خواص ادویه جات

ادویه عمانی چیست؟ ترکیبات و طرز تهیه

ادویه عمانی چیست؟ ترکیبات و طرز تهیه

کشور عمان به عنوان یکی از کشور‌های خاور میانه در همسایگی کشور‌هایی چون ایران، امارات و عربستان صعودی قرار دارد. مردم عمان به دلیل گرمای آب و هوای این کشور به مانند سایر کشور‌ها عربی، دارای زاعقه ی تند غذایی هستند. بنابراین ادویه جات یکی از مهم ترین مواد غذایی در این کشور به حساب می‌آید. البته غذا‌های عمانی به اندازه غذا‌های دیگر کشور‌های عربی تند نیستند.

یکی از ادویه‌های معروف و خوش عطر و طعم این کشور، معروف به ادویه عمانی است که در کشور مان هم در برخی از خانه‌ها از این چاشنی و خوش طعم کننده غذا استفاده می‌شود. پس با ما همراه باشید تا دستور تهیه ادویه عمانی را به شما آموزش دهیم.

ادویه عمانی و ترکیبات تشکیل دهنده

ادویه عمانی و ترکیبات تشکیل دهنده

ادویه عمانی و ترکیبات تشکیل دهنده

تهیه ادویه عمانی در منزل نیاز به مواد اولیه سخت و غیر قابل دسترسی ندارد بلکه شما به راحتی می‌توانید این ادویه را در منزل تهیه کنید. مواد اولیه ی تشکیل دهنده ادویه عمانی دارچین، زرد چوبه، میخک، پودر زیره، فلفل سیاه . پودر تخم گشنیز هسستند.

مواد تشکیل دهنده ادویه عمانی

مقدار مورد نیاز مواد اولیه مورد برای تهیه ادویه عمانی

مقدار مورد نیاز مواد اولیه مورد برای تهیه ادویه عمانی

  1. دارچین : نصف قاشق چای خوری
  2. میخک : 2 عدد
  3. زردچوبه : یک قاشق چای خوری
  4. پودر تخم گشنیز : یک قاشق غذا خوری
  5. پودر زیره : یک قاشق غذا خوری
  6. فلفل سیاه تازه : نصف قاشق چای خوری

مراحل تهیه ادویه عمانی

مراحل تهیه ادویه عمانی

مراحل تهیه ادویه عمانی

برای تهیه ادویه عمانی، در نخستین مرحله باید چوب دارچین را به همراه دانه‌های فلفل سیاه، گل میخک و پودر زیره در یک ماهیتابه بریزیم و روی یک شعله ملایم مواد را تفت دهیم.

اکنون باید مواد تفت شده را درون دستگاه آسیاب بریزیم تا پودر شوند. در ادامه ی این مرحله باید پودر تخم گشنیز را به علاوه ی زردچوبه به مواد خود اضافه کنیم و خوب هم بزنیم.

در نهایت ادویه ما آماده است. ادویه عمانی تهیه شده را در ظروف در بسته قرار دهید و حتما در جای خنک و خشک نگهداری کنید.

از این ادویه نسبتا تند و خوش عطر می‌توانیم برای طعم دار کردن غذا‌هایی مانند چلو مرغ، چلو گوشت، انواع کباب‌ها و ماهی و حتی برای پخت برنج نیز استفاده کنیم.

ضمنا می‌توانیم با کمک چند دانه هل، عطر و طعم بهتری را به ادویه بدهیم. اگر خواستید هل را نیز در ادویه داشته باشید، باید دانه‌های هل را نیز در مواد تفت داده و آسیاب کنید.

جمع بندی
جمع بندی

جمع بندی

ادویه عمانی به عنوان یکی از چاشنی‌های خوش خوراک شناخته می‌شود. علاوه بر خوش طعم نمودن غذا، خواص مواد تشکیل دهنده ی این ادویه نیز بسیار زیاد است که یکی دیکر از علل محبوبیت این ادویه نیز همین موضوع است. ضمنا اگر نگران تندی این ادویه هستید، می‌توانید از فلفل سیاه به میزان کمتری در ادویه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *