خواص ادویه جات

ادویه مخصوص پخت بوقلمون

ادویه مخصوص پخت بوقلمون

این روزها مصرف گوشت بوقلمون بیشتر از قبل شده است. جالب است بدانید گوشت این پرنده هم از خواص گوشت سفید و هم از خواص گوشت قرمز برخوردار است. می توان با استفاده از ادویه ها طعم و مزه گوشت بوقلمون را بی نظیر ساخت و از خاصیت های فراوان این گوشت بهره برد. اما تنها راز خوشمزه و خوش عطر نمودن در هنگام طبخ گوشت بوقلمون، استفاده از ادویه ها و چاشنی های مناسب برای این گوشت می باشد. چه بهتر قبل از شروع پخت بوقلمون تا اندازه ای با ادویه های لازم برای طبخ این غذای لذیذ آشنا باشیم تا بعداً از تجربه پخت گوشت بوقلمون خود لذت ببریم.

بهترین ادویه های مورد استفاده برای گوشت بوقلمون کدام است؟

بهترین ادویه های مورد استفاده برای گوشت بوقلمون کدام است؟

بهترین ادویه های مورد استفاده برای گوشت بوقلمون کدام است؟

مزه دار کردن گوشت بوقلمون مهم‌ترین کار در ابتدای شروع آشپزی برای پخت این گوشت است. در اغلب افراد بوی زهم گوشت در غذاها سبب امتناع آن ها از خوردن غذا می شود این نکته به خصوص در مورد غذای کودکان اهمیت بیشتری پیدا می کند. پس مهم‌ترین کار برای شروع پخت گوشت، از بین بردن بوی زهم گوشت بوقلمون با استفاده از ادویه ها است. حال اینکه کدام یک از ادویه ها جهت مزه دار کردن گوشت بوقلمون مناسب است را با هم برسی می کنیم.

استفاده از نمک

در این حالت قبل از پخت گوشت، تکه های بوقلمون را به نمک خوب آغشته کنید و آن ها را درون آبکشی کوچک قرار داده و برای چند ساعت در یخچال بگذارید. اگر دقت کنید این کار سبب خروج آب از تکه های بوقلمون درون ظرف می شود. بعد از چند ساعت گوشت بوقلمون را از یخچال درآورده و به خوبی آن را شستشو دهید و آماده طبخ کنید.

استفاده از زیره سبز

زیره سبز به عنوان یک ادویه کاربردی می تواند بوی زهم گوشت بوقلمون را در کمترین زمان ممکن رفع کند. برای این منظور می توانید هم از دانه زیره سبز و هم از شکل پودر شده این ادویه خوش عطر استفاده کنید.

رزماری

از گذشته تا کنون برای مزه دار کردن غذاهای گوشتی از رزماری استفاده می کردند. می توان این گیاه را به راحتی در منزل پرورش داد و به هنگام پخت غذا از آن استفاده کرد.

پونه کوهی

پونه کوهی نیز دارای عطر و طعمی بی نظیر بوده و استفاده از آن روی گوشت بوقلمون می تواند آن را لذیذ و خوش عطر سازد.

استفاده از رازیانه

در اغلب کشورهای غربی از رازیانه برای طعم دار کردن گوشت پرندگان و به خصوص بوقلمون به هنگام طبخ غذا استفاده می شود.

فلفل سیاه

فلفل سیاه به عنوان یک ادویه کاربردی در اکثر غذاها است. میزان کاربرد این ادویه در غذاها کاملاً سلیقه ای بوده و افراد براساس ذائقه خود تندی غذایشان را با فلفل تنظیم می کنند. از فلفل به عنوان یک ادویه مهم، جهت رفع بوی زهم گوشت پرندگانی نظیر بوقلمون نام می برند.

پودر پاپریکا

در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی پودر پاپریکا وجود دارد. با استفاده از پاپریکا، غذایی خوش عطر و خوش رنگ خواهید داشت.

دارچین

یک ترفند ساده برای از بین بردن بوی زهم گوشت بوقلمون استفاده از پودر دارچین و یا چوب دارچین است. برای این منظور سطح گوشت بوقلمون خود را با مقداری پودر دارچین آغشته سازید. چنانچه مزه دارچین را روی گوشت نمی پسندید کافی است از چوب دارچین استفاده کنید و در پایان پخت آن را از غذا خارج کرده و دور بیندازید.

ادویه میخک

میخک به عنوان یک چاشنی خوش عطر به طعم دار کردن گوشت بوقلمون کمک فراوان می کند.

برگ بو

برگ بود که از درخت یا درختچه بو تهیه می شود و دارای خواص و ویتامین های مختلف است و به عنوان یک راهکار اصلی در برطرف کردن بوی زهم گوشت محسوب می شود. از این برگ می توان هم به صورت تازه و هم خشک شده در غذا استفاده کرد و پس از پایان پخت غذا آن را از ظرف خارج نمود.

استفاده از زعفران

استفاده از زعفران به عنوان گران بها ترین چاشنی برای غذا بسیار عالی است. زعفران نه تنها عطر و طعم بی نظیری به غذای بوقلمون در حال پخت شما خواهد داد بلکه می تواند آن را خوش رنگ سازد. برای این منظور سطح بوقلمون را به پودر زعفران و یا زعفران حل شده در آب، آغشته کرده و سپس اقدام به پخت آن کنید.

علاوه بر چاشنی های مختلف، می توان از سبزی های تازه برای پخت گوشت بوقلمون و لذیذ کردن طعم آن استفاده کرد. سبزی هایی نظیر هویج، کرفس، فلفل دلمه ای و پیاز در رفع بوی زهم گوشت بوقلمون بسیار مؤثر هستند.

طرز تهیه ادویه بوقلمون چیست؟

طرز تهیه ادویه بوقلمون چیست؟

طرز تهیه ادویه بوقلمون چیست؟

برای تهیه ادویه مناسب گوشت بوقلمون، بهتر است تا از ترکیب چند ادویه مناسب در کنار هم استفاده نمود. برای این منظور یا باید ادویه ها را جداگانه خریداری و با هم مخلوط سازید و یا بسیار ساده و بدون هیچ دردسری از همان ابتدای کار اقدام به خرید ادویه بوقلمون کنید. ادویه بوقلمون کار شما را برای پخت این غذا راحت می کند چراکه در کمترین زمان ممکن و به راحتی در دسترس تان بوده و از آن برای پخت استفاده خواهید کرد. ادویه بوقلمون را می توان از فروشگاه های مواد غذایی که در سطح شهر وجود دارند و یا به صورت آنلاین و خرید اینترنتی تهیه کرد.

ترکیبات درون ادویه بوقلمون کدام است؟

ترکیبات درون ادویه بوقلمون کدام است؟

ترکیبات درون ادویه بوقلمون کدام است؟

از ترکیبات مهم درون ادویه بوقلمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پودر پیاز
  2. پودر سیر
  3. ریحان
  4. شوید
  5. پاپریکا
  6. فلفل
  7. زنجبیل
  8. دارچین
  9. آویشن
  10. زعفران

البته ممکن است در برندهای مختلف از ادویه بوقلمون، چاشنی های متفاوت دیگری هم استفاده شده باشد. به هر حال استفاده از این ادویه کار شما را برای پخت و مزه دار کردن گوشت بوقلمون راحت خواهد کرد.

کلام آخر
کلام آخر

کلام آخر

همواره ادویه ها رکن اساسی در خوشمزه کردن غذاها دارند. پس چه بهتر برای هر غذایی از ادویه مخصوص آن خوراک استفاده کنیم. این روزها چاشنی های متنوعی وارد بازار شده اند که کار پخت و مزه دار کردن غذاها را بسیار ساده کرده اند. ادویه مخصوص بوقلمون یکی از همین چاشنی های مناسب جهت مزه دار کردن این گوشت پر خاصیت است که شما می توانید آن را به راحتی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *