خواص ادویه جات

روش های تشخیص زعفران اصل و تقلبی

تشخیص زعفران اصل و تقلبی

در انواع غذاها ، از زعفران به عنوان ادویه ، رنگ دهنده غذایی و به عنوان ماده طعم دهنده استفاده می شود. از عصاره های زعفران به عنوان عطر در عطرسازی و به عنوان رنگ پارچه استفاده می شود.

نود و پنج درصد زعفران جهان از ایران تامین می شود. این گیاه به طور سنتی در خراسان با شرایط ایده آل خاک و آب و هوایی محصول کاشته می شود. زعفران ادویه ای ارزشمند است و ریشه در منطقه کوه های زاگرس در دوران “مادها” دارد. برای تولید زعفران زحمت زیادی کشیده می شود.

هر روز در فصل برداشت یک ماهه که از اواخر مهر ماه آغاز می شود ، بیش از چهارصد هزار نفر در خراسان جنوبی قبل از طلوع صبح از خواب برخاسته و به مزارع می روند و گلهای زیبای زعفران را که یک شب شکوفا شده اند می چیند. آنها باید قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد چیده شوند. سپس گلها را در سبدهای حصیری به مناطق فرآوری که کلاله ها را با حوصله با دست جدا می کنند ، حمل می کنند.

خرید ادویه

خرید ادویه

زعفران

زعفران حاج محمد جلالی

زعفران حاج محمد جلالی

زعفران ادویه ای است که از گل Crocus sativus گرفته می شود. کلاله های زعفران، که به آنها نخ می گویند ، جمع آوری و خشک می شوند تا عمدتا به عنوان یک ماده چاشنی و رنگ دهنده در غذاها استفاده شوند. مدت هاست که زعفران گرانترین ادویه در جهان است. زعفران عمدتاً در ایران کشت می شود اما در اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا و مناطقی از هند نیز کاشته می شود. در تدامه با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی را به شما بگوییم.

روش های تشخیص زعفران تقلبی از اصل

زعفران واقعی کلاله گل کروکوس پاییزی است. هر پیاز کروکوس فقط یک گل و هر گل فقط 3 کلاله تولید می کند. در نتیجه ، برداشت رعفران بسیار دشوار است و قیمت خرید آن گران است.

زعفران تقلبی می تواند نخ های ابریشم ذرت ، رشته های نارگیل یا حتی موهای اسب رنگ شده یا کاغذ خرد شده باشد. رنگی که برای رنگ آمیزی زعفران تقلبی استفاده می شود به سرعت از بین می رود ، واقعیتی که اگر آزمایش آب را انجام دهید (در ادامه شیوه انجام آن آمده است) مشخص می شود. زعفران واقعی همچنین می تواند با زعفران تقلبی ،مواد جعلی یا مواد پرکننده مخلوط شود.

شش تست کاربردی برای شناسایی زعفران اصل از تقلبی

  1. عطر و بوی زعفران

بوی زعفران اصولا شیرین است. یکی از تولیدکنندگان زعفران عطر و بوی زعفران واقعی را “ترکیبی از بوی خاک ، توتون ، وانیل ، عسل ” توصیف می کند.

  1. شکل ظاهری زعفران

گل های زعفران به شکل شیپور است. اگر یک گل فقط از یک طرف برآمده باشد ، آن زعفران تقلبی است. اگر زعفران اصل را بین انگشتان خود بمالید ، پوست شما زرد / نارنجی می شود.

  1. طعم و مزه زعفران

در حالی که زعفران بوی شیرینی می دهد، اما طعم زعفران اصل کمی تلخ است.

  1. زمان انتشار رنگ در آب

نخ های زعفران را در یک ظرف کوچک آب قرار دهید. حداقل 15 دقیقه صبر کنید. زعفران واقعی آب را به آرامی به رنگ زرد در می‌آورد. این تغییر رنگ ممکن است یک ساعت طول بکشد. نخ های زعفران رنگ قرمز خود را حفظ می کنند. اگر آب بلافاصله تغییر رنگ دهد یا قرمز شود یا تغییر رنگ ندهد یا نخ ها رنگ خود را از دست بدهند ، آن ماده زعفران اصل نیست. همچنین ، اگر آنها را بین انگشتان خود بمالید ، رنگ نخ های واقعی زعفران دست نخورده باقی می مانند. از طرف دیگر ، نخ های زعفران تقلبی از بین می‌رود.

  1. واکنش آن در جوش شیرین

زعفران و جوش شیرین را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید ، سپس آب را روی مخلوط بریزید. اگر رنگ آن زرد شود ، این ماده زعفران واقعی است.

  1. قیمت زعفران

زعفران اگر خیلی گران نباشد ، احتمال زیادی وجود دارد که زعفران واقعی نباشد.

نکاتی برای خرید زعفران اصل

نکاتی برای خرید زعفران اصل

نکاتی برای خرید زعفران اصل

هرگز زعفران ساییده خریداری نکنید. اگرچه ممکن است دستور العمل شما نیاز به زمین داشته باشد ، اما اگر آن را به صورت نخ و نه پودر بخرید ، حداقل می توانید از واقعی بودن آن مطلع شوید. هنگامی که زعفران چرخ شود ، تشخیص واقعی از جعلی یا تقلبی تقریباً غیرممکن است. به علاوه زعفران آسیاب شده ، حتی اگر واقعی باشد ، می تواند حاوی مواد پر کننده ای مانند آرد برنج رنگی ، نشاسته یا سایر ادویه ها مانند زردچوبه یا فلفل قرمز باشد.

زعفران قائنات حاج محمد جلالی

فروشگاه حاج‌ محمد جلالی یکی از مطمئن‌ترین برندهای فروش ادویه در کشور است؛ که همواره به تهیه و پخش مرغوب‌ترین و بهترین نوع از انواع چاشنی ها مشغول بوده است.

زعفران قائنات حاج‌ محمد جلالی، در بسته های 1 مثقالی ؛ از مرغوب‌ترین نوع ادویه و بسیار مقرون به صرفه است. شما عزیزان می‌توانید به وبسایت اینترنتی حاج ‌محمد جلالی به آدرس hajmohamadjalali.com مراجعه کرده و علاوه بر خرید زعفران قائنات ، از تمامی محصولات فروشگاه دیدن فرمائید. گفتنی‌ست در این روزها شرکت حاج ‌محمد جلالی برای مشتریان عزیز تخفیف‌های متنوعی در نظر گرفته که در صورت تمایل می‌توانید در سایت اینترنتی و شعبات فروشگاهی از آنها دیدن فرمایید.

مزایای چشمگیر زعفران برای سلامتی

  1. یک آنتی اکسیدان قوی است.
  2. علائم افسردگی را درمان میکند.
  3. دارای خواص مبارزه با سرطان است.
  4. علائم PMS را کاهش میدهد.
  5. باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می شود.

نگهداری مناسب زعفران

نخ های زعفران را در شیشه و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید و زعفران را در ظرف پلاستیکی یا کیسه نگهداری نکنید.

کلام آخر

در پایان؛ زعفران اصل علاوه بر طعم و رنگ بی نظیری که به غذاهای شما می‌دهد، خواص بسیار مفیدی برای بدن و  ارزش غذایی بالایی دارد و ما استفاده از این چاشنی خوشمزه را در وعده های غذایی تان به شما پیشنهاد می کنیم. یکی از مرغوب ترین انواع زعفران، زعفران قائنات است. شما این زعفران مرغوب را می توانید در فروشگاه حاج محمد جلالی بیابید.

برند حاج‌محمدجلالی از جمله برندهای فروش مرغوب‌ترین انواع ادویه و چاشنی و دمنوش‌های گیاهی در کشور می باشد. با مراجعه به آدرس اینترنتی hajmohamadjalali.com ضمن بازدید از  انواع محصولات این فروشگاه، از تخفیف‌های هیجان انگیز ما با اولین خرید، بهره‌مند شوید. سپاس از اینکه با ما همراه بودید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *