آشپزی, خواص ادویه جات

ادویه شامی کباب چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه ادویه شامی کباب در منزل

ادویه شامی کباب چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه ادویه شامی کباب در منزل

ادویه شامی کباب برای اصالت بخشیدن به غذایی به اسم شامی کباب که مورد علاقه افراد مختلف است، کاربرد زیادی دارد. سالها پیش، قبل از اینکه فست فودها مثل الان رایج شوند، شامی کباب، کتلت و کوکو غذاهای موردعلاقه کودکان، نوجوانان و جوانان بودند. مادرها و مادربزرگ ها برای اینکه آن را خوشمزه تر کنند با ادویه های مختلف، طعم آن را لذیذتر می کردند. البته این غذاهای سنّتی ایرانی هنوز هم غذاهای مورد علاقه افراد مورد اشاره است. در ادامه به شما خواهیم گفت که این ادویه چیست؟ چه ترکیباتی دارد و طرز تهیه آن کدام است؟ البته راز خوشمزگی این ادویه نیز در انتهای مقاله عنوان می شود.

ادویه شامی کباب چیست؟

ادویه شامی کباب چیست؟

ادویه شامی کباب چیست؟

ادویه شامی کباب برای خوشمزه شدن و از بین بردن بوی زُخم گوشت موجود در شامی بسیار مؤثر است. البته پیاز استفاده شده در ترکیبات شامی کباب در از بین بردن بوی زخم گوشت بسیار تأثیرگذار است؛ اما به یاد داشته باشید که ادویه استفاده شده نیز علاوه بر از بین بردن بوی بد گوشت، طعم و عطر ویژه ای به شامی شما می دهد؛ مخصوصا اگر در منزل این ادویه را تهیه کنید و طبق سلیقه و ذائقه خود مواد موجود در ادویه را کم و زیاد نمایید.

مواد و ترکیبات ادویه شامی کباب چیست؟

مواد و ترکیبات ادویه شامی کباب

مواد و ترکیبات ادویه شامی کباب

ادویه شامی کباب از ترکیبات زیر تهیه می شود:

  1. پودر زردچوبه: 2 قاشق غذاخوری
  2. پودر سیر: 1 قاشق غذاخوری
  3. پودر دارچین: 2 قاشق غذاخوری
  4. پودر گلپر: 2 قاشق غذاخوری
  5. پودر هل سیاه: 1 قاشق غذاخوری
  6. پودر فلفل سیاه: نصف قاشق غذاخوری
  7. پودر فلفل قرمز: یک قاشق مرباخوری
  8. پودر بذر گشنیز: 2 قاشق غذاخوری
  9. پودر نعناع: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ادویه شامی کباب در منزل

طرز تهیه ادویه شامی کباب در منزل

طرز تهیه ادویه شامی کباب در منزل

برای تهیه ادویه شامی کباب از مواد گفته شده در قسمت قبل، دو روش وجود دارد.

  • روش اول: روش اول این گونه است که پودرهای گفته شده را از عطاری ها تهیه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. البته می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود، اندازه مواد را تغییر دهید و یا ماده ای از ترکیبات گفته شده که با ذائقه شما هماهنگ نیست را حذف کنید.
  • روش دوم: در این روش خودتان می توانید نعناع، گلپر و سیر را جلوی باد کولر خشک کنید. دانه های بذر گشنیز، فلفل قرمز، فلفل سیاه و هل سیاه و همچنین چوب های دارچین و زردچوبه را از عطاری ها تهیه کنید. حالا مواد گفته شده را با هاون یا آسیاب برقی به پودر تبدیل کنید. تمام مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و به مدت 2 تا 3 دقیقه روی شعله ملایم تفت دهید. این گونه اگر مواد نم داشته باشند، نم آنها گرفته می شود. ادویه شامی کباب تهیه شده را در یک ظرف در بسته بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.
  • البته روش سومی نیز برای تهیه این ادویه خوش عطر و طعم وجود دارد. این ادویه را به صورت آماده می توانید از عطاری های معتبر مانند ادویه جلالی تهیه کنید.

خواص اصلی ادویه شامی کباب چیست؟

خواص اصلی ادویه شامی کباب

خواص اصلی ادویه شامی کباب

ادویه شامی کباب به دلیل ترکیباتی که دارد موجب می شود سردی غذا گرفته شود و به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده دستگاه گوارش نیز هست. از رشد باکتری های مضر در بدن جلوگیری می کند و نفخ شکمی را نیز درمان می کند. با توجه به اینکه این غذا سرخ کردنی است، تخم گشنیز موجود در این ادویه موجب کنترل کلسترول می شود و کمک کننده درمان مشکلاتی چون تیروئید است.

بهترین ادویه شامی کباب و راز خوشمزگی آن

بهترین ادویه شامی کباب و راز خوشمزگی آن

بهترین ادویه شامی کباب و راز خوشمزگی آن

بهترین ادویه شامی کباب باید از باکیفیت ترین و تازه ترین مواد تهیه شود. به همین منظور ادویه جلالی ادویه جات ترکیبی ادویه شامی را با تازه ترین ادویه ها در باکیفیت ترین بسته بندی ها تهیه نموده و کاربران عزیز می توانند به صورت اینترنتی به راحتی ثبت سفارش نمایند. نباید فراموش کرد که راز خوشمزگی این ادویه همان تازه بودن و باکیفیت بودن ادویه های ترکیبی موجود در آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *