خواص ادویه جات, گیاهان دارویی

تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی

تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی

فلفل سیاه یکی از ادویه های پرکاربردی است که خواص بی نظیری دارد. فلفل سیاه سرشار از منیزیم، ویتامین K، آهن روغن پیپرین، فیبر و … می باشد و از جمله خواص فلفل سیاه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بهبود سلامت گوارش
  • جلوگیری از سرطان
  • کاهش فشارخون
  • کمک به کاهش وزن
  • درمان سرماخوردگی و سرفه
  • کمک به کاهش علائم آسم
  • مبارزه با عفونت
  • آنتی اکسیدان
  • بهبود سلامت دهان و دندان
  • کمک به سلامت مغز
  • بهبود باروری در مردان
  • کمک به ترک سیگار
  • کمک به درمان دیابت
  • درمان سنگ مثانه
  • خاصیت ضد افسردگی
  • رفع حالت تهوع
  • درمان بیماری سل
  • مبارزه با چین و چروک
  • سم زدایی پوست
  • کمک به درمان شوره سر
  • بازسازی و ترمیم مو

تمام خواص ذکر شده بالا در مورد فلفل سیاه در صورتی است که از فلفل سیاه اصل استفاده شود. اما با توجه به این که افراد سودجو در بازار اقدام به فروش فلفل سیاه تقلبی می نمایند باید توجه داشت که استفاده از فلفل سیاه تقلبی عوارض بسیار ناخوشایندی را خواهد داشت. بنابراین با ما همراه باشید تا ۵ روش تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی را به شما بگوئیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

۵ روش تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی

۵ روش تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی

۵ روش تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی

برای تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی از روش های زیر استفاده کنید:

  1. ظاهر فلفل

فلفل سیاه انواع مختلفی دارد که با دیدن دانه های آن قبل از اینکه به حالت پودر در آیند می توان نوع آن را تشخیص داد.

اگر دانه های فلفل سیاه پوک باشد و یا بوی مطبوع فلفل یا تندی فلفل سیاه را نداشته باشد می توان گفت از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. اما اگر دانه فلفل یا همان میوه فلفل (معمولاً به صورت پودر شده آن را می بینیم)، نارس و با هسته کامل است و همین موضوع موجب می شود تا عطر، طعم و تندی مطلوب و دلپذیری داشته باشد می توان گفت کیفیت فلفل سیاه بالاست و اصل بودن فلفل سیاه تایید نیز می شود.

  1. نوع بسته بندی

فلفل اصل به دست افراد متخصص و آگاه به خواص و ویژگی های فلفل سیاه تولید و بسته بندی می شود. فلفل سیاه اگر در مجاورت طولانی با اکسیژن قرار گیرد خواص فوق العاده خود از جمله پیپرین که شاخص اصلی طعم فلفل و مسئول تندی و گرمی آن است و همچنین روغن های فرار که عطر و طعم غنی فلفل را به آن می افزاید را از دست می دهد. بنابراین تولید کنندگان فلفل سیاه اصل به این موضوع توجه می نمایند و بسته بندی مناسبی را برای فلفل سیاه در نظر می گیرند تا به مدت طولانی در معرض هوا قرار نگیرد.

  1. تفاوت های فلفل سیاه و سفید

فلفل سفید و سیاه تفاوت هایی با هم دارند و با توجه به خواص متفاوتی که دارند در موارد متفاوتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در مواقعی ممکن است ظاهری کاملاً شبیه به هم داشته باشند و همین موضوع افراد را به اشتباه بیندازد.

نوعی فلفل سفید وجود دارد که به دلیل روش عمل آوری که برای تولید آن ها استفاده می شود، قابل تشخیص از فلفل سیاه نیستند. در نهایت فلفل سفید، با دانه ای خاکستری و پودر سفید مایل به خاکستری تولید و ارائه می شود که بسیار شبیه به فلفل سیاه است. البته توجه داشته باشید که فلفل سفید دارای عطر و طعم ملایم تری نسبت به فلفل سیاه است ولی تندی آن بیشتر از فلفل سیاه است و از آن معمولاً برای تهیه غذاهای رنگ روشن یا غذاهایی که می خواهیم عطر و طعم فلفل در آن مشهود باشد اما ذرات آن به چشم نیایند استفاده می کنیم. به عنوان مثال در تهیه سس فرانسوی از فلفل سفید استفاده می شود.

  1. تازگی فلفل

چهارمین راه تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی بررسی میزان تازگی فلفل است. چربی فلفل سیاه تازه بسیار بیشتر از فلفل سیاه کهنه است. به صورتی که می توان گفت در فلفل کهنه یا تقلبی این چربی قابل لمس نمی باشد.

  1. قیمت فلفل

مهم ترین و اصلی ترین راه تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی، قیمت آن است. اگر برای خرید فلفل سیاه مراجعه نمودید و با قیمتی بسیار پایین مواجهه شده و خوشحال شده اید باید بگوییم این موضوع را بیشتر بررسی کنید. زیرا پایین بودن قیمت حتماً دلیل خاصی دارد. به عنوان مثال می توان به پایین بودن کیفیت فلفل سیاه، ناخالصی در فلفل سیاه یا تقلبی بودن فلفل سیاه اشاره نمود.

برخی فروشندگان برای پایین آوردن قیمت فلفل سیاه ناخالصی هایی مثل آرد به آن اضافه می کنند که این کار از کیفیت فلفل سیاه می کاهد. بنابراین برای قیمت پایین فلفل سیاه علت را جویا شوید.

پیشنهاد ادویه جات حاج محمد جلالی

پیشنهاد ما به شما برای خرید فلفل سیاه، استفاده از دانه های آسیاب نشده آن است و در صورت نداشتن شرایط برای تهیه دانه های میوه فلفل سیاه و آسیاب کردن آن به صورت دستی، بهتر است از برندهای معتبر و بسته بندی های بهداشتی استفاده نمائید.

روش های دیگر برای شناسایی فلفل سیاه اصل از تقلبی

برای تشخیص فلفل سیاه اصل روش های سریع دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از :

  • بررسی رنگ دانه های فلفل سیاه، راه بسیار مطمئنی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن فلفل سیاه است. به این منظور دانه های فلفل سیاه را روی برگه ای سفید بریزید. رنگ دانه ها باید در یک رنج قرارداشته باشند. توجه داشته باشید که فلفل سیاه برخلاف اسمش کاملاً سیاه نیست و دارای رنجی از قهوه ای می باشد. محصولات چند رنگ دارای کیفیت پایینی هستند.

نکته ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که نکته فلفل های قهوه ای رنگ از کیفیت طعم و عطر بهتری برخوردارند چون در مرحله خشک کردن آن ها دقت بیشتری شده است.

  • فلفل سیاه زمانی که به درخت است دارای دانه ای سبز رنگ است این دانه های سبز رنگ را توسط دستگاه های خشک کن یا با قرار دادن آنها در فضای باز و زیر نور آفتاب خشک می کنند پس دانه های خیلی سیاه رنگ یا روی درخت سیاه شده اند یا تحت نور شدید خورشید خشک شده اند و کیفیت خیلی بالایی ندارند.
  • دانه های فلفل سیاه بین ۳ تا ۵ میلیمتر می باشند و روی پوسته آن چروک هایی را می توان مشاهده نمود.

 

تقلب در فلفل سیاه چگونه است؟

پاپایا یک میوه گرمسیری است و بسیار به دانه های فلفل سیاه شباهت دارد و به همین دلیل تقلب در فلفل سیاه به اینگونه صورت می گیرد که با توجه به ارزان بودن دانه های پاپایا، این دانه ها را به جای فلفل سیاه می فروشند. لازم به ذکر است که دانه های پاپایا برای بدن و سلامت کبد بسیار مضر هستند.

برای تشخیص دانه های پاپایا از فلفل سیاه کافی است آن را درون یک ظرف آب بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید بعد از آن دانه هایی که بر روی آب آمده اند را با دست فشار دهید اگر احساس کردید نرم و لیز هستند، این ها دانه های پاپایا هستند و فلفل نیستند.

کلام آخر

امیدواریم از مطالعه گزارش تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی استفاده لازم را برده باشید و بتوانید با اطلاعات کسب کرده فلفل سیاه اصل را از تقلبی تشخیص دهید. همچنین برای خرید فلفل اصل و با کیفیت می توایند از محصولات تازه و درجه یک ادویه جات جلالی استفاده نمایید و در همین سایت به راحتی به صورت اینترنتی خرید خود را تکمیل نمایید و در هرجای ایران که هستید محصول خود را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *