گیاهان دارویی

درمان ریزش مو با زردچوبه

درمان ریزش مو با زردچوبه

امروزه ریزش مو یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان با آن دست و پنجه نرم می کنند. ریزش موی سر می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و عوامل مختلغی در ایجاد این مشکل تاثیرگذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل ریزش مو و درمان آن با اسافاده از زردچوبه را به شما بگوئیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

دلایل ریزش مو

ریزش مو (آلوپسی) فقط می تواند روی پوست سر یا کل بدن شما تأثیر بگذارد و می تواند موقت یا دائمی باشد. ریزش مو می تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از پیری باشد. هرکسی می تواند موی سر خود را از دست بدهد ، اما این مشکل در مردان بیشتر است.

طاسی معمولاً به ریزش بیش از حد مو در تاحیه پوست سر شما اشاره دارد. ریزش مو ارثی با افزایش سن شایع ترین علت طاسی است. برخی از افراد ترجیح می دهند ریزش موهایشان را بدون درمان، پنهان کنند. سایرین ممکن است آن را با مدل مو ، آرایش ، کلاه یا روسری بپوشانند. هنوز هم دیگران برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و یا بازگرداندن رشد آن، یکی از روش های درمانی موجود را انتخاب می کنند. ما در این مقاله یکی از روش های موثر برای جلوگیری از ریزش مو با استفاده از زردچوبه را به شما می آموزیم.

درمان ریزش مو با زردچوبه چگونه امکان پذیر است؟

درمان ریزش مو با زردچوبه چگونه امکان پذیر است؟

درمان ریزش مو با زردچوبه چگونه امکان پذیر است؟

در این نوشته، زردچوبه و ماده اصلی موجود در آن یعنی کورکومین را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با مکمل زردچوبه و روشهای استفاده از آن ریزش مو خود را متوقف کنید.

زردچوبه و فواید آن

زردچوبه یکی از اعضای خانواده زنجبیل است که بومی هند و سایر کشورهای آسیای جنوبی است. این گیاه در آب و هوای مرطوب و گرمسیری بهترین رشد را دارد و برای اهداف آشپزی و دارویی کشت می شود. از زردچوبه قرن ها در طب سنتی هند به عنوان درمانی برای سو هاضمه و مشکلات کبدی و بهبود زخم ها استفاده می شده است. زردچوبه همچنین در درمان بیماری های کلیوی ، بیماری های قلبی عروقی و مشکلات دستگاه گوارش مفید است.

اجزای اصلی این گیاه به عنوان کورکومینوئید شناخته می شوند و از کورکومین، دمتوکسی کورکومین و بی سدمتوکسی کورکومین تشکیل شده اند. مقدار هر ترکیب بین تغییرات مختلف گیاه متفاوت است ، با این حال ، کورکومین ماده موثره و ترکیبی است که بیشترین مورد مطالعه قرار گرفته است.

زردچوبه حاج ‌محمد جلالی

زردچوبه حاج‌محمدجلالی، به صورت بسته های 100 گرمی و پکیج های حاوی 12 بسته 100گرمی؛ از مرغوب‌ترین نوع زردچوبه است. متقاضیان گرامی با مراجعه به سایت حاج‌ محمد جلالی به آدرس hajmohamadjalali.com می توانید از تمامی محصولات فروشگاه دیدن کنید.

فواید کورکومین موجود در زردچوبه برای سلامتی و درمان ریزش مو

بخشی از تحقیقات آزمایشگاهی در مورد کورکومین نشان می دهد که این ماده موجود در زردچوبه به چندین روش در مبارزه با ریزش مو کمک می‌کند. به طور معمول می توان گفت که افزودن زردچوبه به رژیم غذایی، با گذشت زمان به سلامت کلی بدن شما کمک می کند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. این موضوع به طور غیرمستقیم به تحریک رشد مو در افرادی که به دلیل شرایط خود ایمنی مانند آلوپسی آندروژنی از دست داده اند، کمک می کند.

دلیل دیگری که کورکومین مانع ریزش مو می شود، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به بدن کمک می کند تا بهبود یابد. کورکومین می تواند به فعال سازی گیرنده ویتامین D کمک کند. همچنین؛ نقش آن به عنوان فعال کننده ژن های گیرنده ویتامین D در فولیکول های مو است. این ژن ها به کنترل چرخه رشد مو کمک می کنند و مطالعات نشان داده است که انسان هایی که فاقد این ژن ها هستند ، بیشتر از دیگران از آلوپسی رنج می برند.

مکمل های زردچوبه چیست ؟

اگرچه زردچوبه به طور طبیعی در طیف وسیعی از دستورالعمل ها مورد استفاده قرار می گیرد اما بهترین روش برای دریافت دوز مناسب روزانه کورکومین، از طریق مکمل ها است.

چگونه کورکومین را قابل جذب در بدن کنیم؟

مصرف کورکومین به همراه آب بی فایده است زیرا محلول در آب نیست و به راحتی از بدن عبور می کند، بدون اینکه اثر قابل توجهی داشته باشد. مخلوط کردن کورکومین با چربی ، نتیجه عکس دارد. بدن قادر به جذب کامل تر کورکومین است. مصرف زردچوبه با فلفل سیاه می تواند به میزان قابل توجهی (تا 2000 درصد) میزان جذب کورکومین در خون را افزایش دهد.

روش تهیه ماسک مو زردچوبه برای جلوگیری از ریزش مو

روش تهیه ماسک مو زردچوبه برای جلوگیری از ریزش مو

روش تهیه ماسک مو زردچوبه برای جلوگیری از ریزش مو

در حالی که توصیه می کنیم کورکومین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، می توانید از آن به عنوان یک محصول موضعی برای جلوگیری از مو نیز استفاده کنید.

ترکیبات ماسک زردچوبه

  • پودر زردچوبه (2 قاشق غذاخوری)
  • آب لیمو (2 قاشق غذاخوری)
  • آب (1 فنجان)
  • ژل آلوئه ورا (2 قاشق غذاخوری)

طرز تهیه ماسک زردچوبه

همه مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. خوب به هم بزنید. این مخلوط را با دست جمع کنید و بر روی قسمتهای مختلف موهای خود بزنید. آن را به آرامی روی پوست سر قرار داده و از ریشه تا نوک آن را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید حداقل دو ساعت بر روی سر بماند و سپس با آب ولرم بشویید. و یا می توانید از سه ماده اولیه (پودر زردچوبه ، آب لیمو و آب) استفاده کنید که ماسک رقیق تر شود. اگر می خواهید قوام آن بیشتر و شبیه خمیر باشد ، می توانید ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.

جمع بندی و کلام پایانی

تردیدی وجود ندارد که زردچوبه به ویژه ترکیب فعال آن یعنی کورکومین، فواید ملموسی برای سلامتی  انسان دارد. برای ریزش مو ، به ویژه به دلیل ماهیت آن به عنوان یک مهار کننده اختلالات ژنتیکی بسیار قابل توجه است به این معنی که همان اثر داروی مصنوعی فیناستراید را بر ریزش مو بدون عوارض جانبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *