خواص ادویه جات

ادویه کاکوتی و طرز تهیه و ترکیبات آن

ادویه کاکوتی

ادویه کاکوتی یکی از طعم دهنده های فوق العاده عالی برای دوغ می باشد. این ادویه از ترکیب انواع دیگر سبزیجات و گیاهان معطر تهیه می شود و می تواند به دوغ عطر و مزه ای دلچسب بدهد. می توان از برگ های خشک و خرد شده کاکوتی به همراه سایر سبزیجات معطر به صورت خشک به عنوان طعم دهنده در انواع نوشیدنی ها و غذاها استفاده کرد. ادویه کاکوتی به سبب خواص دارویی که دارد می تواند عوارض گوارشی مانند دل دردو دل پیچده را درمان کند. گیاه کاکوتی را هم به شکل ادویه برای طعم دار کردن غذاها می توان استفاده کرد و هم به صورت دم کرده و نوشیدن آن به عنوان چای بسیار کاربرد دارد.

طرز تهیه ادویه کاکوتی برای مزه دار کردن دوغ

طرز تهیه ادویه کاکوتی برای مزه دار کردن دوغ

طرز تهیه ادویه کاکوتی برای مزه دار کردن دوغ

برای تهیه ادویه کاکوتی باید انواع سبزیجات و گیاهان معطر مانند کاکوتی، برگ سیر، گل آویشن و ترخون را به صورت کاملا خشک با یکدیگر مخلوط کرد. البته برای مزه دار کردن دوغ می توان از سایر گیاهان و سبزیجات معطر مثل نعنا، پونه، گل سرخ، برگ پیازچه و برگ کرفس استفاده کرد. همچنین برای تهیه ادویه کاکوتی و طعم دار و چاشنی دار کردن دوغ از پونه کوهی، کاکوتی و خیار نیز استفاده کرد.

کاربردهای ادویه کاکوتی

کاربردهای ادویه کاکوتی

کاربردهای ادویه کاکوتی

یکی از پرکاربردترین این سبزیجات کاکوتی است که ماده اصلی ادویه مخصوص طعم دار کردن دوغ را تشکیل می دهد. سایر طعم دهنده های دوغ شامل نمک، نعناء و فلفل قرمز خشک است. استفاده از ادویه کاکوتی به عنوان یک چاشنی در دوغ ها سبب می شود خواص دوغ بیشتر جذب بدن شود.

کاکوتی از جمله گیاهان دارویی است که می تواند به عنوان طعم دهنده به شکل ادویه در نوشیدنی ها مانند دوغ و غذا استفاده شود. همچنین از کاکوتی به صورت دم کرده به عنوان دم نوش نیز استفاده می شود.

خواص ادویه کاکوتی

خواص ادویه کاکوتی

خواص ادویه کاکوتی

ادویه کاکوتی از ترکیب سبزیجاتی مثل فلفل، آویشن، زیره سیاه، زیره سبز، ترخون تهیه می شود و به همین دلیل سرشار از ویتامین، املاح معدنی و فیبر است که برای بدن بسیار خاصیت دارند. بنابراین استفاده از ادویه کاکوتی برای طعم دار کردن دوغ می تواند سبب جذب این املاح و ویتامین ها به بدن در زمان نوشیدن این دوغ شود. همچنین این گیاهان معطر موجود در ادویه کاکوتی دارای ترکیبات آنتی اکسیدان بالایی هستند؛ بنابراین می توانند در سلول های بدن از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و سبب بالا رفتن سطح ایمنی بدن شوند. در نتیجه استفاده از ادویه کاکوتی می تواند در پیشگیری از انواع بیماری ها مانند سرطان نقش مهمی داشته باشد.

با مصرف ادویه کاکوتی در غذاها و نوشیدنی ها می توان از خواص آن به منظور تقویت معده و سیستم گوارشی، خاصیت ضد التهاب و ضد درد، ضد عفونی کننده و خاصیت آنتی بیوتیکی، تقویت قلب و بالا بردن سیستم ایمنی بهره برد.

خرید ادویه

خرید ادویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *