گیاهان دارویی

خواص گیاه دارویی برگ بو برای بدن چیست ؟

خواص گیاه دارویی برگ بو برای بدن چیست

برگ بو گیاهی است همیشه سبز و خوش بو. نام علمی گیاه برگ بو (لائوروس نوسلس) می باشد. برگ بو گیاه بومی شرق سواحل مدیترانه و دریای سیاه می باشد. در گذشته از این گیاه به عنوان عطر دهنده غذاها استفاده می شد. در کتاب های قدیمی برای برگ بو نام‌های دیگری نیز استفاده می‌شد که از آن ها می توان به غار، حب‌الغار، شجرالغار، دهم، دهمست، رند، عمار، و ذاقی اشاره کرد.

این گیاه به شکل درخت و درختچه یافت می شود و به صورت طبیعی در تمام فصل های سال سبز است. در بسیاری از باغ ها از نوع درخت آن به عنوان تزیین کننده استفاده می شود چرا که ارتفاع آن به 10 متر می رسد. اما در آشپزی و به طور معمول به عنوان طعم دهنده و داروی گیاهی استفاده می شود.

خرید ادویه

خرید ادویه

برگ بو دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی

تعدادی از تحقیقات درباره ترکیبات برگه بو و عصاره آن نشان داده است که برگ بو دارای ترکیبات آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها در محافظت از ما در برابر بیماری های ناشی از اثرات مضر رادیکال های آزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. آنتی اکسیدان هایی که در گیاه برگ بو یافت می شود می تواند از سلول ها در برابر صدمه ها محافظت کند. حتی می تواند سلول هایی که قلا به آن ها آسیب وارد شده را نیز ترمیم کند.

تحقیقات همچنان نشان داده است که برگ بو دارای فعالیت ضد میکروبی نیز می باشد. در یک مطالعه منتشر شده در سال 2016 ، فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عصاره های برگ بو، خاراگوش، گل شمعدانی تحت برسی در آمد. آن ها دریافتند که این عصاره بر روی E.coli (نوعی از باکتری ها) بسیار موثر است. از میان 3 عصاره آزمایش شده، عصاره برگ بو دارای بالاترین فعالیت آنتی اکسیدانی بود.

برگ بو، مفید برای سلامت گوارش

از برگ های برگ بو به طور سنتی برای رفع بیماری های گوارشی ماننده نفخ شکم و سوء هاضمه استفاده می شود. مطالعات و آزمایشات کمی بر روی تاثیر برگ بو بر سلامت گوارش انجام شده است. اما عده ای معتقد هستند که برگ بو دارای آنزیم هایی می باشد که می تواند فرایند دستگاه گوارش بهبود بخشد.

برگ بوهمچنین دارای خاصیت ادرارآور است که به تقویت ادرار و از بین بردن سموم از سیستم کمک می کند در حالی که ممکن است به بهبود جذب مواد مغذی نیز کمک کند.

خواص برگ بو

برگ بو دارای خاصیت ضد قارچ و کاندیدیاز

طبق تحقیقات انجام شده ، برگ بو نیز دارای خواص ضد قارچی است که ممکن است در برابر عفونت های قارچی مانند کاندیداز مؤثر باشد. یک مطالعه اخیر منتشر شده در سال 2017 نشان داد که روغن برگ بو در برابر کاندیداز مؤثر است.

این کار با ایجاد اختلال در چسبندگی کاندیداز به دیواره های سلولی ، مانع از نفوذ آن به غشاء می شود. محققان معتقدند كه اقدامات ضد قارچي برگ بو مربوط به سسكواترپن ها و مونوترپن هاي موجود در برگ است.

برگ بو دارای خاصیت التیام دهنده زخم

طبق تحقیقات انجام شده ، برگ های بو ممکن است به بهبود سریعتر زخم ها کمک کنند در حالی که خاصیت ضد باکتریایی آن ها نیزمی تواند به جلوگیری از انتشار عفونت کمک کند.

یک مطالعه اثرات عصاره برگ بو و عصاره آلاماندا کاتاریکا را هنگام زخم در جوندگان بررسی کرده است. اگرچه برگهای بو نسبت به آلاماندا کمتر موثر بودند ، اما در درمان هنوز نسبت به گروه کنترل مؤثرتر بود.

برگ بو دارای خاصیت ضد سرطان

مطالعات اولیه حاکی است که برگ بو ممکن است در برابر برخی از انواع سرطان مؤثر باشد. برخی از مطالعات اولیه نشان داده اند که عصاره برگ بو حاوی فعالیت های ضد پرولیفراتیو است و ممکن است به از بین بردن سلول های سرطانی توسط آپوپتوز کمک کند. یک مطالعه نشان داد که عصاره برگ بر علیه سلولهای سرطانی پستان مؤثر است. در حالی که علائم تاکنون دلگرم کننده بوده است، متخصصان تأکید می کنند که تحقیقات بیشتری لازم است.

خاصیت های برگ بو

برگ بو دارای خواص ضد دیابتی و مفید برای قلب

تحقیقات نشان داده است که برگ بو باعث کاهش قند خون می شود و این یک داروی طبیعی برای مبتلایان به دیابت است. یک مطالعه نشان داد که مصرف عصاره برگ بو دو بار در روز به کاهش قند خون و کلسترول LDL کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *