خواص ادویه جات

ادویه فلافل چیست ترکیبات و مواد تشکیل دهنده ادویه فلافل آبادان

خرید ادویه فلافل

فلافل در ایران منسوب به آبادان است. در حالی که این غذای نخود دار خوشمزه، اصلیت لبنانی دارد. به هر حال در هر جای ایران باشید، فلافل های خیابانی را با نام فلافل آبادان یا فلافل بندری نوش جان خواهید کرد. به راستی چرا فلافل آبادان معروف است؟ بله! درست حدس زدید به خاطر نوع ادویه ای است که در تهیه این غذا استفاده می شود. همان طور که می دانید ادویه فلافل در طعم دار شدن این غذا بسیار تأثیرگذار است.

خرید ادویه فلافل

خرید ادویه فلافل

ادویه فلافل چیست؟

ادویه فلافل چیست؟

ادویه فلافل چیست؟

استفاده از ادویه فلافل در تهیه فلافل برای طعم دار کردن و اصیل بودن طعم آن، بسیار ضروری است. ادویه فلافل دارای ترکیبات زیادی است که علاوه بر معطر کردن فلافل و طعم دادن به آن، دارای خواص زیادی نیز هستند. جالب است بدانید که پودر انبه یکی از ترکیبات اصلی ادویه فلافل است که این ادویه را از دیگر ادویه ها جدا می کند. برخی از فلافل فروش های آبادان، از پودر انبه یک سس مخصوص زرد رنگ تهیه می کنند که بسیار تند بوده و طرفداران زیادی نیز دارد.

به هر حال فلافل و ادویه آن در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است به طوری که برخی فست فودها فقط فلافل سرو می کنند. به همین جهت می توان گفت رقابت تنگاتنگی بین فست فودهای فلافل وجود دارد. پس باید به فکر یک مزه ماندگار بود تا مشتری دوباره به فلافل فروشی برگردد و به مشتری وفادار تبدیل شود. به همین جهت در ادامه به طرز تهیه انواع ادویه مخصوص فلافل می پردازیم.

ترکیبات ادویه فلافل چیست ؟ 

ترکیبات ادویه فلافل چیست ؟ 

ترکیبات ادویه فلافل چیست ؟

ادویه فلافل از ترکیبات دیگر ادویه ها و طعم دهنده ها و سبزی های خشک تهیه می شود.

  • پودر انبه: یکی از اصلی ترین ترکیبات این ادویه است. پودر انبه هضم کننده غذا بوده و درمان خونریزی های داخلی بدن است. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.
  • پودر فلفل سیاه: یکی دیگر از ترکیبات ادویه فلافل، پودر فلفل سیاه است. در اصل نام فلافل به دلیل تندی فلفلی که دارد به آن داده شده است. فلفل سیاه علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان قوی است، خواص ضد سرطانی نیز دارد.
  • پودر زیره سیاه : پودر زیره سیاه خواص ضد نفخ دارد، به همین دلیل یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ادویه مخصوص فلافل نخود است. البته زیره سیاه موجب افزایش اشتها نیز می شود.
  • پودر زردچوبه: همان طور که می دانید زردچوبه یک رنگ دهنده غذا بوده که محبوب ایرانیان است. زردچوبه خاصیت ضد سرطانی داشته، ضدالتهاب بوده و موجب تقویت قلب می شود.
  • پودر زنجبیل: این ادویه بسیار گرمی بوده و برطرف کننده مشکلات معده است.
  • پودر سیر: این پودر علاوه بر اینکه طعم خاصی به فلافل شما می دهد سیستم ایمنی بدن را بالا برده و تنظیم کننده فشار خون است.
  • پودر پیاز: این پودر تنظیم کننده قند خون بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.
  • پودر جعفری خشک: این پودر مکمل پودر زیره سیاه است. پودر زیره سیاه اشتها را افزایش می دهد در حالی که پودر جعفری برای افرادی که دیابت دارند مناسب بوده و در کاهش وزن مؤثر است.
  • بکینگ پودر: از بکینگ پودر جهت تردی و پف در فلافل استفاده می شود.

ترکیبات گفته شده، ترکیبات اصلی ادویه فلافل است؛ اما برخی فلافل فروش ها از ترکیبات ویژه ای استفاده می کنند. به طور مثال ادویه مخصوص فلافل آبادان دارای ترکیبات ویژه ای است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طرز تهیه ادویه فلافل بندری و جنوبی (آبادان)

طرز تهیه ادویه فلافل بندری و جنوبی (آبادان)

طرز تهیه ادویه فلافل بندری و جنوبی (آبادان)

ادویه فلافل بندری و جنوبی یا همان ادویه مخصوص فلافل آبادانی برخی از ترکیبات گفته شده در بخش قبل را دارد و البته ترکیبات خاص دیگری دارد. علاوه بر ترکیبات گفته شده در قسمت قبل، در این ادویه مخصوص بندری ترکیبات اضافی دیگری مانند پودر تخم گشنیز، پودر نعناع خشک و پودر جوز هندی وجود دارد که در ادامه به مقدار آنها اشاره می شود:

  • پودر انبه: یک قاشق غذاخوری؛
  • پودر فلفل سیاه: یک قاشق غذاخوری؛
  • پودر زیره سیاه: یک قاشق غذاخوری؛
  • پودر زردچوبه: یک قاشق غذاخوری؛
  • پودر زنجبیل: یک قاشق غذاخوری؛
  • پودر سیر: 2 قاشق غذاخوری؛
  • پودر پیاز: 2 قاشق غذاخوری؛
  • پودر جعفری خشک: 2 قاشق غذاخوری؛
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری؛
  • پودر تخم گشنیز: نصف قاشق غذاخوری؛
  • پودر نعناع خشک: نصف قاشق غذاخوری؛
  • پودر جوز هندی: نوک قاشق مرباخوری.

به نسبت های تعیین شده توجه داشته باشید، به طور مثال پودر انبه، پودر فلفل سیاه و پودر زیره سیاه به نسبت مساوی استفاده می شوند. در حالی که پودر سیر و پودر جعفری خشک نسبت برابر و دو برابر نسبت گروه انبه استفاده می شوند.

طرز تهیه ادویه فلافل بازاری

طرز تهیه ادویه فلافل بازاری

طرز تهیه ادویه فلافل بازاری

ادویه فلافل بازاری انواع مختلف دارد. ممکن است آن را با نام ادویه مخصوص فلافل جنوبی به فروش برسانند، یا ممکن است آن را با نام ادویه فلافل تند بندری در مغازه خود داشته باشند. به هر حال با توجه به اینکه انواع ادویه های مختلف بازاری از جمله ادویه مخصوص فلافل به صورت فله ای و روباز به فروش می رسند، ممکن است عطر خود را از دست داد باشند.

طرز تهیه ادویه مخصوص فلافل از نوع بازاری مانند طرز تهیه ادویه مخصوص فلافل جنوبی و بندری و ادویه خانگی است، فقط یک تفاوت عمده دارد. این تفاوت عمده به وجدان و تعهد فروشنده بازاری بستگی دارد. اگر فروشنده دارای تعهد اخلاقی و وجدان کاری باشد برای تهیه این ادویه از ترکیبات ادویه های تازه و باکیفیت استفاده می کند، همچنین این ادویه مخصوص فلافل را به همراه دیگر ادویه های موجود در جای بهداشتی و محیطی خشک نگهداری می کند. به هر حال برخی از ادویه های بازاری که از محلی مطمئن تهیه شوند قابل اطمینان بوده و از طعم و عطر خوبی نیز برخوردار هستند. وجه تشابه همه ادویه های بازاری از جمله ادویه مخصوص فلافل بازاری، فله ای بودن آن است و همان طور که قبلا گفته شد از عطر آن کاسته می شود.

متأسفانه برخی از ادویه فروشهای بازاری برای تهیه انواع ادویه جات ترکیبی خود از هر آنچه در حال خراب شدن است و یا هر آنچه در مغازه موجود است در ترکیبات تهیه ادویه مخصوص فلافل استفاده می کنند که ماحصل آن، طعم و عطر ادویه گفته شده را ندارد. به هر حال اگر قصد خرید ادویه مخصوص فلافل بازاری دارید بهتر است از ادویه فروش های معروف، صاحب اخلاق و با وجدان کاری آن را تهیه کنید.

ادویه فلافل خانگی چیست ؟

ادویه فلافل خانگی چیست ؟

ادویه فلافل خانگی چیست ؟

ادویه فلافل را می توانید در خانه تهیه کنید. کافی است ترکیبات آن را از عطاری ها یا ادویه جلالی تهیه کنید. برای این کار کافی است ادویه ها و سبزی‌های خشک را تهیه و ترکیب کنید. شما می توانید پودر ترکیبات گفته شده را تهیه کرده و سپس آنها را با یکدیگر به نسبتی که گفته می شود ترکیب کنید؛ اما برخی از افراد به تهیه ادویه های ترکیبی به صورت تازه علاقمند هستند. به طور مثال این گونه افراد مایل هستند چوب زردچوبه، دانه های فلفل سیاه و مانند اینها را از عطاری ها تهیه کرده و خود در منزل آسیاب کنند. سپس آنها را با یکدیگر ترکیب نمایند. این گونه عطر ادویه مخصوص فلافل بیشتر خواهد بود و البته ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

البته قبل از اینکه به این ترکیبات پرداخته شود، بهتر است مزیت طرز تهیه ادویه فلافل خانگی بیان شود. طرز تهیه ادویه فلافل خانگی را می توان با توجه به ذائقه و عطر و طعم دلخواه تغییر داد.

طرز تهیه ادویه فلافل خانگی؛

طرز تهیه ادویه فلافل خانگی؛

طرز تهیه ادویه فلافل خانگی؛

به هر حال تصمیم با شما است که از ابتدا پودر ادویه ها و سبزیجات را تهیه کنید یا آنها را به صورت چوب، دانه و تازه تهیه کرده، سپس آسیاب نمایید. در ادامه به ترکیبات موردنظر اشاره می شود.

  • پودر انبه: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر فلفل سیاه: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر زیره سبز یا سیاه: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر زردچوبه: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر دارچین: نصف قاشق مرباخوری؛
  • پودر زنجبیل: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر سیر: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر جعفری خشک: دو قاشق مرباخوری؛
  • پودر پیاز: دو قاشق مرباخوری؛
  • پودر لیمو ترش: یک قاشق مرباخوری؛
  • پودر آویشن: یک قاشق مرباخوری؛

تمام موارد بالا را به صورت پودر شده با یکدیگر ترکیب نمایید. اگر می خواهید پودر ادویه ای که تهیه کرده اید را به یک ادویه فلافل جنوبی و بندری با طعم خاص تر و تندتر تبدیل کنید کافی است ادویه های زیر را به ترکیبات خود اضافه کنید:

جوز هندی: نوک قاشق چایخوری؛

پودر تخم گشنیز: یک قاشق چایخوری؛

پودر نعناع خشک: نصف قاشق مرباخوری؛

حال محصول این ترکیبات را در یک بطری شیشه ای خشک ریخته، درب آن را محکم ببندید و در جای خشک نگهداری کنید.

تفاوت ادویه فلافل بازاری، خانگی و جنوبی در چیست؟

تفاوت ادویه فلافل بازاری، خانگی و جنوبی در چیست؟

تفاوت ادویه فلافل بازاری، خانگی و جنوبی در چیست؟

ادویه فلافل جنوبی نسبت به ادویه بازاری و خانگی دارای مزه خاص تر و تندتری است. البته ادویه مخصوص فلافل جنوبی در منزل و به صورت خانگی نیز قابل تهیه است، کافی است ترکیبات موردنظر را از ادویه جلالی تهیه کنید.

همان طور که گفته شد ادویه خانگی را می توان با توجه به ذائقه و سلیقه شخصی تهیه کرد. میزان تندی، گرمی و عطر موردنظر را مطابق با سلیقه خود به ترکیبات اضافه کرد؛ مثلا برخی از افراد از طعم غالب زیره خوششان می آید، کافی است مقدار بیشتری از این ادویه استفاده کنند. برخی دیگر طعم تندی غالب را ترجیح می دهند کافی است نوع ادویه مخصوص فلافل را به ادویه مخصوص فلافل جنوبی خانگی تبدیل کنند. برخی افراد از طعم نعناع در فلافل خوششان نمی آید، کافی است پودر نعناع خشک را از ترکیبات خود حذف کنند. به هر حال شما می توانید ادویه فلافل مخصوص خود را به صورت خانگی تهیه کنید.

در کل می توان تفاوت در ادویه بازاری، خانگی و جنوبی را به کیفیت، طعم، عطر و تازگی نسبت داد. ادویه خانگی معمولا از کیفیت و تازگی بالاتری برخوردار است به شرط آنکه ترکیبات اولیه با دقت و وسواس تهیه شوند.

بهترین ادویه فلافل کدام است؟

بهترین ادویه فلافل کدام است؟

بهترین ادویه فلافل کدام است؟

بهترین ادویه فلافل باکیفیت ترین آن است. ادویه ای که از واحد کیفیت عبور کرده باشد، به طور هم زمان دارای طعم، عطر و تازگی خواهد بود. درست است که شما می توانید ادویه فلافل را به صورت مخصوص و در خانه تهیه کنید اما ترکیبات موردنظر نیز بهتر است از واحد کیفیت عبور کرده باشند.

ادویه جلالی، ادویه مخصوص فلافل را مانند دیگر ادویه های خود به صورت باکیفیت و تازه به مشتریان خود عرضه می دارد. این ادویه ها پس از اینکه به صورت تازه از بهترین مزارع تهیه می شوند، از واحد کیفیت عبور کرده و به صورت تازه و بدون هیچ مواد نگهدارنده ای به فروش می رسند.

به شما پیشنهاد می دهیم یک بار ادویه مخصوص فلافل ادویه جلالی را تهیه کرده و استفاده نمایید. اگر هم تمایل دارید در منزل، خودتان این ادویه را تهیه کنید ترکیبات موردنظر را از سایت ادویه جلالی تهیه کرده و ادویه فلافل خاص خود را به صورت معطر، خوش طعم، تازه و باکیفیت به صورت خانگی تهیه کنید.

1 دیدگاه در “ادویه فلافل چیست ترکیبات و مواد تشکیل دهنده ادویه فلافل آبادان

  1. میفا گفت:

    ممنون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *