آشپزی

طرز تهیه خوراک راگو

طرز تهیه خوراک راگو

خوراک راگو یک غذای فرانسوی

امروز می خواهیم طرز تهیه یک غذای بسیار خوشمزه به نام خوراک راگو را با یک دیگر یاد بگیریم. طرز تهیه این غذا بسیار راحت و ساده می باشد. خوراک راگو یکی از خوشمزه ترین غذا های فرانسوی می باشد. مواد اصلی تشکلیل دهنده این غذا سبزیجات است. خوراک راگو بسیار شبیه به لوبیا سبز ایرانی است.

این غذا سرشار از انرژی و بسیار مقوی می باشد. فراموش نکنید برای خوشمزه این غذا باید حتما از ادویه جات حاج محمد جلالی که ادویه جات اصل و بدون ناخالصی است استفاده کنید. چرا که استفاده از بعضی از ادویه جات متفرقه نه تنها به عطر و طعم غذای شما کمک نمی کند بلکه برای سلامتی شما هم ضرر دارد.

مواد لازم خوراک راگو

گوشت . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250 گرم

لوبیا سبز . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 گرم

پیاز . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 عدد

هویج. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 عدد

گوجه فرنگی. . . . . . . .  . . . . . . . . . .  2 عدد

سیب زمینی . . . . . . . . . . . . . .  . . . . 1 عدد

نمک و فلفل . . . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

روغن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

دارچین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

آبغوره . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

خرید ادویه

خرید ادویه

گام اول تهیه خوراک راگو

در گام اول از تهیه خوراک راگو یک عدد پیاز را شسته و پوست آن را جدا کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر در طعم غذا بهتر است از یک پیاز نسبتا بزرگ استفاده کنید. سپس پیاز را کاملا ریز کرده و آن را در روغن تفت دهید. ززمانی که پیاز های شما رنگ طلایی به خود گرفتند، زردچوبه را به آن اضافه کرده و دوباره تفت دهید. توجه کنید اگر از زردچوبه حاج محمد جلالی استفاده می کنید به یاد داشته باشید که مقداری کمی از آن به دلیل خالص بودن می تواند طعم و عطر آن را عوض کند. پس از آن به اندازه کمی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که پیاز ها را روی شعله کم قرار دهید تا نسوزد. بعد از آن که مدتی از تفت دادن پیاز با زردچوبه گذشت، گوشت خورشتی خود را به آن اضافه کنید. گوشت خود را حتما قبل از اضافه کردن خوب بشویید و به تیکه های کوچک تقسیم کنید. بعد از اضافه شدن گوشت به ترکیبات مقداری آن ها را تفت داده تا کمی سرخ شود.

گام اول تهیه خوراک راگو

گام دوم تهیه خوراک راگو

در این گام وقتی که گوشت را به پیاز اضافه کردید و تفت دادید مقداری نمک هیمالیا و فلفل سیاه حاج محمد جلالی به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید خوراک راگو شما طعم فوق العاده ای بگیرد پس حتما از گرمصاله های حاج محمد جلالی استفاده کنید. و یا اگر دوست دارید خوراک شما تند باشد از فلفل اکسترا هات حاج محمد جلالی به اندازی کافی استفاده کنید. 2عدد گوجه را به خوبی شسته و آن ها را رنده کنید. سپس گوجه های رنده شده را به گوشت اضافه کنید.

همچنین شما می توانید به جای گوجه از رب آن استفاده کنید. اگر از رب استفاده می کنید آن را قبل از اضافه کردن در آب حل کنید. در این زمان که شما گوجه های رنده شده یا رب گوجه را اضافه کردید، آن را مجدد تفت داده و زمان دهید رنگ باز کند. حال لوبیا سبز را به قطعات ریز خرد کرده و در روغن تفت دهید. می توانید برای بالا بردن سرعت خود از قبل لوبیا سبز را تفت دهید. با نجام این کار شما جلو می افتید و غذای شما سریع تر آماده می شود.

گام سوم تهیه خوراک راگو

بعد از تفت دادن لوبیا سبز آن ها را به ترکیب گوشت، پیاز ادویه جات اضافه کرده و مجدد تفت دهید. حال هویج را تکه تکه کنید و به گوشت اضافه کنید. همچنین می توانید هویج را در روغن تفت دهید و سپس اضافه کنید. بعد اضافه شدن هویج به ترکیبات، 2 لیوان آب ولرم به آن ها اضافه کنید.

بعد اضافه شدن آب در قابلمه را گذاشته و زمان دهید خوب بجوشد. برای خوش طعم شدن خوراک راکو در این گام می توانید چوب دارچین حاج محمد جلالی را به آن اضافه کنید. حال شعله خود را روی ملایم قرار دهید تا به آرامی ترکیبات شما بپزد و مغز پخت شود. در این جا سیب زمینی را پوست کنده، آن را خرد و به آن اضافه کنید. شما می توانید از قبل سیب زمینی ها را خرد کرده و یا حتی سرخ کنید تا در این مرحله به غذا اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن سیب زمینی ها درب را گزاشته و بگزارید غذای شما لعاب دهد. این غذای خوشمزه را با در کنار خانواده نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *