خواص ادویه جات

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم ؟ (قسمت سوم)

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم

در قسمت اول و دوم به کاربرد 12 مدل از انواع ادویه جات و گیاهان اشاره کردیم. ادویه جات و گیاهان دارای خواص متفاوتی می باشند. بر حسب تفاوت خاصیت های آن ها کاربرد های متفاوتی دارند. در این قسمت ( قسمت پایانی ) به ادامه خواصو کاربرد های ادویه جات در آشپزی می پردازیم. می آموزیم که چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم.

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم ؟ (قسمت اول)

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم ؟ (قسمت دوم)

خرید ادویه

خرید ادویه

 

کاربرد ادویه جات و گیاهان در آشپزی

ارگانو

ارگانو تازه بسیار عالی است. اما اگر شما از ارگانو خشک شده یا پودر آن استفاده می کنید می تواند به همان اندازه معطر باشد. این گیاه در درجه اول در غذا های مدیترانه ای، یونانی، ایتالیایی، مکزیکی و کوبایی استفاده می شود. بیشتر مردم به لطف پیتزا با ارگانو آشنا هستند. اما این گیاه کاربرد های بیشتری نیز دارد. ترکیب اورگانو در خوراک سبزیجات، خورشت گوشت گاو، سس، گوشت و ماهی و لوبیایی بسیار خوب می شود. همچنین ترکیب آن با لوبیا سفید و پنیر پارمزان هم عالی می شود. از خشک شده یا پودر شده ارگانو می توانید در انواع سس های خانگی ماننده سس لازانیا استفاده کنید.

پاپریکا

پاپریکا می تواند شیرین، تند و یا دودی باشد. آن ها را می توانید به همین نام ها تهیه کنید. رنگ پاپریکا به رنگ قرمز می باشد. از پاپریکا برای رنگ، عطر و طعم استفاده می شود. پاپریکا یکی از ادویه های ضروری در تهیه گولاش یا گویاش که غذای ملی مجارستان است، می باشد.

از پاپریکا در تفت دادن سیب زمینی، تزئین سالاد یا سایر معجون های خامه ای، سوپ و خورشت استفاده می شود. همچنین از پاپریکا در تهیه همبرگر هم استفاده می شود. قبل از آن که همبرگر را روی حرارت قرار دهید می توانید پودر پاپریکا را روی آن بریزید.

کاربرد ادویه جات و گیاهان در آشپزی

جعفری

جعفری یکی از مشهور ترین ها در میان گیاهان می باشد و دلیل آن هم می زان استفاده از این گیاه معطر است. جعفری را می توان در دو مدل با برگ ها فر و برگ های صاف یافت. تازه آن بسیار معطر است و به راحتی می توان آن را با غذا های پر ادویه مخلوط کرد. از آن تهیه می توان در تهیه خورش، سوپ و سس استفاده کرد. همچنین از آن برای تزیین استفاده می شود.

مدل خشک شده جعفری نیز بسیار پر کاربرد است. از آن می توان در برنج سفید ساده استفاده کرد. برای معطر کردن هر غذایی به خصوص غذا های آسایی می توان از جعفری استفاده نمود.

شما می توانید برای تازه نگه داشتن جعفری از حوله های کاغذی و یا بسته های زیپ کیپ استفاده کنید.

رزماری

رزماری تازه که روی ساقه قرار دارد برای افزودن به سوپ و خورش برای عطر و طعم عالی است. می توانید آن را خوب بشویید و در موقع پخت مرغ در داخل مرغ قرار دهید. بسیاری از افراد هنگام کباب کردن نیز از آن استفاده می کنند. بی شک رزماری یکی از بهترین ها در میان گیاهان می باشد. توصیه می شود آن را با همه ی غذا ها امتحان کنید.

آویشن

آویشن بیشتر به شکل خشک در دسترس می باشد. اما می توان تازه آن را هم پیدا کرد. طعم آن مقداری شبیه به رزماری است اما نه به آن اندازه قوی و شدید. از آویشن هماننده رزماری می توانید در همه غذا ها استفاده کنید و و عطر و طعم قوی تری به غذا های خود ببخشید.


7 خاصیت آویشن که شما درباره آن نمی دانید

زرد چوبه

زردچوبه ادویه است که به رنگ زرد یا نارنجی موجود است. طعم آن تلخ و کمی تند است. برای رنگ و طعم در بسیاری از ادویه جات ترکیبی و کاری ها استفاده می شود. از رنگ آن می توانید در خورش ها و سوپ ها استفاده کنید. از زردچوبه بعنوان جایگزین زعفران در غذاهای بسته بندی شده استفاده می شود و همچنین به عنوان رنگ خوراکی و رنگ استفاده می شود.

برای خرید ادویه جلالی می توانید همیچ الان به صورت آنلاین از سایت ادویه حاج محمد جلالی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *