خواص ادویه جات

ادویه جادویی برای افزایش حافظه

ادویه جادویی برای افزایش حافظه

انسان همواره به دنبال راهی برای افزایش سطح حافظه خود بوده است. مطلع باشید که برای این منظور به هیچ قرص جادویی احتیاج نخواهید داشت. تنها با رفتن به سمت قفسه ادویه ها در آشپزخانه می توانید راه حل پرسش خود را پیدا کنید. برخی از مواد غذایی واقعا خارق العاده ای وجود دارند که حتی علم نیز  اثرات آن را بر افزایش حافظه ثابت کرده است. تنها بخشی از مطالعات پژوهشگران بر روی این ادویه های جادویی توانسته این محصولات ارزشمند را به عنوان تقویت کننده مهم در افزایش حافظه و حتی جلوگیری از بیماری هایی نظیر زوال عقل در بازار معرفی سازد. چنانچه مشتاق دانستن بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

خرید ادویه

خرید ادویه

افزایش حافظه با ادویه زردچوبه

افزایش حافظه با ادویه زردچوبه

افزایش حافظه با ادویه زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین هدایایی است که بشر می توانسته  از بستر زمین دریافت کند. این ادویه مشهور در سراسر جهان طیف گسترده ای از خواصی را که می توان به عنوان اکسیری گرانبها از داروهای طبیعی و خدادادی به حساب آورد، ارائه می دهد. زردچوبه با رنگ زرد طلایی خود، که به دلیل پتانسیل بالای ضد التهابی اش بسیار مشهور است، برای محافظت از مغز در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، همواره شناخته شده است. طبق مطالعات مختلفی که بر روی سرخپوستان انجام شده است، دانشمندان ثابت کرده اند، مصرف روزانه چند قاشق غذاخوری از این ادویه، به راحتی آنها را از خطر بیماری آلزایمر محافظت می کند. فقط یک گرم از این ادویه در صبحانه شما فرصتی برای بهبود حافظه شما فراهم می کند و احتمال ایجاد پلاک های خطرناک مغزی که باعث زوال عقل و آلزایمر می شود را از بین می برد.

تاثیر فلفل سیاه برای افزایش حافظه 

تاثیر فلفل سیاه برای افزایش حافظه 

تاثیر فلفل سیاه برای افزایش حافظه

ادویه دیگری که می خواهیم معرفی کنیم و همه شما با آن آشنایی دارید، فلفل سیاه است. فلفل سیاه حاوی عنصری به نام پیپرین است که ماهیتی تند و کمی تلخ دارد. طبق مطالعات مختلف، این ماده قادر به افزایش سطح بتا اندورفین در مغز و بهبود عملکرد شناختی آن می شود. از طرف دیگر، این امر خود زمینه ساز افزایش تمرکز و حافظه بهتر در شما خواهد شد. بتا اندورفین همچنین در کاهش استرس و تقویت آرامش بسیار کمک کننده است. علاوه براین، ثابت شده است که پیپرین عملکرد آنزیمی را که بر دوپامین تأثیر منفی می گذارد، به راحتی مهار می کند. پس می توان گفت همه این عوامل به طور هماهنگ در افزایش حافظه شما تاثیر به سزایی خواهند داشت.

رابطه زیره و افزایش میزان حافظه

رابطه زیره و افزایش میزان حافظه

رابطه زیره و افزایش میزان حافظه

حتما تا به حال دانه های زیره را دیده اید. دانه هایی با قد و اندازه کوچک اما بسیار مفید برای سلامت مغز شما. قریب به یقین با  عطر زیره در غذاهای مختلف و طعم خوشمزه آن، آشنایی دارید و بهتر است بدانید که با غنی سازی غذاهای خود با این ادویه جادویی به افزایش حافظه خود در بلند مدت کمک خواهید کرد. به علاوه، آنچه که تحقیقات پژوهشگران را جالب تر نموده است اثرات مثبت استفاده از این ادویه در بهبود بیماری فراموشی در روی مطالعات آزمایشگاهی می باشد.

دارچین

دارچین

دارچین

آیا شما می دانید که ارزش ادویه دارچین برای مصریان باستان بیش از طلا بوده است؟ به این دلیل که آنها  مدت ها پیش اعتقاد داشتند که دارچین دارای خواص جادویی و دارویی است و بدین صورت آن را بسیار ارزشمند می دانستند. گفتنی است که دارچین برای سلامت مغز بسیار عالی است و برخی مطالعات دقیق آزمایشگاهی از فواید بسیار زیاد این ادویه جادویی بر روی نورون ها و آستانه های مغزی و عصبی حکایت کرده اند. به همین جهت ما تصمیم گرفته ایم تا از مزیت های دارچین، که برای مغز اثبات شده است، را برای شما دوستان بازگو کنیم.

تحقیقات بر روی موش ها نشان داده که دارچین باعث بهبود شناخت و کاهش اکسیداسیون در مغز می شود و حتی گفته شده دارچین می تواند برای بیماران پارکینسون هم مفید باشد. در مطالعات آزمایشگاهی دیگر بیان شده است که دارچین از سیستم های تولید دوپامین به راحتی محافظت می کند و عملکرد حرکتی را در بیماری پارکینسون بهبود می بخشد. از دیگر مزایای استفاده از این ادویه بسیار مفید می توان به کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن اشاره نمود به این ترتیب که دارچین با هدف قرار دادن یک ماده شیمیایی مغزی که در گلوکز و کلسترول نقش دارد، مصرف غذا را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می نماید. قسمت جالب ماجرا شاید این موضوع باشد که حتی رایحه خود دارچین می تواند باعث تقویت حافظه درافراد گردد. یک مطالعه کوچک انسانی نشان داد که فقط بوییدن دارچین می تواند باعث بهبود عملکرد چندین بخش درگیر در مغز و حافظه شود.

پودر حاصل از گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی از خانواده نعناع است. از زمان های پیشین معروف بوده است که مریم گلی یک ادویه و گیاه دارویی خوش طعم بوده است؛ در این بین تحقیقات نیز ثابت نموده این گیاه می تواند پشتیبانی شدیدی از عملکرد شناختی در افرادی که از مشکلات کاهش حافظه رنج می برند، ارائه دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که یک فرد با حافظه ی سالم نیز می تواند از این گیاه برای بهبود عملکرد ذهن و حافظه خود استفاده کند. همچنین از آن به عنوان یک راه حل موثر برای درمان زوال عقل یاد شده است.

میخک باعث افزایش انسان می شود

میخک باعث افزایش انسان می شود

میخک باعث افزایش انسان می شود

ادویه بعدی که میخواهیم معرفی کنیم، میخک است. این ادویه معطر به عنوان یک ماده محرک ذهنی محسوب می شود. به این صورت که به راحتی می تواند عملکرد مغز را فعال کند تا احساس انرژی و توجه بیشتری داشته باشید. ادویه میخک همچنین حاوی یک ترکیب فنلی است که سموم را از بدن دفع می کند. چندین مطالعه مفید بودن میخک را در درمان بیماری های مربوط به حافظه و مشکلات یادگیری نشان داده است.

زنجبیل را فراموش نکنید

افزایش حافظه با زنجبیل

افزایش حافظه با زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک ادویه و داروی گیاهی، قسمت عمده ای از طب هند و آسیا را در جهت درمان انواع مختلف از بیماری ها دربرگرفته است. همواره از این ادویه جادویی برای مقابله با التهاب و درد در افراد مبتلا به آرتروز استفاده می شده است. گفتنی است بارها از زنجبیل برای درمان بیماری قولنج یاد شده است؛ چراکه باعث تقویت بخش های گوارشی، خنثی سازی اسیدها و کاهش انقباضات روده می شود. همچنین یافته ها نشان داده است که برای درمان حالت تهوع کاملاً موثر می باشد. لازم به ذکر است زنجبیل با داشتن طبع گرم خود به عنوان افزایش دهنده عملکرد حافظه همواره مورد تایید پژوهشگران بوده است.

سخن پایانی

ما در سایت چاشنی و ادویه جات حاج محمد جلالی تمامی ادویه جادویی برای افزایش حافظه را به صورت لیست برای شما عزیزان آماده نمودیم تا شما را در این عمر مهم راهنمایی کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *