خواص ادویه جات

طرز تهیه ادویه آبادانی

طرز تهیه ادویه آبادانی

ادویه جات علاوه بر افزایش طعم و مزه غذاها ، فواید زیادی برای سلامتی دارند. آنها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها ، پلی فنل ها و سایر مواد مغذی گیاهی هستند که دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند.

خرید ادویه

خرید ادویه

ادویه مخلوط چیست؟

اصطلاح ادویه مخلوط برای ترکیب ادویه جات محبوب که در بیشتر دستور پخت ها می توان از آن استفاده کرد، می گویند.

ادویه آبادانی

ادویه آبادانی

ادویه آبادانی

مخلوط ادویه آبادانی یا ادویه خورشتی از ترکیب انواع ادویه جات تهیه می شود و یکی از معروف ترین ادویه های جنوب ایران است. همانطور که از نام آن پیداست ، این ادویه مخلوط از ترکیب بیش از 20 نوع گیاه مفید درست شده است.

این ادویه مخلوط در جنوب ایران و شهر آبادان در تهیه انواع غذاها بسیار محبوب است. برای تهیه ادویه آبادانی تهیه 22 ادویه که در ادامه نام می بریم لازم است. در ادامه برای تهیه این ادویه، مراحل زیر را انجام دهید:

لیست ادویه های لازم:

  1. پودر هل سبز: 1 قاشق غذاخوری
  2. ترخون خشک: 1 قاشق غذاخوری
  3. ادویه پاپریکا: 1 قاشق غذاخوری
  4. پودر میخک: 1 قاشق غذاخوری
  5. پودر فلفل قرمز: 1 قاشق غذاخوری
  6. پودر زیره: 1 قاشق غذاخوری
  7. پودر گلپر: 1 قاشق غذاخوری
  8. کاری: 1 قاشق غذاخوری
  9. دانه گشنیز: 1 قاشق غذاخوری
  10. پودر فلفل سیاه: 1 قاشق غذاخوری
  11. پودر خسرودار: 1 قاشق غذاخوری
  12. رازیانه خشک: 1 قاشق غذاخوری
  13. لورل: 1 قاشق غذاخوری
  14. پودر چوب زرد: 1 قاشق غذاخوری
  15. شنبلیله خشک: 1 قاشق غذاخوری
  16. پودر لیمو عمانی: 1 قاشق غذاخوری
  17. جوز هندی: 1 قاشق غذاخوری
  18. پودر خردل: 1 قاشق غذاخوری
  19. پودر گل سرخ: 1 قاشق غذاخوری
  20. نعناع خشک: 1 قاشق غذاخوری
  21. پودر انبه: 1 قاشق غذاخوری
  22. آویشن خشک: 1 قاشق غذاخوری

*توجه : تنها ادویه جات حاج محمد جلالی با همین نوع بسته بندی و همین نشان لوگو مورد تایید می باشد و ادویه جات حاج محمد جلالی هیچگونه مسئولیتی در قبال خرید محصولات تقلبی ندارد.

چگونه ادویه آبادانی تهیه کنیم ؟

برای تهیه این ادویه همه کاره که طعم غذاها و خورشت های خوش طعم ایرانی را دو چندان می کند؛ ابتدا باید پودر هل ، گشنیز و زیره یا دانه های زیره را با آسیاب خرد کنید. سبزیجات معطر خشک را نیز پودر کرده و با دیگر ادویه و دانه ها مخلوط کنید.

این ادویه ها را در ایران از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه حاج‌ محمد جلالی یکی از مطمئن‌ترین و با کیفیت ترین برندهای فروش ادویه در کشور است؛ که همواره به تهیه و پخش مرغوب‌ترین و بهترین نوع از انواع ادویه، دمنوش و چاشنی مشغول بوده است.

تمام ادویه جاتی که در بالا نام برده اید را می توانید از فروشگاه حاج‌ محمد جلالی، در بسته بندی های متنوع و پکیج های تکی، 6 و 12 عددی؛ که از مرغوب‌ترین نوع ادویه و بسیار مقرون به صرفه است، خریداری کنید. همچنین؛ با مراجعه به وب سایت اینترنتی حاج ‌محمد جلالی به آدرس hajmohamadjalali.com مراجعه کرده و علاوه بر خرید انواع ادویه جات مورد نیاز برای تهیه ادویه آبادانی ، از تمامی محصولات فروشگاه دیدن فرمائید. گفتنی‌ست در این روزها شرکت حاج ‌محمد جلالی برای مشتریان عزیز تخفیف‌های متنوعی در نظر گرفته که در صورت تمایل می‌توانید در سایت اینترنتی و شعبات فروشگاهی از آنها دیدن فرمایید.

خواص ادویه آبادانی

خواص ادویه آبادانی

خواص ادویه آبادانی

استفاده از گیاهان و ادویه ها در طول تاریخ فوق العاده مهم بوده است. بسیاری از آنها بخاطر خواص دارویی مفید برای بدن در آشپزی و طب استفاده شده است. پیشرفت علم نیز امروزه نشان داده است که بسیاری از آنها فواید قابل توجهی برای سلامتی دارند.

ادویه آبادانی از مفید ترین و از نظر غذایی با ارزش ترین ادویه های موجود است، زیرا تا جایی که مطلع هستیم هیچ ادویه مخلوط و ترکیبی ای از ترکیب بیش از 20 نوع ادویه به دست نمی آید. ادویه هایی که هر کدام از خواص بی نظیر و باورنکردنی برخوردارند. در ادامه برخی از خواص ادویه آبادانی را برای شما ذکر می کنیم:

  1. حاوی آنتی اکسیدان است.

مواد موجود در این ادویه مخلوط باعث می شوند که رادیکال های آزاد ریز حمله کننده به سلول های سالم موفق نباشند. آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کنند تا سلامتی و انرژی بیشتری داشته باشید و باعث سلامت پوست می شود.

  1. خاصیت ضد سرطانی دارد.
  2. به درمان اسهال کمک می کند.
  3. به کنترل قند خون کمک می کند.
  4. با باکتری ها و انگل ها مبارزه می کند.

روغن استخراج شده از دانه های این ادویه جات مخلوط به عنوان یک ماده لارو کش و ضد عفونی کننده موثر استفاده می شود. محققان بر این باورند که مخلوط این ادویه جات می تواند به از بین بردن باکتری های مضر در تلاش برای حمله به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

  1. دارای اثر ضد التهابی است.
  2. به کاهش کلسترول کمک می کند.
  3. به کاهش وزن کمک می کند.
  4. حافظه را تقویت می کند.
  5. به درخشش، سلامت و زیبایی پوست مو کمک می کند.

ادویه مخلوط آّبادانی دارای مزایای مختلفی از جمله کمک به بهبود هضم غذا و تقویت حافظه است. همچنین از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرده و با خواص ضد التهابی خود به کاهش درد در بدن کمک کند.

روش نگهداری و ماندگاری ادویه آبادانی

روش نگهداری و ماندگاری ادویه آبادانی

روش نگهداری و ماندگاری ادویه آبادانی

مخلوط ادویه ها را در قابلمه بریزید و آن را بهم بزنید. ادویه ها را تا زمانی که رایحه آن ها آزاد و در هوا پخش شود باید ادامه دهید. پس از آن، ماهیتابه را از روی شعله بردارید و مخلوط ادویه ها را را روی پارچه ای تمیز بریزید و به خوبی پهن کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود. پس از اینکه ادویه آبادانی خوب خنک شد آن را درون ظرفی در بسته بریزید.

درب ظرف را به خوبی و محکم ببندید و ظرف را در مکانی خشک، خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. این ادویه مخلوط آبادانی را می توانید تا 6 ماه استفاده کنید. بعد از گذشت این مدت زمان ادویه کم کم عطر و بوی خود را از دست می دهد.

نکات مهم 
روش استفاده از ادویه مخلوط آبادانی:

ماندگاری اکثر ادویه ها زیاد است. اما سعی کنید آنها را به میزان قابل استفاده از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. مخلوط ادویه ساییده شده را در ظروف شیشه ای نگهداری کنید و آن را محکم ببندید.

از کجا ادویه با کیفیت بالا بخریم؟

بهترین مکان ها برای خرید ادویه جات ، فروشگاه های قومی یا فروشگاه های مخصوص ادویه جات است. فروشگاه حاج محمد جلالی انواع ادویه، چاشنی و دمنوش را با قیمت بسیار مناسبی به فروش  می رساند.

کلام پایانی

در آخر باید بگوییم که طعم و عطر خاص و منحصر به فرد ادویه آبادانی به دلیل ترکیب انواع ادویه و چاشنی و گیاهان مفید و معطر با دیگر ادویه ها قابل مقایسه نیست. ضمن اینکه فواید و خواص بی نظیر و بیشماری برای بدن دارد، طعم فوق العاده ای به غذاها می بخشد. از ادویه آبادانی در طبخ انواع خورشت و گوشت های کبابی و غذاهای محلی جنوبی استفاده می کنند.

ادویه آبادانی از دیرباز در فرهنگ جنوب ایران عامل مهمی در حفظ و بالا بردن اصالت طعم غذاهای آن منطقه بوده است و از قدیم در طبخ انواع غذاها از آن استفاده می‌شود.

برند و فروشگاه آنلاین حاج‌محمدجلالی با ارائه بهترین و مرغوبترین انواع ادویه و چاشنی‌های غذایی آماده خدمت رسانی به شماست. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین حاج‌محمدجلالی به آدرس اینترنتی hajmohamadjalali.com ضمن بازدید از محصولات متنوع و ویژه فروشگاه، از تخفیف‌های متنوع محصولات نیز بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *