خواص ادویه جات

جنگل ادویه؛ ادویه جنگل بوهمین به همراه معرفی ترکیبات آن

جنگل ادویه؛ ادویه جنگل بوهمین به همراه معرفی ترکیبات آن

طعم دار کردن غذاهای گوشتی مانند گوشت مرغ، بوقلمون و گوسفند مرحله بسیار مهمی در آشپزی است. ادویه جنگل بوهمین که به آن جنگل ادویه هم گفته می شود یکی از ادویه جات ترکیبی مخصوص برای پخت گوشت و کباب کردن آن است. معروف شده که این ادویه از کشورهای اروپایی به ایران راه پیدا کرده است. این در حالی است که در امریکا و کشورهای اروپایی به افراد کولی که نوازنده موسیقی نیز هستند بوهمین گفته می شود.

باغی با همین نام برای تجمع هنرمندان و جشن های آنها در امریکا وجود دارد. با توجه به تفاسیر گفته شده و ترکیباتی که در این ادویه خوش طعم وجود دارد احتمالا افراد کولی که در جنگل و دشت آتش روشن کرده و گوشت کباب می کردند از گیاهان کوهی برای خوش طعم کردن این گوشتها استفاده می کردند. به مرور زمان ترکیبات این جنگل ادویه به ادویه جنگل بوهمین معروف شدند.

خرید ادویه

خرید ادویه

ترکیبات جنگل ادویه کدامد است ؟

ترکیبات جنگل ادویه

ترکیبات جنگل ادویه

جنگل ادویه دارای ترکیبات با گیاهان کوهی است. البته باید گفت خردل ترکیب اصلی این ادویه است.

  • پودر خردل: نصف قاشق چایخوری؛
  • پودر رزماری: نصف قاشق چایخوری؛
  • پودر آویشن: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر اسطوخودوس: نصف قاشق چایخوری؛
  • پودر مریم گلی: یک قاشق چایخوری؛

پودرهای گفته شده را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس در یک ظرف در بسته بگذارید. ادویه جنگل بوهمین را مانند دیگر ادویه ها باید در جای خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کرد.

خواص ترکیبات جنگل ادویه چیست ؟

خواص ترکیبات جنگل ادویه

خواص ترکیبات جنگل ادویه

یکی از خواص اصلی ترکیبات جنگل ادویه، طعم دار کردن و ترد کردن گوشت است. در ادامه با خواص و طعم تک تک ترکیبات این ادویه بیشتر آشنا می شوید:

  1. خواص خردل؛ خردل به طور معمول دارای طعم تندی است. این دانه تند از ترکیبات اصلی جنگل ادویه است. خردل در درمان آرتریت یا به طور عامیانه آرتروز و همچنین درمان میگرن به سبب داشتن منیزیم و سلنیوم بسیار مؤثر است. همچنین به دلیل اینکه موجب تولید بیشتر بزاق می شود، دهان را خوشبو نگه می دارد. خردل دارای خواص بسیاری دیگر مانند درمان سرماخوردگی، درمان فشار خون بالا و درمان آسم بوده، همچنین خواص ضد سرطانی نیز دارد.
  2. خواص رزماری؛ رزماری داری بوی تند و تیزی است. شاید خیلی از شما با پماد رزماری برای کاهش دردهای عضلانی و آرتریتی آشنا باشید. این گیاه یا ادویه به دلیل داشتن ماده ای به نام «کولین» کنترل کننده چربی کبد نیز هست. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان با باکتری ها و سرطان نیز مبارزه می کند. این ادویه گیاهی نیز جزیی از ترکیبات جنگل ادویه است. یادتان باشد رزماری افزایش دهنده سطح قند خون است؛ اما باز یادتان باشد خنثی کننده این ویژگی رزماری، مریم گلی است. خواص مریم گلی را در ادامه همین مقاله مطالعه کنید.
  3. خواص آویشن؛ آویشن دارای عطر نیمه تند و خوشایندی است. این ادویه که یکی از ترکیبات ادویه جنگل بوهمین بوده، ادویه محبوب ایرانیان است. از خواص آن می توان به بهبود زخم معده، برطرف کننده نفخ و گاز معده اشاره کرد. مزیت های قلبی و عروقی این ادویه گیاهی بسیار کارآمد است. کنترل کننده فشار خون بوده و داروی گرفتگی عضلات بدن است.
  4. خواص اسطوخودوس؛ اسطوخودوس مانند رزماری دارای بوی تند و تیزی است، همچنین مانند رزماری در درمان آرتریت نیز مؤثر است. از این گیاه به عنوان داروی درمان سرطان و افسردگی نام برده اند. در درمان زخم های دهان مانند آفت بسیار مؤثر عمل می کند. این ترکیب جنگل ادویه در درمان استرس و بی خوابی نیز مؤثر است. اسطوخودوس درمان کم اشتهایی و تهوع بوده و سیستم عصبی بدن را تقویت می کند.
  5. خواص مریم گلی؛ خیلی از افراد فکر می کنند که این ترکیب جنگل ادویه به دلیل نامی که دارد به ایران اختصاص دارد. این در حالی است که این ادویه گیاهی علاوه بر ایران، در حاشیه مدیترانه و جنوب شرقی اروپا نیز قدمت دارد. این گیاه بسیار خوش عطر بوده و داروی سوء هاضمه است. این گیاه برای پیشگیری از دیابت نوع دوم بسیار مفید عمل می کند، به همین جهت خنثی کننده بالا برنده سطح قند خون در ادویه گیاهی رزماری است که در ترکیبات ادویه جنگل بوهمین گنجانده شده است. مریم گلی خواص آنتی اکسیدانی داشته و در درمان سرطان و بهبود عملکرد متابولیسم بدن بسیار مؤثر عمل خواهد کرد. یک دارو برای سرفه بوده و به عنوان درمان تب نیز از آن نام می برند.

کاربرد ادویه جنگلی بوهمین

کاربرد ادویه جنگلی بوهمین

کاربرد ادویه جنگلی بوهمین

ادویه جنگل بوهمین که خوش عطر و طعم است، با خواص عالی که دارد برای غذاهای گوشتی مانند کباب بوقلمون، ماهی، بره و جوجه کباب بسیار کاربرد دارد. البته برای پخت مرغ به روش اکبر جوجه نیز می توان از این جنگل ادویه استفاده کرد. برای اینکه طعم و عطر آن بیشتر شود بهتر است این ادویه را کمی تفت داد سپس بقیه مواد را به آن اضافه کرد.

بهترین جنگل ادویه مال کجاست ؟

بهترین جنگل ادویه

بهترین جنگل ادویه

فکر کنید در جنگل نشسته اید و ادویه های گیاهی مانند مریم گلی، آویشن، اسطوخودوس و مانند اینها را می چینید، بوی آنها در فضا پخش است. ادویه جلالی همه این ادویه های گیاهی را با همان تازگی از واحد کیفیت خود عبور می دهد و در بسته بندی های استاندارد و با کیفیت برای عرضه آماده می کند. شما می توانید با تهیه این ادویه ها، خودتان در منزل، جنگل ادویه یا همان ادویه جنگل بوهمین را تهیه کرده و در پخت غذاهای گوشتی از آن استفاده نموده و طعم ماندگاری را به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *