خواص ادویه جات

ادویه کوکو سیب زمینی چیست ؟ + ترکیبات آن

ادویه کوکو سبزی و ادویه کوکو سیب زمینی چیست ؟ + ترکیبات آن

گفته می شود انواع غذاهای ایرانی لذیذ و پرطرفدار هستند؛ شاید یکی از علت های آن این باشد که ایرانی ها عادت دارند برای تهیه غذا از مواد غذایی تازه استفاده کنند. اکثر غذاهای ایرانی با برنج یا همان پلو سرو می شوند ولی غذاهایی که با انواع نان مصرف می شوند هم، در آشپزی ایران کم شمار نیستند. کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی دو غذای مطبوع و پرطرفدار است که معمولاً با انواع نان ها سرو می شود. این دو غذا به دلیل این که زمان پخت کمی دارند و بسیار لذیذ هستند بیشتر به عنوان وعده شام یا در مناسبت هایی مانند ماه رمضان، بر سر سفره افطار پرمصرف تر هستند. همچنین تهیه ساندویچ از این دو کوکو، متداول است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم رمز و راز خوشمزگی کوکو سیب زمینی لذیذ ایرانی را با شما در میان بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید تا ترکیبات ادویه کوکو سیب زمینی را بررسی کنیم و دستور پخت مجلسی کوکو سیب زمینی را مرور کنیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی غذایی است ساده و در عین حال بسیار خوش طعم و خوش بو و خصوصاً اگر به صورت گرم سرو شود بسیار خوش خوراک است.

ادویه کوکو سیب زمینی چیست ؟

ادویه های اصلی به کار رفته در کوکو سیب زمینی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هستند با این حال می توان بر اساس ذائقه مقدار کمی پودر سیر و پودر پیاز هم به کوکو سیب زمینی اضافه کرد. هم چنین برخی به این غذا مقدار کمی سبزی معطر مانند شوید خشک می زنند که کاملاً سلیقه ای است.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

اگر می خواهید یک غذای ساده، سبک و سریع آماده کنید که همه هم آن را دوست داشته باشند، پیشنهاد ما به شما کوکو سیب زمینی است.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

  • سیب زمینی: 5 عدد متوسط
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • پیاز: 1 عدد متوسط
  • شوید خشک (اختیاری): 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: با میزان دلخواه
  • زردچوبه: 1 قاشق چایخوری
  • روغن: به میزان کافی

دستورپخت کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

  1. مرحله اول: برای تهیه کوکو سیب زمینی، در ابتدا باید سیب زمینی ها را تمیز بشویید و با مقداری آب در قابلمه ای قرار دهید و با حرارت متوسط گاز، اجازه دهید تا کاملاً آبپز شوند.
  2. مرحله دوم: معمولاً بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد تا سیب زمینی ها کاملاً پخته شوند. پس از گذشت این مدت زمان، کمی صبر کنید تا سیب زمینی ها سرد شوند یا این که آن ها را زیر آب سرد قرار دهید تا خنک شوند.
  3. مرحله سوم: پس از این که سیب زمینی ها سرد شدند، پوست آن ها را بگیرید و در یک کاسه بزرگ، رنده کنید.
  4. مرحله چهارم: یک عدد پیاز متوسط را خوب بشویید و پس از این که پوست آن را جدا کردید، پیاز را هم رنده کنید و آب آن را جدا کنید و سپس به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید.
  5. مرحله پنجم: تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه بشکنید و با یک چنگال تا حدی بزنید که از حالت لختگی خارج شوند.
  6. مرحله ششم: نمک، فلفل، زردچوبه و در صورت تمایل شوید خشک را به تخم مرغ ها اضافه کنید و به مدت یک دقیقه خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و رنگ تخم مرغ کمی روشن شود.
  7. مرحله هفتم: ترکیب تخم مرغ و ادویه هارا به سیب زمینی و پیاز رنده شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. بهتر است در این مرحله مواد را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و پس از آن اقدام به سرخ کردن کوکو سیب زمینی ها کنید.
  8. مرحله هشتم: یک ماهی تابه تفلون را روی گاز قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید روغن داغ شود.
  9. مرحله نهم: می توانید میزان دلخواه از مواد را با دست بردارید و پس از این کهشکل دادید در ماهی تابه قرار دهید. هم چنین برای قرار دادن مایه کوکو سیب زمینی در ماهی تابه می توانید از یک قاشق یا قالب هم استفاده کنید.

نکاتی درباره کوکو سیب زمینی

نکاتی درباره کوکو سیب زمینی

نکاتی درباره کوکو سیب زمینی

می توانید به کوکو سیب زمینی زعفران آسیاب شده هم اضافه کنید، در این صورت کوکو سیب زمینی شما خوش رنگ تر می شود و عطر و بوی بهتری می گیرد.

هم چنین شما می توانید به جای استفاده از قالب برای سرخ کردن کوکو سیب زمینی، از نان تست یا نان باگت استفاده کنید. در این صورت یک خوراک شیک برای مهمانی یا دورهمی های خود خواهید داشت. به این منظور می توانید قسمت داخلی نان تست را خالی کنید و سپس آن را در ماهی تابه قرار دهید و مایه کوکو سیب زمینی را در وسط نان تست بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید و اجازه دهید هر دو طرف آن کاملاً سرخ شود. چنان چه مایل هستید از نان باگت استفاده کنید، اول باید نان ها را به صورت حلقه حلقه برش دهید و توی آن را خالی کنید و مانند نان تست آن را در ماهی تابه قرار داده و داخل آن را با مایه کوکو سیب زمینی پر کرده و سرخ کنید.

برخی از افراد به جای استفاده از سیب زمینی پخته در کوکو سیب زمینی، از سیب زمینی خام استفاده می کنند و آن را رنده کرده و به بقیه مواد اضافه می کنند.

کلام آخر 

امید.اریم از خواندن مقاله ادویه کوکو سیب زمینی و ترکیبات آن استفاده لازم را برده باشید، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید انواع چاشنی و ادویه جات درجه یک از طریق سایت ادویه جات حاج محمد جلالی آبادان اقدام به سفارش خود فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *