گیاهان دارویی

کاهش وزن و لاغری با چای سبز

کاهش وزن و لاغری با چای سبز

امروزه بسیاری از مردم از چاقی رنج زیادی می برند و برای کم کردن وزن خود از راه حل های مختلفی استفاده می کنند. برای مثال از یک برنامه ی رژیم غذایی سخت استفاده می نمایند، ورزش های سنگین و غیراصولی انجام می دهند، از قرص های لاغری استفاده می کنند و … .

در طب سنتی، داروهای گیاهی متفاوتی برای کم کردن وزن وجود دارند که یکی از آن ها چای سبز می باشد.

خرید ادویه

خرید ادویه

ویژگی ها و خواص بی نظیر چای سبز در کاهش وزن

ویژگی ها و خواص بی نظیر چای سبز در کاهش وزن

ویژگی ها و خواص بی نظیر چای سبز در کاهش وزن

چای سبز دارای خواص و ویژگی هایی است که در اینجا به برخی از این خواص که به کاهش وزن کمک می کنند اشاره کرده ایم:

  • چای سبز سرشار از مواد مختلف گیاهی و آنتی اکسیدان می باشد. نوشیدن چای سبز باعث افزایش چربی سوزی می شود و همین امر به کاهش وزن کمک زیادی می کند.
  • برگ چای سبز دارای مقداری کافئین می باشد که همین امر نیز موجب چربی سوزی بدن می شود.
  • چای سبز باعث افزایش آنتی اکسیدان در جریان خون می شود.
  • چای سبز دارای مقدار زیادی ترکیبات ضد التهابی است که برای محافظت بدن بسیار مفید می باشد.
  • تجربه ها نشان داده است که مصرف روزانه و منظم چای سبز حدودا 19 درصد چربی بدن را کاهش می دهد.
  • کافئین موجود در چای سبز، به اثر گذاری ورزش در کاهش وزن نیز کمک می کند.
  • نوشیدن چای سبز باعث می شود که چربی شکم کاهش پیدا کند.

ترکیب چای سبز با چند ماده غذایی برای کاهش وزن و سلامت بدن

اگر چای سبز را با آوکادو ترکیب کنید، یک ماده ی غذایی بسیار مفید که سرشار از پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد در اختیار خواهید داشت. برای این کار کافی است که به مقدار نصف فنجان چای سبز را در آب گرم (حدود 30 دقیقه) قرار دهید و سپس یک عدد موز و نصف آوکادو را داخل آب ریخته و به وسیله ی مخلوط کن ترکیب نموده و نوش جان کنید.

هم چنین می توان با استفاده از چای سبز، لیمو و زنجبیل یک ترکیب بسیار مفید و مغزی برای کاهش وزن تهیه نمائید. به این ترتیب که مقداری آب  روی شعله قرار دهید سپس حدود 10 دقیقه قبل از این که آب به جوش آید شعله را خاموش کنید. برگ های چای سبز را داخل آن بریزید سپس یک قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده و مقدار کمی آب لیمو را به آن ها اضافه نمائید و مخلوط کنید و در آخر پس از گذشت 15 دقیقه آن را میل کنید.

یکی از نوشیدنی هایی که در کاهش وزن بسیار موثر است و طعمی دل پذیر دارد لیموناد می باشد که برای تهیه ی آن کافی است به چای سبز، مقداری عسل و دارچین و لیمو اضافه کرده و نوش جان کنید. البته پیشنهاد می شود که این نوشیدنی بسیار خوش مزه را در بین تمرینات ورزشی میل نمایید چرا که مصرف آن در این مواقع باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود.

تحقیقات نشان داده است کسانی که قبل از انجام دادن ورزش عصاره چای سبز میل کرده اند نسبت به افرادی که این کار را انجام نداده اند به مقدار 17 درصد چربی بیشتری را توانسته اند بسوزانند.

مقدار مصرف چای سبز

از آن جایی که نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن می گردد، زمان استفاده از آن نیز باید مهم باشد.

عموما به طور روزانه، نوشیدن دو تا سه فنجان چای سبز برای کم کردن وزن پیشنهاد می شود. البته با توجه به مقدار کافئین مصرفی و متابولیسم آن ها، مقدار آن برای افراد متفاوت می باشد.

استفاده از چای سبز باید به میزان استاندارد باشد چرا که مصرف آن با توجه به کافئین موجود در آن برای کسانی که فشار خون بالا و یا بیماری های قلبی دارند ممکن است خطرناک باشد و باید در مورد میزان مصرف آن با پزشک مشورت نمایند.

خواص چای سبز در ارتباط با لاغری

خواص چای سبز در ارتباط با لاغری

خواص چای سبز در ارتباط با لاغری

  • نوشیدن چای سبز، در جذب آهن مشکلی به وجود نمی آورد.
  • به دلیل وجود ماده ای به نام پلی فنول در چای سبز، نوشیدن چای سبز باعث افزایش حرارت درونی بدن می شود هم چنین باعث افزایش انرژی موجود در سلول های چربی می گردد.
  • افرادی که به تدریج با بالا رفتن سنشان اضافه وزن پیدا می کنند، بهتر است که از چای سبز استفاده کنند.
  • مصرف چای سبز باعث کند شدن روند پیری سلول ها در بدن می شود.
  • چای سبز موجب افزایش متابولیسم بدن می شود و در نتیجه باعث می شود که چربی ها در بدن کم تر جذب شوند.
  • تحقیقات نشان داده است که چای سبز باعث پیش گیری از بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ، افسرگی، آلزایمر و… می شود و همین طور نقش بسیار موثری در کم کردن بیماری های قلبی عروقی داشته است.
  • از آن جای که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است، نقش مهمی در افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی دارد.
  • مصرف عصاره ی چای سبز باعث می شود که بدن انسان در حالت خواب و یا استراحت کالری بیشتری بسوزاند.
  • یکی از ویژگی های مهم چای سبز در کم کردن وزن این است که باعث کاهش اشتها می شود.

این نوشیدنی بسیار مفید علاوه بر این که باعث تنظیم سوخت و ساز بدن، درمان چاقی و کاهش وزن می شود، فواید بسیاری دارد که از آن جمله می توان به کاهش قند خون، درمان بیماری های مفصلی استخوانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون و… اشاره کرد.

توصیه هایی در ارتباط با مصرف چای سبز

اگر می خواهید مصرف چای سبز، باعث کاهش وزن گردد باید حتما در استفاده آن یک برنامه ی غذایی مناسب داشته باشید. تجربه ها نشان داده که بهترین زمان مصرف چای سبز، دو ساعت پس از صرف غذا می باشد. هم چنین توصیه می شود که اگر می خواهید کاهش وزن با سرعت بیشتری صورت بگیرد لازم است که علاوه بر استفاده چای سبز و داشتن یک برنامه ی غذایی مناسب و رژیم غذایی، ورزش نیزانجام گردد. به این ترتیب به سوخت و ساز بدن برای کاهش وزن کمک زیادی می شود.

کلام آخر

چای سبز در کاهش وزن نقش موثری دارد، ولی استفاده از یک رژیم غذایی سالم و ورزش مناسب در کنار نوشیدن چای سبز می تواند شما را به بدنی سالم و ایده آل برساند. البته برای کسانی که فشار خون بالا و یا بیماری خاصی دارند حتما توصیه می شود که در ارتباط با میزان و نحوه مصرف چای سبز حتما به پزشک مراجعه کرده و مشورت نمایند.

همچنین شما عزیزان برای خرید چای سبز و انواع دمنوش های گیاهی می توانید از سایت حاج محمد جلالی خرید خود را انجام دهید. اویه جات حاج محمد جلالی با بیش از 100 سال سابقه درخشان در تولید انواع ادویه جات، چاشنی غذا و دمنوش های گیاهی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *