خواص ادویه جات

تند ترین ادویه کاری دنیا و تاثیر آن روی سلامتی

تند ترین ادویه کاری دنیا و تاثیر آن روی سلامتی

تندترین ادویه کاری دنیا در رستوران بریک لین کاری هاوس در مانهاتان نیویورک تهیه می شود. این ادویه کاری به حدی تند است که آشپز باید هنگام تهیه غذا با این ادویه از ماسک استفاده کند. مکزیک و هند نمونه هایی از کشورهایی هستند که از تندترین ادویه های کاری در غذاهای خود استفاده می کنند.

خب است بدانیم که استفاده از ادویه های کاری تند برای سلامتی از سوی پزشکان توصیه شده است. همچنین استفاده از ادویه کاری تند در انواع غذا علاوه بر خوش طمع و خوشمزه کردن غذا می تواند برای افزایش طول عمر نیز بسیار مفید باشند. ادویه های تند از آنجایی که دارای طبع گرم هستند می توانند به وفور در زمستان استفاده شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تندترین ادویه های کاری دنیا و تاثیر آن ها روی سوزاندن چربی شکم بپردازیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

تندترین ادویه کاری دنیا

ادویه Phaal یک ادویه کاری به شدت گاز دار است که هر کسی جرات خوردن آن را ندارد. برای درست کردن این ادویه از 8 نوع فلفل و سس تند استفاده می شود؛ یکی از این مواد مورد استفاده در تهیه این ادویه تند،  bhut naga jolokia است که برای ساخت گاز فلفل توسط ارتش هند استفاده می شود.

 یکی از مکان هایی که این ادویه کاری را در غذای خود استفاده می کند، رستوران بریک لین کاری هاوس است؛ در این رستوران فقط به همراه شام سس عرضه می شود. این سس با ادویه کاری Phaal از سس تاباسکو 200 بار تندتر می باشد و گاز فلفلی که از آن متصاعد می شود ممکن است آشپزی که آن را تهیه می کند را بکشد. بنابراین هنگام آشپزی با این ادویه آشپز باید از ماسک مخصوص استفاده کند.
این ادویه کاری با غذاهایی مرغ و گوشت گوسفند و پنیر و سبزیجات مصرف می شود و می تواند سبب بروز عرق، گریه و اشک، تکان دادن و استفراغ کردن شود.

برخی از انواع تندترین ادویه های کاری دنیا

برخی از انواع تندترین ادویه های کاری دنیا

برخی از انواع تندترین ادویه های کاری دنیا

معمولا از ترکیب چند پودکاری، ادویه کاری تهیه می شود؛ کاری بیشتر در آشپزی و غذاهای هندی به کار می رود. البته امروزه این ادویه در آشپزی اکثر کشورها وارد شده و در غذاهای مختلفی استفاده می شود. در ادامه شما را با چند نوع از تندترین ادویه های کاری دنیا آشنا می کنیم.

  • ادویه سرپراجا

ادویه سرپراجا از جمله تندترین ادویه جات در آشپزی کشورهایی آسیایی به شمار می رود که از آن برای تهیه انواع سس با طعم تند و تیز  به کار می رود.

  • ادویه کریول

برای تهیه این ادویه تند از ترکیب پودر فلفل سیاه، ریحان، دانه های فلفل، فلفل کاین، پودر سیر، پیاز و پودر آویشن استفاده می شود. با توجه به اینکه برای درست کردن ادویه کریول، انواع فلفل به کار می رود، می تواند بسیار تند و آتشین باشد.

  • کارولینا ریپر

شاید بتوان کارولینا ریپر را تندترین ادویه کاری دنیا نامید؛ زیرا این ادویه از فلفلی به همین نام تهیه می شود و بسیار طعم و مزه تندی دارد.

انواع فلفل ها برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

انواع فلفل ها برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

انواع فلفل ها برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

فلفل ها از تندترین مواد خوراکی دنیا هستند و با شنیدن کلمه تند، در ذهن اکثر افراد فلفل تداعی می شود. مدل های مختلفی از فلفل با درجه تندی متفاوت در دنیا وجود دارد؛ ما در اینجا به چند نوع از تندترین فلفل های جهان اشاره می کنیم.

  1. فلفل کاین

این فلفل در تهیه تندترین ادویه کاری دنیا و برای سرو غذاهایی مثل ماهی، میگو، مرغ و یا انواع سالاد کاربرد دارد. محل رویش فلفل کاین در حوزه دریای کارائیب و در گوان فرانسه است که این کشور سالانه حجم بالایی از این فلفل را به نقاط مختلف جهان صادر می کند.

  1. فلفل قرمز برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

این نوع فلفل طمع بسیار تندی دارد و برای تهیه انواع سس با درجه تندی مختلف استفاده می شود. یکی از کشورهایی که در زمینه تولید فلفل قرمز جایگاه بالایی دارد، کشور پرو است. سس هایی که در این کشور تولید می شود به دلیل استفاده زیاد از فلفل قرمز در تهیه آن ها، بسیار تند و آتشین هستند.

  1. فلفل سیاه

فلفل سیاه از جمله ادویه هایی است که در اکثر آشپزخانه ها یافت می شود. استفاده از این نوع فلفل به غذا طعم و مزه ای خوشایند می دهد و تندی کمتری نسبت به فلفل قرمز دارد.

  1. فلفل تند جامائیکایی

ادویه ای که برای درست کردن آن، فلفل تند جامائیکایی به کار می رود می تواند به عنوان تندترین ادویه کاری دنیا شناخته شود. نام این فلفل از نام کشوری که در آن تولید می شود، گرفته شده است.

5.فلفل هابانرو

فلفل هابانرو را می تواند برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا به کار رود؛ زیرا این فلفل به فلفل هندی مشهور بوده و یکی از تندترین فلفل های دنیا می باشد.

6.فلفل جالاپنو برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

استفاده از فلفل جالاپنو حتی به مقدار کم می تواند به  غذا ظعمی بسیار تند و آتشین بدهد. این فلفل دارای مقدار فراوانی ویتامین بوده و برای سلامتی بسیار مفید است.

  1. فلفل سرانو

این فلفل مخصوص مناطق کوهستانی کشور مکزیک است و به برای سلامت سیستم ایمنی بسیار مفید است زیرا سرشار از ویتامیین های  c و B6می باشد.

8.فلفل تاباسکو

از فلفل تاباسکو برای تهیه سس تاباسکو که سسی بسیار تند است استفاده می شود. ادویه تاباسکو نیز امروزه در برای دادن طعم تند به غذا به کار می رود.

9.فلفل تند تایلندی

محل کشت و تولید این فلفل در چین و تایلند بوده و به سایر نقاط جهان نیز صادر می شود. فلفل تایلندی جزء تندترین ادویه های کاری دنیا به شمار می رود.

تاثیر ادویه های کاری تند بر روی سلامتی چیست؟

براساس تحقیقات بدست آمده، کسانی که در وعده های غذایی خود به طور معمول از فلفل استفاده می کنند به میزان 14 درصد کمتر از افرادی که فلفل مصرف نمی کنند به انواع سرطان یا آلزایمر در سالمندی دچار می شوند.

طبق گفته کارشناسان استفاده از غذاهای تند و با ادویه فراوان می تواند تاثیر زیادی روی طول عمر داشته باشد. مصرف غذاهایی با مقدار ادویه تند زیاد می تواند سیگنال های ارسال شده از طرف اندام های بدن به مغز را خاموش کرده و سبب تسکین درد شود. این نتایج از بررسی مصرف مداوم فلفل در غذای موش های آزمایشگاهی بدست آمده است.

آیا تندترین ادویه کاری دنیا می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند؟

بر روی افراد بزرگسالی که به جای نمک از گیاهان و ادویه ها برای طعم دار کردن غذا استفاده می کردند، تحقیقاتی انجام شده که نشان می داد مصرف سدیم در این افراد حدود 1000 میلی گرم در روز کاهش پیدا می کند. همچنین مصرف ادویه های تند و متنوع در غذاها سبب سوزاندن چربی احشایی شکم شده، نفخ را کاهش داده و چاقی را تا 110 درصد کاهش می دهد.

برخی از تندترین ادویه های کاری دنیا برای کاهش چربی شکم

برخی از تندترین ادویه های کاری دنیا برای کاهش چربی شکم

برخی از تندترین ادویه های کاری دنیا برای کاهش چربی شکم

  • فلفل کاین (Cayenne pepper)

کپسایسین (capsaicin) ترکیبی است که سبب تندی زیاد فلفل چیلی می شود؛ این ماده علاوه بر اینکه باعث افزایش ادار می گردد، می تواند نقش مهمی در کاهش چربی شکم داشته باشد. زیرا سبب کم اشتهایی و افزایش توانایی بدن برای سوزاندن غذا به عنوان منبع انرژی (ترموژنز) می شود.

در مطالعاتی که توسط دانشمندان کادانایی انجام شده، این نتیجه بدست امده که مردانی که غذاهای تند بیشتری می خورند به میزان 200 کالری کمتر نسبت به سایر افراد در وعده غذایی بعدی مصرف می کنند.

  • فلفل سیاه (Black Pepper)

عامل طعم دهنده در فلفل سیاه ماده ای به نام پیپرین (Piperine) است که توانایی زیادی در سوزاندن چربی شکم دارد. از زمان های قدیم تا کنون در طب شرقی، فلفل سیاه برای درمان التهاب و مشکلات شکم به کاربرده شده است.

همچنین طبق تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده است، پپپرین می تواند در شکل گیری سلول های چربی نقش داشته باشد. در نتیجه مصرف ادویه های تند سبب ایجاد واکنش ادیپوجنسیس شده که می تواند منجر به کاهش سایز دور کمر، کاهش چربی بدن و کاهش سطح کلسترول گردد.

  • زنجبیل (Ginger)

زنجبیل از دسته ادویه جاتی است که تندی زیادی ندارد و در عین حال بسیار خوش طعم و بو است. از این ادویه می توان به عنوان طعم دهنده در تهیه سس سالاد استفاده کرد.

سخن پایانی در مورد تندترین ادویه کاری دنیا

فلفل ها از جمله تندترین مواد غذایی در جهان به شمار می روند که در تهیه تندترین ادویه کاری می توان استفاده کرد. بطور کلی همه مواد غذایی دارای خواص منحصر بفردی بوده و می توانند روی سلامتی ما تاثیر مثبتی بگذارند. فلفل ها و انواع ادویه های با طعم تند هم که از این فلفل ها بدست می آید علاوه بر خوشمزه و خوش طعم کردن غذا می تواند سلامتی ما را تا حد زیادی تامین نماید.

در این مقاله به طور مفصل در مورد انواع ادویه های کاری تند و انواع فلفل هایی که در تولید این ادویه ها به کار می رود، صحبت کردیم. همچنین خواص برخی از ادویه های تند موثر بر سلامتی رابیان کردیم. گفتیم استفاده از ادویه های تند می تواند سبب چربی سوزی شکم و افزایش طول عمر در افراد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *