آشپزی, خواص ادویه جات

ادویه مرغ کبابی چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه ادویه کباب مرغ

ادویه مرغ کبابی چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه ادویه کباب مرغ

مرغ کبابی یکی از خوراک ­هایی ا­ست که در کنار جوجه­ کباب و کباب مرغ می ­تواند جذاب و خوشمزه باشد. این غذا را بیشتر از سینه، فیله­ و ران مرغ درست میکنند. به این صورت که مثلا فیله ­ها را به قسمت ­های مساوی برش داده و سپس در ادویه­ مخصوص آن میریزند تا طعم و عطر بگیرد. نکته ­ی مهمی که در تهیه­ ی مرغ کبابی وجود دارد این است که شما لزوما به دستگاه گریل نیازی ندارید و می ­توانید مرغ کبابی را به وسیله­ ی فر هم تهیه کنید.

اما ادویه مرغ کبابی چیست؟ این ادویه حدودا شبیه به چیزیست که به جوجه کباب یا کتف و بال هم میزنیم اما بنا به علاقه، ذائقه و تجربه میتوان میزان و مواد آن را تغییر داد؛ به عنوان مثال کسی که به غذاهای چیلی و تند علاقه مند است می­ تواند از ترکیبی استفاده کند که فلفل بیشتری دارد یا کسی که به غذاهای ترش علاقه مند است می ­تواند ترشی آن را با استفاده از موادی که ترشی بیشتری به مایه ­ی ما میدهند زیاد کند.

مواد و ترکیبات ادویه مرغ کبابی چیست؟

مواد و ترکیبات ادویه مرغ کبابی

مواد و ترکیبات ادویه مرغ کبابی

ادویه مرغ کبابی بنا به علاقه، ذائقه و تجربه­ ی شما میتواند متفاوت و متنوع باشد اما در کلیت این ادویه ­ها مواد مشابهی وجود دارد که میتواند در هر کدام از این ادویه ­ها میزان کمتر یا بیشتری داشته باشد.

مواد لازم جهت تهیه ی ادویه ی مرغ کبابی:

  1. پودر گلپر
  2. زردچوبه
  3. زنجبیل
  4. پودر جعفری
  5. پودر پیاز
  6. گرد لیمو
  7. میخک
  8. تخم گشنیز
  9. ریشه جوزهندی
  10. پودر سیر
  11. میوه جوزهندی
  12. رازیانه
  13. شنبلیه
  14. هل سبز
  15. زیره سیاه
  16. سماق
  17. دارچین
  18. خردل سفید
  19. فلفل سیاه
  20. فلفل قرمز و …

طرز تهیه ­ی ادویه ­ی کباب مرغ در منزل

طرز تهیه ­ی ادویه ­ی کباب مرغ در منزل

طرز تهیه ­ی ادویه ­ی کباب مرغ در منزل

شما میتوانید با استفاده از مواد تازه، طعم و عطر بهتری به ادویه ­تان بدهید اما اگر زمان کافی برای کوبیدن و آسیاب کردن مواد ندارید میتوانید از پودرهای موجود در بازار که در سوپرمارکت ­ها و عطاری­ ها یافت میشوند استفاده کنید و سپس آنها را به میزان دلخواه با هم مخلوط کرده و در یک بطری جداگانه نگه دارید.

اما اگر قصد دارید خودتان آسیاب کردن را انجام دهید حتما به یکنواخت شدن ادویه­ تان توجه کنید؛ برای این کار باید مواد اولیه­ ی شما به خوبی آسیاب و مخلوط شده باشند.

اگر به عنوان مثال به غذاهای تند علاقه دارید میتوانید از فلفل قرمز بیشتری در این ادویه استفاده کنید و در مایه­ ای که با ماست، آبلیمو، مایونز و… تهیه کرده ­اید سس چیلی یا هر سس تند دیگری را به کار ببرید، حتی میتوانید از ماست چیلی یا سس مایونز چیلی هم به جای ماست و مایونز معمولی استفاده کنید.

در مرحله ی بعد سیرها را رنده کرده و پیازها را خرد کنید و داخل کاسه ­ای بریزید، سپس سس مایونز، ماست یا آبلیمو را به آن اضافه و مخلوط کنید تا یک­ دست شود. در آخر هم ادویه ­ی مرغ کبابی را به آن اضافه کنید تا مایه­ ی شما حاضر شود.

حال باید سینه­ های مرغ را با آب سرد بشویید و خشک کنید. سینه ­ها را کاملا به سس آغشته کنید، سپس داخل ظرف دربسته بگذارید و به مدت 12 تا 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سینه های مرغ ترد و مزه­ دار شوند.

چه ­کار کنیم تا بوی زهم مرغ گرفته شود؟

چه ­کار کنیم تا بوی زهم مرغ گرفته شود؟

چه ­کار کنیم تا بوی زهم مرغ گرفته شود؟

برای گرفته شدن بوی زهم مرغ ، مایه­ ای که با ماست، آبلیمو، مایونز و… تهیه کرده ­ایم بدلیل وجود پیاز و سیر کافی کاربردی است اما شما میتوانید از زنجبیل هم در مواد خود استفاده کنید تا مرغ کبابی شما بوی زهم نداشته باشد.

ادویه مرغ کبابی میتواند عطر و طعمی مثال زدنی برای شما فراهم آورد،‌ فقط باید توجه داشته باشید که به میزان لازم،‌ ادویه را به مرغ اضافه کنید.

ادویه ی مرغ کبابی از ۲۲ نوع ادویه‌ ی مختلف تشکیل شده که هر کدام می‌ توانند فواید سلامتی فراوانی به همراه داشته باشند. با توجه به فواید درمانی هرکدام از این ادویه ها ، ادویه ی مرغ کبابی در پیشگیری از سرطان ، پیشگیری از دیابت،‌ جلوگیری از سکته‌ ی مغزی و حمله‌ی قلبی مفید می‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *