خواص ادویه جات

ادویه ماهی سرخ کرده چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه در خانه

ادویه ماهی سرخ کرده چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه در خانه

غذاهای دریایی یکی از بهترین نوع غذاها هستند که بخاطر سالم بودن و مقوی بودن ، طرفداران بسیارزیادی در تمام دنیا دارد. ماهی یکی از این نوع غذاهای دریایی است که در اندازه ها و نژادها و طعم های مختلفی وجود دارند. یکی از مشکلاتی که همواره غذاهای دریایی از جمله ماهی ها با آن مواجه هستند ، بوی زخم آن ها می باشد. بدین منظور افراد از ادویه های مخصوصی جهت از بین بردن بوی نامطبوع  ماهی و دیگر غذاهای دریایی استفاده می کنند.

ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره ادویه ماهی سرخ کرده و همچنین ترکیبات و نحوه طعم دار کردن این غذای سالم و لذیذ اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم از طرفداران غذاهای دریایی هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آموزش نحوه طعم دار کردن و معرفی بهترین ادویه برای ماهی سرخ کرده

آموزش نحوه طعم دار کردن و معرفی بهترین ادویه برای ماهی سرخ کرده

آموزش نحوه طعم دار کردن و معرفی بهترین ادویه برای ماهی سرخ کرده

یکی از معمول ترین  و ساده ترین روش های پخت ماهی و میگو ، سرخ کردن آن می باشد.  از اینرو استفاده از ادویه مناسب برای طعم دار کردن ماهی بسیار حائز اهمیت است. ادویه ماهی سرخ کرده  اصلی ترین اقدام برای آماده کردن یک ماهی لذیذ و خوشمزه می باشد.

ادویه رزماری و گشنیز و همچنین ادویه سیر و پیاز و نیز ادویه زنجبیل بعنوان بهترین طعم دهنده ها برای ماهی بشمار می روند.

توجه داشته باشید که قبل از هر کاری باید از سالم بودن وتمیز بودن ماهی خود اطمینان حاصل نمائید.همچنین برای طعم دار کردن ماهی در خانه می توانید تمام ادویه ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید . سپس ماهی شسته و تمیز شده را داخل این مواد بخوبی غلت داده و در نهایت در روغن سرخ کنید. همچنین می توانید در صورت تمایل مقداری زعفران بر روی ماهی خود بزنید .

نکته ای که وجود دارد اینست که ماهی را نیم ساعت قبل از سرخ کردن باید با ادویه های مخصوص ترکیب نموده و در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید تا ماهی به خوبی با موادترکیب شده و عطر و طعم ادویه ها را به خود جذب نماید.

مواد و ترکیبات ادویه ماهی سرخ کرده

مواد و ترکیبات ادویه ماهی سرخ کرده

مواد و ترکیبات ادویه ماهی سرخ کرده

با توجه به حائز اهمیت بودن ادویه برای غذاهای دریایی از جمله ماهی سرخ کرده ، در ادامه اشاره ای به مواد و ترکیبات ادویه ماهی سرخ کرده خواهیم داشت. این مواد و ترکیبات به شرح زیر می باشد:

  1. پودر کاری یک قاشق غذاخوری
  2. پودر سیر یک قاشق غذاخوری
  3. پودر پیاز یک قاشق غذاخوری
  4. فلفل سیاه و قرمز یک قاشق غذاخوری
  5. پودر زنجبیل یک قاشق مرباخوری
  6. پودر گشنیز و شوید یک قاشق غذاخوری
  7. نمک یک قاشق مرباخوری
  8. زردچوبه یک قاشق غذاخوری
  9. رزماری ، ریحان و ترخون به میزان لازم

ترکیب تمامی موارد ذکر شده با همدیگر می تواند عطر و طعمی دلنشین به غذاهای دریایی بدهد.

طرز تهیه ادویه ماهی سرخ کرده

طرز تهیه ادویه ماهی سرخ کرده

طرز تهیه ادویه ماهی سرخ کرده

علاوه بر بوی نامطبوع ماهی ، یکی دیگر از دلایل  استفاده از ادویه برای غذاهای دریایی همچون ماهی تنظیم کردن و از بین بردن طبع سرد آن می باشد. زیرا ماهی دارای طبع سرد بوده و برای افرادی که دارای طبع سردی هستند پیشنهاد نمی شود. بدین منظور ترکیب آن با انواع ادویه ها که دارای طبع گرمی هستند می تواند باعث ایجاد تعادل گردد.

توجه داشته باشید که شما می توانید تمام ادویه ها را خودتان بصورت مجزا تهیه کرده و در منزل پودر کنید و یا در صورت تمایل از فروشگاه های معتبر تهیه و استفاده نمائید. ادویه ها حتما باید در ظروف دربسته ودر جای خشک و خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری شوند.

استفاده از ادویه مخصوص ماهی سرخ کرده می تواند در طعم دادن به این غذا بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *