خواص ادویه جات

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم ؟ (قسمت دوم)

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم

در قسمت اول به خواص و کاربرد های ریحان، برگ بو، هل، فلفل چیلی و دارچین پرداختیم. در این مقاله به سراغ کاربرد تعداد دیگری از ادویه جات و گیاهان دارویی می رویم تا بیاموزیم چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

میخک

میخک را می توان نیمه خشک یا کامل خشک کرد. طعم آن را می توان مابین دارچین و فلفل دلمه ای توصیف کرد. از میخک آسیاب شده اغلب در تهیه کاری ها و پخت و پز استفاده می شود. و از میخک کامل برای افزودن عطر و طعم به آبگوشت، گوشت ها، سبزیجات، دسرها و غیره استفاده می شود. همچنین خود میخک را می توانید به غذا های در حال پخت اضافه کنید تا عطر و طعم آن آزاد شود و در پایان پخت آن را جدا کنید.

زیره

زیره طعم و عطر بسیار قوی دارد که قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست. از پودر زیره می توان در ادویه های کاری، سوپ، خورشت، لوبیایی، برای چاشنی تاکو و غیره استفاده کرد. همچنین با زیره می توانید زیره پلو و دمنوش زیره نیز تهیه کنید.

برای درست کردن دمنوش زیره کافیست یک قاشق غذا خوری پودر زیره سبز را در یک قوری آب با دمای 80 درجه بریزید. سپس بگذارید 15 الی 20 دقیقه ماننده چای دم بکشد. دمنوش زیره را می توانید با یک قاشق عسل و لیمو میل بفرمایید. دمنوش زیره سبز دارای خواصی چون درمان برونشیت، سوء هاضمه، نفخ روده و معده بسیار مفید است.

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم

پودر کاری

پودر کاری را شما می توانید به صورت آماده بخرید و یا اینکه خود تهیه کنید. ادویه هایی که در تهیه پودر کاری استفاده می شود عبارت اند از: زردچوبه، زیره، گشنیز، پودر فلفل قرمز، هل، دارچین، زنجبیل، سیر. پودر کاری برای غذا های گوشتی، لوبیایی و سبزیجاتی استفاده می شود. شما می توانید کاری های مختلفی را استفاده کنید تا کاری مورد علاقع خود را پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که برای درست کردن کاری میزان ترکیبات ادویه جات بسیار مهم و بر روی عطر و طعم آن بسیار تاثیر گذار است. شما می توانید از کاری های ترشی و سالاد و کاری خورشتی حاج محمد جلالی استفاده کنید.

شوید

بهترین نوع شوید، شوید تازه می باشد. می توانید از مغازه های بیرون تهیه کنید یا اینکه خود آن را پروش دهید. شوید بسیار معطر است و طعم و عطر غذای شما را تغییر می دهد. خشک شده شوید هم بسیار عالیست اما عطر و طعم آن به تازه شوید نمی رسد. استفاده از شوید خشک با لیمو، ماهی، سرکه و سیب زمینی توصیه می شود. شوید در ترشی نیز استفاده می شود.

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم

زنجبیل

زنجبیل را می توان به صورت تازه، خشک و آسیاب شده تهیه کرد. همچین زنجبیل را می توانید به رنده شده یا خرد شده به سورت بسته بندی یا ترشی زنجبیل تهیه کنید. زنجبیل گرم و طعم شیرین و لیمویی دارد. وقتی تازه است، قسمت داخلی آن بسیار رشته ای است. مانند اکثر گیاهان و ادویه های شیرین، می توان از آن در غذاهای شیرین و شور استفاده کرد. از زنجبیل آسیاب شده در ترکیبات کاری ها و ادویه جات ترکیبی بسیار استفاده می شود. شما می توانید زنجبیل را به صورت تازه تهیه و استفاده کنید یا آن که آن ها را داخل فریزر گذاشته تا خشک شود سپس آن ها را خرد و رنده کنید.
اگر دوست دارید درباره خواص زنجبیل بیشتر بدانید مقاله خواص باور نکردنی زنجبیل برای بدن را مطالعه بفرمایید. 

نعناع

شما می توانید نعناع را به دو صورت خشک و تازه تهیه کنید. اما شک نکنید نعناع تازه دارای عطر و طعم بسیار قوی تری نسبت به نعناع خشک می باشد. پرورش نعناع در خانه یا باغچه بسیار آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید. به راحتی نعناع را میتوان در خانه پرورش دهید.

نعناع را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. در هوموس، شکلات، چای، نوشیدنی هایی مانند آبغوره نعنا یا موهیتو، مخلوط شده در سالاد میوه، گوشت، نخود و …

فقط توجه داشته باشید که عطر و طعم نعناع بر سایر ترکیبات شما غلبه می کند پس از آن ها باید به اندازه درست استفاده کنید.

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم

جوز هندی

جوز هندی یکی از منابع عالی از انواع مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. با افزودن جوزهندی به عذا می توانید غذاهای خود را به یکی از مفیدترین و سالم ترین غذاها که هم سلامتی و تندرستی شما را به دنبال داشته باشد تبدیل کنید.

از جوزهندی در بسیاری از غذا ها استفاده می شود. شما می توانید جوزهندی را در لوبیا پلو، هویج پلو، خورش قیمه، فلافل و لازانیا استفاده کنید.

امیدواریم از مطالعه چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم ؟ (قسمت دوم) استفاده کامل را برده باشید، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید ادویه جلالی به فروشگاه آنلاین ادویه حاج محمد جلالی مراجعه و سفارش خود را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *