خواص ادویه جات

ادویه های معروف آبادان کدامند ؟

ادویه های معروف آبادان کدامند

این روزها که ادویه ها علاوه بر طعم دادن به غذاها، برای سلامتی نیز کاربرد دارند، ادویه های معروف آبادانی بهترین آنها هستند. همان طور که می دانید ادویه معروف آبادانی مخلوطی از ادویه ها، طعم دهنده ها و سبزی های معطر است؛ اما بهتر است بدانید که ادویه های آبادانی انواع مختلفی دارند. به این دلیل به ادویه آبادانی معروف شده اند که از بهترین مزارع گرمسیری آبادان این ادویه ها و سبزی ها برداشت می شوند. از این جهت به صورت تازه وارد مرحله تولید و بسته بندی می شوند. در ادامه شما را با ادویه های معروف آبادان بیشتر آشنا می کنیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

ادویه های معروف آبادان کدامند؟

ادویه های معروف آبادان

ادویه های معروف آبادان

همان طور که قبلا گفته شد ادویه معروف آبادان از مخلوط بیش از 20 نوع ادویه، طعم دهنده و سبزی های معطر به دست می آید. باید بدانید ادویه های معروف آبادان به یک نوع مخلوط و یک نوع ادویه ختم نمی شود. آبادان به دلیل اینکه منطقه گرمسیری است مکان مناسبی برای رشد و پرورش ادویه ها و سبزیجات است. حال شما را با انواع ادویه معروف آبادانی آشنا می کنیم.

1. ادویه کاری خورشتی؛

پودر کاری ترکیبی از ادویه جات است که رنگ زرد به خود می گیرد. برخلاف تصور عمومی، این ماده اصلی در آشپزی هند نیست. پودر کاری توسط انگلیسی ها ایجاد شده است تا ذات غذای هندی را تداعی کند و در طبخ اصیل هندی استفاده نمی شود. سردرگمی ممکن است ناشی از یک غذای محبوب هندی باشد که به آن ادویه کاری گفته می شود؛ اما هندی ها نیز از این ادویه مخلوط برای تهیه مرغ و خورشت استفاده می کنند.

ادویه کاری خورشتی یکی از انواع ادویه معروف آبادان بوده که در ترکیب آن از بهترین ها استفاده می شود. همان طور که گفته شد این ادویه پایه انگلیسی- هندی دارد، پس چرا به آن ادویه معروف آبادانی لقب داده می شود؟ این لقب به دلیل مواد اولیه تازه ای است که از بهترین مزارع آبادانی به دست می آیند. این ادویه در هر کشوری با یک ترکیب خاص به دست می آید؛ مثلا در آبادان ایران از ترکیب زردچوبه، پودر زیره، پودر میخک، پودر شنبلیله، پودر فلفل قرمز چیلی، پودر دارچین و پودر هل سبز تهیه می شود.

این ادویه آبادانی برای تهیه انواع خورشت، پخت انواع مرغ و سوپ استفاده دارد.

2. گرمصاله مرغ و ماهی؛

درست کردن مرغ و ماهی یکی از تخصص های جنوبی ها به خصوص آبادانی ها است. شاید خیلی از افراد فکر کنند ماهی جنوب تنها به دلیل اینکه از آب های آنجا صید می شوند از معروفیت برخوردار هستند؛ اما این یکی از دلایل است. دلیل دیگر آن ادویه معروف آبادان با نام گرمصاله مرغ و ماهی است. این ادویه با طعم دهندگی خاصی که به مرغ و ماهی به خصوص ماهی می دهد، طرفداران زیادی دارد. این ادویه به دلیل ترکیباتی که دارد گرمی بوده و سردی مرغ و ماهی را می گیرد. از ترکیبات اصلی این ادویه می توان به پودر زیره، پودر هل، پودر فلفل سیاه، پودر دارچین، پودر میخک و گشنیز نام برد.

3. ادویه پلو؛

پلو یکی از غذاهای پرکاربرد و پرطرفدار ایرانی است. ادویه پلو یا همان گرمصاله پلو که یکی از انواع ادویه معروف آبادان بوده در طعم انواع پلو بسیار تأثیر دارد. ادویه پلو به دلیل ترکیباتی مانند پودر دارچین، پودر فلفل سیاه و پودر میخکی که دارد، بسیار گرم بوده و سردی برنج را می گیرد.

4. چاشنی قورمه سبزی؛

همان طور که می دانید قورمه سبزی یک غذای کاملا سنّتی و ایرانی بوده، به همین دلیل چاشنی این خورشت کاملا مختص کشور ایران است. یکی از انواع ادویه معروف آبادان با نام چاشنی قورمه سبزی، عطر دهنده و طعم دهنده عالی این خورشت ایرانی است. از ترکیبات اصلی این چاشنی می توان به پودر پونه، پودر فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز اشاره کرد. البته این چاشنی در انواع غذاهای دیگر مانند باقلا پلو، عدس پلو و شوید پلو نیز به کار می رود.

5. چاشنی جوجه کباب زعفرانی؛

چاشنی جوجه کباب زعفرانی

چاشنی جوجه کباب زعفرانی

جوجه کباب یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان مخصوصا به هنگام تفریح و پناه بردن به طبیعت است. چاشنی که برای این غذا استفاده می شود در رنگ، طعم و بوی این غذا بسیار مهم است. چاشنی جوجه کباب زعفرانی یکی از انواع ادویه معروف آبادان بوده که بوی زهم مرغ را کاملا از بین برده و به آن طعم خوب و رنگ زرد زعفرانی می دهد. کافی است این چاشنی را به همراه مقداری روغن زیتون به تکه های مرغ اضافه کنید.

6. ادویه ماسالا؛

ادویه ماسالا نیز یکی از انواع ادویه معروف آبادان است. این ادویه از ترکیباتی با پایه سبزی های معطر ساخته می شود. ترکیبات اصلی این ادویه از پودر آویشن، پودر پونه کوهی و پودر فلفل قرمز است. این ادویه در تهیه غذاهایی چون ماکارانی، لازانیا، املت و فلافل کاربرد دارد.

7. ادویه پاپریکا؛

این ادویه نیز یکی از انواع ادویه معروف آبادان است. درست است که این ادویه به ادویه امریکایی معروف است؛ اما فلفل دلمه ای که آبادانی ها برای تهیه پاپریکا به کار می برند آن را به یک ادویه مخصوص و معروف آبادان تبدیل کرده است. این ادویه در اصل از آسیاب فلفل دلمه ای به دست می آید. البته نوع فلفل دلمه ای که به کار برده می شود در تندی و شیرینی ادویه پاپریکا بسیار مهم است. این ادویه معمولا برای غذاهای کبابی مانند گوشت کبابی، بادنجان کبابی و میگوی کبابی کاربرد دارد.

8. چیلی پپر؛

چیلی پپر یکی از انواع ادویه معروف آبادان بوده که بسیار تند است. این ادویه همان طور که از نامش مشخص است از انواع فلفل ها تهیه می شود. از فلفل دلمه ای گرفته تا فلفل قرمز تند در تهیه این ادویه استفاده می شوند. تندی این ادویه به دلیل غالب بودن فلفل قرمز است. این ادویه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد برای انواع غذاها قابل استفاده است. در ضمن افرادی که به غذاهای تند علاقه دارند آن را می توانند در انواع غذاهای خود به کار ببرند.

راز خوشمزگی ادویه معروف آبادان چیست؟

راز خوشمزگی ادویه معروف آبادان

راز خوشمزگی ادویه معروف آبادان

شاید با خود بگویید اغلب ادویه هایی که در این مقاله ذکر شده اند کاربرد جهانی دارند؛ پس چرا به آن ها برچسب ادویه معروف آبادان زده شده است. ما به شما می گوییم راز این خوشمزگی و معروفیت در چیست. اول اینکه اغلب این ادویه ها و ترکیبات مخصوصی که دارند تازه به تازه تهیه شده و بدون اینکه مواد افزودنی مانند مواد نگهدارنده اضافه شود، تهیه و بسته بندی می شوند. خیلی از این ادویه ها از مزارع با خاک مرغوب بدون کود شیمیایی و در هوای گرمسیری تهیه می شوند. گیاهان کوهی مانند آویشن کوهی و پونه کوهی نیز که معمولا خودرو و ارگانیک هستند، از بهترین نوع آن ها در همان منطقه برداشت شده و به صورت تازه، خشک و آسیاب می شوند.

ادویه جلالی مفتخر است که انواع ادویه معروف آبادانی را با بهترین کیفیت تهیه و بسته بندی می کند. کافی است برای تهیه این ادویه های باکیفیت، معروف و تازه به سایت ادویه جلالی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *