آشپزی, خواص ادویه جات

ادویه کتلت چیست؟ ترکیبات و طرز تهیه

ادویه کتلت چیست؟ ترکیبات و طرز تهیه

کتلت از جمله غذاهایی است که اغلب بدون برنج سرو می شود و افراد آن را با نان می خورند. این غذا در بین کودکان هم محبوبیت زیادی دارد. جالب است بدانید پخت کتلت در بسیار از کشورها وجود دارد. به عنوان مثال در یکی از کشورهای همسایه ایران یعنی در ترکیه از کتلت با نام کوفته به عنوان غذایی لذیذ در وعده های خوراک خود استفاده می کنند. همان‌طور که می دانید ادویه و چاشنی به کار رفته در غذاها می تواند بر طعم و عطر آن ها تأثیر زیادی داشته باشد و استفاده مناسب از ادویه ها مزه غذای شما را دگرگون می کند. در این قسمت می خواهیم ادویه های استفاده شده در کتلت را بررسی کنیم و با طرز تهیه این چاشنی معجزه‌آسا در خوشمزه نمودن کتلت بیشتر آشنا شویم.

ادویه ها و یا چاشنی به کار رفته در کتلت کدام است؟

ادویه ها و یا چاشنی به کار رفته در کتلت کدام است؟

ادویه ها و یا چاشنی به کار رفته در کتلت کدام است؟

در اغلب غذاها از جمله در کتلت از نمک، فلفل و زردچوبه به عنوان ادویه های که به صورت مرتب و همیشگی استفاده می شود، نام می برند. حالا می خواهیم ببینیم به غیر از این ادویه ها از چه چاشنی های دیگری هم می توان در کتلت استفاده کرد تا سبب خوشمزه شدن و طعم متفاوت آن گردد.

افراد می توانند بنا بر سلیقه و ذائقه غذایی خود از پودر سیر و پودر پیاز برای طعم دار کردن مواد درون کتلت استفاده کنند.

برخی هم علاوه بر فلفل قرمز و فلفل سیاه، مقادیری از پودر پاپریکا را در کتلت به کار می برند. البته مقدار فلفل موجود در این غذا نیز دلبخواهی است و نمی توان اندازه دقیق برای آن داد.

از آنجایی که مواد اصلی درون کتلت گوشت و سیب زمینی است؛ باید تلاش خود را جهت رفع بوی زهم گوشت به کار رفته درون آن کرد. برای این منظور می توان از پودر گشنیز استفاده کرد. در صورتی که تخم گشنیز دارید اول آن را آسیاب کرده و سپس در غذا به کار ببرید. در غیر این صورت می توان از مقداری سبزی گشنیز هم در غذا استفاده کرد. تنها دقت کنید سبزی نباید طوری خرد شده باشد که درون کتلت آب بیندازد و سبب وا رفتن کتلت به هنگام سرخ کردن آن شود.

تنها با یکبار استفاده از ادویه زیره در کتلت می توانید از طعم شگفت انگیز این غذا لذت ببرید. زیره به دو شکل سبز و سیاه وجود دارد. می توان از هر دو نوع این ادویه به عنوان چاشنی و به شکل پودر در کتلت استفاده کرد.

ترخون از سبزی های معطری است که در غذاهایی نظیر دلمه، کلم پلو و غیره به کار می رود. استفاده از شکل خشک و پودر شده آن درون کتلت طعمی متفاوت با عطر و رایحه بی نظیر به غذای ما خواهد داد.

بسیاری افراد از پودر گوجه خشک شده یا ادویه گوجه در کتلت استفاده می کنند. ادویه گوجه فرنگی علاوه بر خوشمزه کردن کتلت شما، رنگی زیبا به این غذا می دهد.

مقادیر کم استفاده از سماق در کتلت هم خاصیت درمانی داشته و هم می تواند در بهبود طعم غذای کتلت مؤثر باشد.

ادویه گرد لیمو نیز جزء چاشنی های مناسب برای طعم دار کردن کتلت محسوب می شود.

ترکیبات و طرز تهیه ادویه کتلت

ترکیبات و طرز تهیه ادویه کتلت

ترکیبات و طرز تهیه ادویه کتلت

گاهی پیدا کردن تک تک این ادویه ها برای استفاده در کتلت سخت است. این روزها می توان در فروشگاه های مواد غذایی، ادویه های متنوعی را برای انواع مختلف غذاها یافت و یا حتی به صورت آنلاین آن ها را سفارش داد. یکی از انواع این ادویه ها، ادویه کتلت می باشد. ادویه کتلت به شما کمک می کند تا بدون صرف زمان و در هر لحظه که بخواهید در پخت کتلت از آن استفاده کنید. ترکیبات موجود در ادویه کتلت به گونه ای است که حتی کودکان هم می توانند از غذای پخته شده با آن لذت ببرند.

مواد درون ادویه کتلت از مقادیر مناسب مجموعه ای از ادویه ها تشکیل شده است که علاوه بر طعم، رایحه خوشایندی به غذای کتلت شما خواهد داد. همان‌طور که می دانید ادویه ها از خاصیت درمانی هم برخوردارند و استفاده از آن ها درون غذاها سبب سلامت بدن افراد خانواده می گردد. می توان از ادویه کتلت برای طعم دار کردن دیگر غذاهای گوشتی نظیر کوفته، گوشت قلقلی، کوبیده، کباب بختیاری و غیره هم به کار گرفت. پس شما تنها با خرید یک ادویه کتلت می توانید از آن در انواع متنوع غذاهای گوشتی استفاده کنید.

ترکیبات ادویه کتلت شامل

ترکیبات ادویه کتلت

ترکیبات ادویه کتلت

  • گرد لیمو
  • پودر سیر
  • پودر پیاز
  • سماق
  • فلفل سیاه
  • زردچوبه
  • ادویه گوجه فرنگی
  • تخم گشنیز
  • پودر خردل
  • پاپریکا

البته ممکن است شرکت های متنوع در تولید این دست از ادویه ها، از چاشنی های متفاوت دیگری هم برای ادویه کتلت استفاده کنند. از زمان های گذشته، همواره از ادویه ها به عنوان چاشنی اصلی در پخت غذاها به خصوص غذاهای گوشتی نظیر کتلت استفاده می شد و دلیل آن تاثیر مستقیم ادویه ها در خوشمزه کردن غذاها بود.

سخن آخر
ادویه کتلت چیست؟ ترکیبات و طرز تهیه

ادویه کتلت چیست؟ ترکیبات و طرز تهیه

این روزها استفاده از ادویه های آماده برای انواع مختلف از غذاها بسیار متداول شده است. برندها و مارک های متنوعی از ادویه کتلت در بازار وجود دارد که می توان به صورت آنلاین نیز به خرید آن ها پرداخت. نمی توان تأثیر فراوان ادویه هایی نظیر ادویه کتلت را در خوشمزه کردن غذاها نادیده گرفت. قیمت خرید ادویه کتلت بسیار به صرفه تر از خرید انواع متعدد از چاشنی ها جهت استفاده در کتلت است. پیشنهاد ما خرید از این ادویه برای طبخ غذای هایی نظیر کتلت است. شما پس از خرید ادویه کتلت و استفاده آن در غذای خود مطمئناً جزء مشتریان دائم این دست از ادویه ها خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *