آشپزی

طرز تهیه استیک گوشت

طرز تهیه استیک گوشت

استیک گوشت در بسیاری از نقاط جهان به غذایی محبوب تبدیل شده است، که در آشپزخانه های خانگی و رستوران ها طبخ و سرو می شود. استیک گوشت اغلب به عنوان غذای اصلی در فهرست غذایی اکثر رستوران ها وجود دارد.

استیک گوشت از فیله یا راسته که به شکل های مختلف برش می خورد و با طعم دهنده های مختلف طعم دار می شود و روی باربکیو کبابی می شود، تهیه می شود. استیک گوشت معمولا به همرا سس سیر و کره، سیب زمینی سرخ شده یا پوره سیب زمینی، هویج پخته، بروکلی، سس قارچ و … سرو می شود. در ادامه با طرز تهیه استیک گوشت و طعم دار کزدن آن با ما باشید.

خرید ادویه

خرید ادویه

استیک گوشت

استیک گوشتی است که به طور کلی قسمت های عضلانی گوشت است که شامل یک استخوان است. گوشت استیکی به طور معمول کباب می شود، اگرچه می توان آن را تفت هم داد. اغلب افراد طعم استیک کباب شده روی ذغال داغ را می دهند. استیک همچنین می تواند در سس مخصوص پخته شود ، یا آن را خرد کرده و به شکل همبرگر درآورد.

انواع گوشت استیک

انواع گوشت استیک

انواع گوشت استیک

علاوه بر گاو ، استیک اغلب از سایر حیوانات چرنده ، از جمله گاومیش کوهان دار ، شتر ، بز ، اسب ، کانگورو ، گوسفند ، شترمرغ ، خوک ، گوزن شمالی ، بوقلمون تهیه می شود. برای بعضی از گوشت ها مانند گوشت خوک ، گوشت بره و گوشت گوسفندی و گوشت گوساله ، این قلمه ها را اغلب خرد می کنند.

گوشت قطعه قطعه شده ، استیک ورقه ای راسته و استیک ماهیچه های شکم و استیک ناحیه کمر که شامل سه استخوان دنده است را نیز به شکل استیک کباب می کنند. استیک ماهی ، استیک گوشت چرخ شده ، استیک گوشت خوک و انواع مختلفی دیگری نیز به نام استیک شناخته می شود.

  • استیک دنده: برش داده شده از قسمت های جلویی و انتهای بال
  • رامپ استیک: استیک رامپ که از قسمتی برش خورده است که در انتهای فیله قرار دارد. این برش باید از گوشت گوساله باشد.
  • فیله:  قسمت بالای استخوان یا بالای استیک استخوان که به شکل T است. فیله بدون استخوان است.
  • بیفتک: قسمت برش خورده از انتهای بزرگتر و نرم تر فیله یا هر گونه استیک لاغر و بدون استخوان
  • شاتو بریان: قسمت زیرین فیله است.
  • ریب آی استیک: آبدارترین و مرغوب ترین استیک است. از وسط قسمت دنده بریده می شود و به عنوان استیک بدون استخوان فروخته می شود. عطر و طعم Ribeye نسبت به مینیون فیله بیشتر است ، اما همچنین کمی تر و آبدار است. این استیک برای پخت و پز بسیار مناسب است، زیرا دارای چربی بین عضلانی است.
  • فیله مینیون: نام استیک بریده شده از فیله گوشت گاو است ، ماهیچه ای استوانه ای شکل طولانی و در امتداد ستون فقرات. این قسمت یکی از گرانترین برش های گوشت گاو است، زیرا بسیار لطیف و ترد است که می توانید آن را به راحتی با چنگال برش دهید.
  • فلینت استون: اساساً یک استیک ریب آی است، که از استخوان دنده بریده نشده است. ضخامت آن به ضخامت استخوان بستگی دارد ، اما به طور کلی ضخامت آنها کمتر از 1 سانتی متر است.

دستور پخت استیک گوشت

دستور پخت استیک گوشت

دستور پخت استیک گوشت

ماریناد یا مرینیت کردن استیک گوشت گاو ، آن را آبدار می کند و طعم بی نظیری را به استیک اضافه می کند. مزه دار کردن گوشت استیک، عطر و طعم اضافی را با حفظ طعم طبیعی گوشت گاو به آن اضافه می کند و گوشت را نرم می کند.

این طرز تهیه استیک گوشت و مزه دار کردن آن، برای هر نوع استیک، کباب کردن یا پخت و پز فوق العاده است.

طعم دار کردن استیک گوشت ترد و آبدار

استیک ها باید آبدارتر ، با عطر و طعم فوق العاده و بسیار لطیف باشند و تا آنجا که همه ما دوست داریم زمانی که استیک می خوریم با کیفیت عالی باشد ، باید گوشت گاو با کیفیت عالی را بشناسیم و واقعیت این است که اکثر ما نمی توانیم. در این مواقع از فروشنده راهنمایی بخواهید.

اما شما می توانید هر روز استیک های گوشت گاو را با استفاده از یک ماریناد عالی استیک گوشت گاو به چیزی تبدیل کنید که طعم آن بی نظیر و مثال زدنی شود.

مواد لازم برای استیک گوشت

  1. گوشت فیله استیک: 1 کیلوگرم
  2. عصاره گوشت: 1 عدد
  3. 1 قاشق چایخوری خردل دیژون
  4. 1/2 قاشق چایخوری سیر خرد شده (1 حبه سیر بزرگ)
  5. 1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز
  6. 6 قاشق غذاخوری سس سویا
  7. 1 قاشق غذاخوری روغن (روغن زیتون یا کنجد)
  8. 1 قاشق غذاخوری سس Worcestershire
  9. 1 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  10. فلفل سیاه به میزان لازم
  11. سرکه بالزامیک
  12. گوجه فرنگی پوره شده: 1 عدد
  13. عسل: 1 قاشق غذاخوری
  14. کیوی؛ برای نرم شدن بافت گوشت
  15. جوز هندی: 1 قاشق چایخوری
  16. سس سویا؛ مایع نمکی که به عنوان نمک عمل می کند تا استیک آبدار بماند. فقط کمی از آن استفاده کنید.
  17. خردل دیژون؛ طعم و مزه ویژه ای به استیک می دهد و مواد طعم دهنده را غلیظ می کند.
  18. سس ورچستر؛ عطر و طعم این سس بسیار شدید است، بنابراین برای افزودن عطر و طعم شور فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارید.

این ترکیب مواد باعث می شود استیک شما پر چرب ، آبدار باشد و به آن طعم و مزه بیافزاید. مواد بالا را مستقیما به گوشت بمالید.

انواع چاشنی های حاج محمد جلالی مناسب برای تهیه استیک گوشت

پودر پیاز: پودر پیاز حاج محمد جلالی را می توان جایگزین پیاز سرخ کرده در انواع غذا ها کرد. پودر پیاز در بسته بندی 150 گرمی موجود است.

جوز هندی: از پودر جوز به عنوان طعم‌دهنده غذاها استفاده می کنند. جوز هندی در بسته بندی 50 گرمی موجود است.

فلفل سیاه: از فلفل سیاه برای تند و خوش طعم کردن استیک گوشت و انواع غذاها استفاده می شود. جوز هندی در بسته بندی 100 گرمی موجود است.

پودر سوخاری سیر و کره: این چاشنی مناسب برای کباب و سوخاری کردن انواع مرغ، ماهی و گوشت است. پودر سوخاری سیر و کره در بسته بندی 150 گرمی موجود است.

طرز تهیه استیک آبدار و خوش طعم

طرز تهیه استیک آبدار و خوش طعم

طرز تهیه استیک آبدار و خوش طعم

همیشه استیک خود را در کیسه های زیپ دار قرار دهید و با استیک کوب سطح آن را کمی پهن کنید تا مواد طعم دهنده به خوبی به خورد آن برود. اگر می خواهید به جای آن از یک ظرف استفاده کنید ، مواد طعم دهنده را دو برابر کنید زیرا به ظرف می چسبد.

گوشت استیک طعم دار شده چه مدت باید در یخچال بماند؟

12 تا 24 ساعت بهترین زمان برای طعم دار شدن استیک گوشت است. همچنین می توانید بلافاصله آن را فریز کنید  تا با ذوب شدن  طعم دار شود.

استیک گوشت طعم دار شده به اندازه کافی عطر و طعم فوق العاده ای دارد. به گونه ای که نیازی به سرو کردن آن با سس اضافی نیست. اما اضافه کردن یک سس کره و سیر به خوش طعم شدن آن کمک می کند. همچنین می توانید آن را با سس قارچ خامه ای یا سس فلفل دلمه ای یا حتی سس گوجه سرو کنید.

سطح باربکیو را با روغن مسواک بزنید ، سپس درجه حرارت آن را بالا ببرید تا بسیار داغ شود. در این مرحله، فیله های استیک مزه دار شده را به آؤامی روی آن قرار دهید و درب آن را ببندید. در طول کباب شدن استیک چندین بار با انبر مخصوص آن را این رو و آن رو کنید تا داخل آن به خوبی مغز پخت شود و سطح آن کاملا سوخاری شود. هنگام کباب شدن کره و سیر و مواد مرینیت را برس روی سطح گوشت بمالید تا آبدار شود. بسته به سلیقه شما بین نیم ساعت تا یک ساعت کافی است تا استیک گوشت طعم دار شده و خوشمزه شما آماده سرو شود.

در آخر

متداول ترین خصوصیات یک استیک بی نظیر و خوش طعم و با کیفیت، نرم و لطف بودن قسمت داخلی گوشت است. میزان پخته شدن گوشت استیک متناسب با سلیقه افراد طبخ می شود. استیک های جزغاله معمولاً زمانی که کاملاً خوب پخته شده باشد ، وقتی برش داده شود هیچ صورتی رنگی در وسط آن دیده نمی شود. استیک گوشت گاو که داخل آن صورتی رنگ باشد و آبدار نیز با سلیقه بسیاری از افراد هماهنگ است.

انواع چاشنی مناسب برای استیک گوشت در پکیج های 50، 100، 150 گرمی و بسته بندی تکی، 6 و 12 عددی در فروشگاه ها و وب سایت اینترنتی برند حاج محمد جلالی موجود است. محصولاتی مانند انواع ادویه، چاشنی و دمنوش از برند “حاج‌محمدجلالی” را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی؛ به آدرس hajmohamadjalali.com به راحتی تهیه کنید. با دیدن وب سایت فروشگاه از تخفیف های ویژه روی تمامی محصولات برخوردار شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *