خواص ادویه جات, گیاهان دارویی

چگونه از گیاهان و ادویه جات در آشپزی استفاده کنیم (قسمت اول)

نحوه استفاده ادویه جات وگیاهان دارویی

مواد غذایی همیشه به همراه چاشنی ها بهتر می شوند. اگر شما به کاربرد های گیاهان و ادویه جات مسلط شوید بسیار از آشپزی و پخت و پز لذت می برید. با چاشنی ها و ادویه جات غذا ها طعم بهتری می گیرند، بوی بهتری میدهند و می توانید خانواده، دوستان و آشنایان را تحت تاثیر قرار دهید.

ما قصد داریم به سراغ کاربرد و چگونگی استفاده از چاشنی ها و ادویه جاتی که شما در آشپزخانه نگهداری می کنید برویم. ما برای شما آن ها به ترتیب لیست کرده ایم. از آنجایی تعدادشان بسیار است در این مقاله با تعدادی از آن ها آشنا خواهید شد.

خرید ادویه

خرید ادویه

نحوه استفاده ادویه جات وگیاهان دارویی

1. ریحان

ریحان را می توان هم به صورت تازه و هم به صورت خشک استفاده نمود. انواع مختلفی از آن ها نیز وجود دارد. ریحان شیرین دارای طعمی شیرین و کمی تند است. ریحان تازه بسیار معتدل است. پس از بریدن گیاه باید در نحوه نگهداری آن مراقبت کرد. بهترین راهی که برای نگهداری آن وجود دارد این است که قسمت زیرین ساقه ها را در یک حوله کاغذی کمی مرطوب بپیچانید و در یک کیسه زیپ کیپ قرار دهید.

ترکیب ریحان با گوجه فرنگی، پنیر و گوشت گوسفند بسیار عالی می شود.

نحوه استفاده ادویه جات وگیاهان دارویی

2. برگ بو

برگ بو تازه را می توان یافت، اما بیشتر آنها به صورت خشک فروخته می شوند. برگ بو دارای طعم ملایمی می باشد. طعم عطر آن شبیه پونه کوهی اما مقداری تند تر است.

از برگهای بو بیشتر در سوپ ها و خورش ها استفاده می شود و به طور معمول برای طعم دادن گوشت های برنجی استفاده می شود. برگ های بو یک عنصر جدایی ناپذیر در غذاهای کوبایی و فرانسوی است. آنها همچنین برای استفاده در سوپ لوبیا یا لوبیایی بسیار عالی هستند. به یاد داشته باشید برگ بو را هنگام استفاده از ساقه آن جدا کنید چرا که ساقه آن طعم بسیار تلخی دارد.

خواص گیاه دارویی برگ بود چیست ؟

نحوه استفاده از هل در آشپزی

3.هل

هل طعم شیرین و بسیاز تندی داردو به همین دلیل نمی توان به مقدار زیاد از آن استفاده کرد. هل دو مدل دارد، هل سبز و هل سیاه. هر دو را می توان به صورت زمینی و در پوسته هایشان در فروشگاه ها پیدا کرد. اما هل سبز بسیار رایج تر از هل سیاه می باشد. اکثر افرادی که در صنایع غذایی فعالیت می کنند معتقد اند که بهترین مدل آن هل تازه می باشد. به دلیل آن که دارای عطر و طعم قوی تری می باشد. اگر از هل اکبر حاج محمد جلالی استفاده می کنید نگران کیفیت و عطر و طعم نباشید زیرا این هل بهترین هل موجود می باشد.

هل در دستور غذایی عذا های هندی به ویژه کاری ها و تمام غذا های دنیا وجود دارد. همچین یکی از ترکیبات محبوب در درست کردن چای می باشد.

4. فلفل چیلی

فلفل چیلی به رنگ قرمز و یا نارنجی بسیار تند و تیز است. شما آن را می توانید در فروشگاه به راحتی پیدا کنید و یا از فلفل چیلی یا اکسترا هات حاج محمد جلالی استفاده کنید. اگر شما به اندازه گرمی از آن به غذای خود اضافه کنید طعم غذای شما را متحول می سازد. اگر طبع شما گرم و تند است و از خوردن غذا های تند لذت می برید حتما فلفل چیلی را امتحان کنیدو از آن معمولا می توانید در همه غذا ها استفاده کنید که باز بسته بر سلیقه شما دارد. فلفل چیلی معمولا به غذاهای سبزیجاتی، سرخ کردنی ها و … اضافه می شود. می توانید از آن برای غذا های کوبایی، اسپانیایی، مکزیکی و هندی استفاده می کنم. برای گوشت گاو فلفل چیلی بسیار عالی است.

نحوه استفاده از دارچین در آشپزی

5. دارچین

دارچین را می توان به 2 مدل پودر و چوب استفاده کرد. دارچین شیرین، تند و بسیار معطر است. می توان از آن در غذاهای خوش طعم و شیرین استفاده کرد.

دارچین به خوبی با سیب، گوشت گاو، شکلات و در غذاهای فرنگی، خورش ها و غذاهای تند به خوبی پیش می رود. طعم آن از ترکیب با نخود و هویج هم بسیار عالی می شود. از این ادویه در پخت زیاد استفاده می شود. همچنین برای طعم دهنده چای ها و قهوه ها بسیار عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *