آشپزی

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟

یکی از لذیذ و خوش‌طعم‌ترین غذاهای ایرانی که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، جوجه کباب است. معمولا افراد همواره از این خوراکی لذیذ برای مناسبت‌ها و مهمانی‌های ویژه استقبال کرده و زیبایی سفره‌های خود را با جوجه کباب و مخلفات آن چندین برابر می‌کند. مسئله‌ی مهمی که در طبخ جوجه کباب وجود دارد، نحوه‌ی مزه‌دار کردن جوجه کباب و شیوه‌ی طبخ آن است.

خرید ادویه

خرید ادویه

شما جوجه کباب مورد علاقه خود را چگونه مزه‌دار کرده و طبخ می‌کنید؟

امروز در این مقاله برایتان خواهیم گفت که جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم تا طعم متفاوت و ویژه‌ای داشته باشد. توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به بهترین نحوه‌ی ممکن جوجه کبابی با طعم منحصر به فرد طبخ کرده و سرو کنید.

بهترین شیوه ممکن برای طعم‌دار کردن جوجه کباب

بهترین شیوه ممکن برای طعم‌دار کردن جوجه کباب

بهترین شیوه ممکن برای طعم‌دار کردن جوجه کباب

جوجه کباب علاوه بر اینکه در ایران بسیار محبوبیت دارد، یک غذای بین المللی بوده و در سطح جهان طرفداران زیادی دارد، بنابراین مزه‌دار کردن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای طبخ جوجه کباب در مناطق مختلف از ادویه‌های متنوعی استفاده می‌کنند به عنوان مثال در هند به جوجه کباب ادویه تندوری زده و آن را در  تنور کباب می‌کنند و رنگ جوجه کباب قرمز رنگ است.

جالب است بدانید که در سواحل مدیترانه مواد جوجه کباب در زیتون چرخ شده و فلفل دلمه میکس شده قرار داده و سپس کباب می‌کند. مردم ژاپن نیز از سس تریاکی و آمریکایی‌ها نیز از سس مخصوص باربیکیو استفاده می‌کنند.

همچنین برای طبخ جوجه کباب باید از سینه مرغ استفاده کنید، البته می‌توان از ترکیب ران و سینه مرغ نیز استفاده کرد.

توجه داشته باشید که تکه‌های مرغ باید به اندازه و ابعاد مساوی برش داده شود و در مواد مناسبی خوابانده شود تا طعم لذیذی داشته باشد.

موادی که بهتر از جوجه کباب را در آن بخوابانیم:

روغن زیتون، خامه، ماست موسیر و سس مایونز از جمله موادی هستند که طعم منحصر به فردی به جوجه کباب می‌بخشند.

توجه داشته باشید که نحوه‌ی تهیه سس جوجه کباب متفاوت بوده و می‌تواند به شیوه‌های متفاوتی باشد.

نحوه‌ی مزه‌دار کردن جوجه کباب و طبخ آن

مواد لازم برای طعم‌دار کردن جوجه کباب به شرح زیر است:

  • ۱.۵ کیلوگرم فیله مرغ
  • ۲ قاشق غذا خوری سس خردل
  • ۲ قاشق غذا خوری سس مایونز
  • ۲ قاشق غذا خوری ماست
  • ۳ قاشق غذا خوری آبلیموی ترش و تازه
  • ۳ عدد پیاز
  • به میزان لازم زعفران دم‌کرده
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • و روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با سس مخصوص

طرز تهیه جوجه کباب با سس مخصوص

طرز تهیه جوجه کباب با سس مخصوص

در ابتدا باید تمامی فیله‌ها را در ابعاد مناسب و یک ست خرد کرده و بشویید.

سپس فیله‌ها را با زعفران دم‌کرده مخلوط کرده و داخل ظرفی قرار داده و به روی آن سلفون کشیده و اجازه می‌دهید که یک ‌ساعت به این صورت در یخچال بماند.

بعد از یک ساعت فیله‌ها را از یخچال خارج کرده و با روغن مایع مخلوط می‌کنید و سپس تمامی مواد نام برده را به ترتیب به فیله‌ها اضافه می‌کنید.

توجه داشته باشید که پیاز تاثیر بسیار زیادی به روی طعم جوجه کباب دارد، می‌توانید پیاز را با رنده درشت رنده کرده و یا به صورت درشت خرد کنید.

سپس مواد جوجه کباب را برای چندین ساعت در یخچال قرار دهید، لازم به ذکر است که هر چه مواد بیشتر به خورد فیله‌های مرغ برود جوجه کباب لذیذتری طبخ خواهید کرد.

هنگام به سیخ کشیدن فیله‌ها نیز توجه داشته باشید که به بهترین شکل ممکن جوجه‌ها را به سیخ بکشید تا بافت آن‌ها آسیب ندیده و به خوبی به روی زغال کباب شوند.

اگر به دنبال طعم متفاوت و منحصر به فردی برای جوجه کباب‌های خود هستید ما یک پیشنهاد استثنایی و فوق‌العاده برایتان داریم.

با استفاده از ادویه مخصوص جوجه کباب حاج محمد جلالی بهترین و خوش‌طعم‌ترین جوجه کباب ممکن را خواهید داشت. برای تهیه‌ی ادویه مخصوص جوجه کباب حاج محمد جلالی می‌توانید به وب سایت ادویه جات حاج محمد جلالی مراجعه کرده و به صورت آنلاین ادویه و چاشنی مخصوص جوجه کباب را خریداری کنید.

چاشنی‌های ویژه جوجه کباب زعفرانی حاج محمد جلالی در بسته بندی ۸۰ گرمی عرضه می‌شود و کافی است که ۲ ساعت قبل از طبخ جوجه  کباب، فیله‌های مرغ با مقداری روغن زیتون و چاشنی مخصوص ترکیب شوند. کافی است یک بار ادویه و چاشنی مخصوص جوجه کباب حاج محمد جلالی را تست کنید، بدون شک از طرفداران سرسخت آن خواهید بود.

در ادامه نکات کلیدی برای طبخ و مزه‌دار کردن جوجه کباب ارائه می‌دهیم.

نکاتی مهم برای طعم‌دار کردم جوجه کباب:

  • توجه داشته باشید که آبلیمو و نمک بافت جوجه را سفت می‌کند، برای همین توصیه می‌کنیم که این مواد را هنگام طبخ و مرحله پایانی به فیله‌ها اضافه کنید، برای نرم‌تر شدن کباب نیز می‌توانید به روی فیله‌ها به کمک برس مخصوص کره بمالید.
  • بهتر است که پیاز را بسیار زیر نکرده و رنده درشت کنید تا به فیله‌ها نچسبد.
  • هرچه میزان زعفران دم‌کرده مصرفی شما در طبخ بسیار باشد، جوجه شما خوش‌طعم و لذیذتر خواهد بود.
  • برای طبخ جوجه کباب حتما از ادویه‌جات با کیفیت استفاده کنید، زیرا ادویه‌ها تاثیر بسیار زیادی به روی طعم جوجه کباب دارند‌
  • حتما فیله‌های جوجه کباب را به مدت ۲‌تا ۳ ساعت در مواد مخصوص بخوابانید تا طعم ویژه‌ای داشته باشد.
  • تا حد ممکن سعی داشته باشید که از قسمت بدون استخوان استفاده کنید.

با رعایت نکات نام برده بدون شک لذیذ‌ترین جوجه کباب را طبخ خواهید کرد.

جمع بندی

چنانچه قصد خرید ادویه جات و چاشنی مخصوص غذاهای متفاوت به ویژه جوجه کباب را داشته باشید، می توانید به یکی از شعبه‌های نام برده مراجعه کنید. اگر دسترسی به شعبه‌های حان محمد جلالی ندارید می‌توانید به آدرس hajmohamadjalali.com مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. توجه داشته باشید که ادویه مخصوص جوجه کباب حاج محمد جلالی برای شما در بسته بندی ویژه و منحصر به فرد ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *