خواص ادویه جات

تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن مفید است؟ نحوه مصرف و نکات مهم در استفاده

تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن مفید است؟ نحوه مصرف و نکات مهم در استفاده

تمر هندی یکی از میوه های ارزشمندی است که به خاطر طعم بی نظیرش معروف است. ترش بودن تمر هندی هر غذایی را خوشمزه تر می کند. علاوه بر این، تمر هندی با دارا بودن برخی از مواد غذایی ضروری به شما کمک می کند به تناسب اندام برسید و سالم بمانید. به دلیل وجود مواد مغذی گیاهی، می توان از این میوه برای تهیه داروهای مختلف استفاده کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد انواع روش های نحوه مصرف تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تمر هندی برای لاغری

تمر هندی برای لاغری

تمر هندی برای لاغری

تمبر هندی با دارا بودن ترکیباتی همچون هیدروکسی سیتریک اسید، ذخیره سازی چربی در بدن را غیر فعال کرده و روند لاغری را تسریع می بخشد. از طرف دیگر، منجر به افزایش سروتونین در خون می شود و کاهش اشتها را به دنبال دارد. افرادی که قصد لاغری دارند، بهتر است این محصول فوق العاده را در سبد غذایی خود بگنجانند.

علاوه بر این، تمر هندی به دلیل داشتن مقادیر زیاد فیبر و چربی کم، یک ماده غذایی عالی برای کاهش وزن محسوب می شود. تمبر هندی سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنول ها است که متابولیسم را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کنند. فیبر موجود در این میوه منجر به احساس سیری شده و میل به غذای ناسالم را کاهش می دهد. فلاونوئیدها و پلی فنول ها گرسنگی را سرکوب کرده و به کاهش وزن کمک می کنند.

انواع روش های نحوه مصرف تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن

انواع روش های نحوه مصرف تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن

انواع روش های نحوه مصرف تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن

به کمک روش های مختلف می توانید تمر هندی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برخی از ساده ترین این روش ها شامل موارد زیر می شوند:

1-آب تمر هندی

آب تمر هندی

آب تمر هندی

دو لیوان آب را بجوشانید، سپس تمر هندی را اضافه کنید و اجازه دهید با دمای کم برای حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس گاز را خاموش کرده و جوشانده را از صافی رد کنید. اجازه دهید خنک شود و سپس میل کنید. توصیه می شود روزانه 10 گرم تمر هندی مصرف کنید تا میزان فلوراید اضافی در بدنتان کاهش پیدا کند.

2- پودر تمر هندی

پودر تمر هندی

پودر تمر هندی

تمر هندی با بهبود عملکرد کبد، مانع از جذب لیپیدها از روده شده و سموم را از بدن دفع می کند؛ به این ترتیب کلسترول بالا را کنترل کرده و در روند لاغری موثر است برای این منظور باید دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

  • نصف قاشق چایخوری پودر تمر هندی را آماده کنید.
  • یک قاشق چایخوری به آن عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  • این ترکیب فوق العاده را بعد از ناهار و شام میل کنید.

3- روغن تمر هندی برای لاغری

روغن تمر هندی برای لاغری

روغن تمر هندی برای لاغری

روغن تمر هندی برای قلب مفید است و به کنترل کلسترول کمک می کند. علاوه بر این، انرژی همراه با مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A و C را تامین می کند. روغن تمر هندی حاوی مواد معدنی مختلفی همچون منیزیم، فسفر، آهن، سدیم، روی و ویتامین های گروه B(نیاسین، ریبو فلاوین، تیامین و فولات) بوده و نقش مهمی را در کاهش وزن ایفا می کند.

4- سس تمر هندی

سس تمر هندی

سس تمر هندی

تمر هندی با دارا بودن مهار کننده تریپسین، به کنترل مصرف غذا کمک کرده و کاهش وزن را به دنبال دارد. برای این منظور می توانید سس تمر هندی را تهیه کرده و آن را همراه با غذاهای مختلف سرو کنید برای تهیه این سس به مواد زیر نیاز دارید:

  1. تمر هندی صاف شده و غلیظ یک پیمانه
  2. گوجه یک عدد
  3. فلفل سبز تند یک عدد
  4. گشنیز خرد شده یک قاشق غذا خوری
  5. سیر یک حبه
  6. پودر کاری یک قاشق چایخوری
  7. پودر تخم گشنیز یک قاشق غذا خوری
  8. نمک و فلفل و زیره پودر شده به مقدار لازم
  9. آبلیمو و سرکه کمی

برای تهیه سس تمر هندی برای لاغری لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا یک چهارم بسته از تمر هندی را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا تمر هندی به طور کامل باز شود. سپس تمام مواد را داخل صافی بریزید و فشار دهید تا عصاره خارج شود و مغزها در صافی باقی بمانند.
  • تمر هندی را همراه با ادویه ها، سیر و فلفل داخل مخلوط کن بریزید و پالس کنید تا یکدست شود.
  • سپس پوره را درون قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید و بعد از حدود 5 دقیقه جوشیدن، از روی حرارت بردارید، در شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
سخن پایانی
سخن پایانی

سخن پایانی

تمبر هندی بیشتر به خاطر طعم ترشی که دارد معروف است، اما مزایای فوق العاده آن در کاهش وزن برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست. حالا که با روش های نحوه مصرف تمر هندی برای لاغری آشنا شدید، دیگر آن را نادیده نمی گیرید؛ اینطور نیست؟ آیا تا به حال از تمر هندی برای لاغری استفاده کرده اید؟ تمر هندی را در بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن خود جای دهید و به بدنتان کمک کنید به وزن ایده آل و تناسب اندام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *