خواص ادویه جات

طرز تهیه سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ ورمیشل

سوپ جزو غذاهای اصلی محسوب می شود که به طور کلی گرم سرو می شود. اما ممکن است سرد نیز سرو شود. سوپ معمولا از ترکیب سبزیجات با آب مرغ یا گوشت و رشته سوپ یا ورمیشل تهیه می شود. سوپ ها به طور کلی مقدار آب بیشتری نسبت به خورش ها دارند.

در غذاهای سنتی فرانسه ، سوپ ها به دو گروه اصلی طبقه بندی می شوند: سوپ های شفاف و سوپ های غلیظ. سوپ های شفاف طبقه بندی شده در فرانسه به صورت آب پز طبخ می شود. موادی که معمولاً برای غلیظ کردن سوپ استفاده می شود؛ شامل برنج ، عدس ، آرد و غلات است. بسیاری از سوپ های محبوب همچنین شامل کدو تنبل ، هویج ، سیب زمینی است.

خرید ادویه

خرید ادویه

ورمیشل

ورمیشل اصطلاحی است ایتالیایی (Vermicelli) که از نظر تحت‌اللفظی در زبان ایتالیایی به معنی کرم های ریز است. ورمیشل در زبان فارسی به رشته فرنگی هم معروف است. ورمیشل یا رشته فرنگی رشته های نازک و درازی است که از ترکیب نرم و خمیر شده متشکل از انواع آرد مانند آرد گندم، برنج و یا حتی نشاسته با آب و نمک درست می شود که به صورت رشته های نازک و بلند در می آیند که عموماً از آن در تهیه برخی از انواع سوپ ها و همچنین غذاهایی مانند رشته پلو استفاده می کنند از ورمیشل حتی در تهیه نوعی اسپاگتی ایتالیایی نیز استفاده می شود.

طرز تهیه انواع سوپ ورمیشل

طرز تهیه انواع سوپ ورمیشل

طرز تهیه انواع سوپ ورمیشل

ورمیشل از دیرباز به عنوان یکی از ترکیب های اصلی بوده که در تهیه انواع سوپ استفاده می شده است.

سوپ ورمیشل ساده:

علاوه بر انواع دیگر، از ورمیشل به تنهایی نیز در سوپ استفاده می شود. در تهیه سوپ ورمیشل به تنهایی ابتدا مقداری آب را جوش می آورند سپس انواع چاشنی ها مانند نمک و فلفل و ادویه های دیگری نظیر زردچوبه و دارچین را به همراه مقداری روغن مایع یا روغن زیتون به آن اضافه می کنند و در نهایت پس از افزودن عصاره پیاز و عصاره سوپ آماده، ورمیشل را به ترکیبات اضافه می کنند. بعد از افزودن ورمیشل می گذارند 10 تا 20 دقیقه بجوشد و پس از آن حاضر و آماده میل کردن خواهد بود.

به طور کلی از انواع عصاره های آماده با طمع های گوناگون در تهیه سوپ ورمیشل استفاده می کنند.

عصاره های سوپ آماده در تهیه سوپ ورمیشل عبارت اند از: عصاره گوشت، عصاره مرغ، عصاره سبزیجات، عصاره پیاز و …

سوپ ورمیشل با مرغ:

مواد لازم در تهیه سوپ ورمیشل با مرغ عبارت اند از:

یک بسته ورمیشل، یک عدد سینه کامل مرغ(یا در صورت علاقه ران یا بال مرغ)، 2 یا سه عدد پیاز متوسط، 2 یا 3 عدد سیب زمینی متوسط، چند عدد هویج متوسط، 50 تا 100 گرم جعفری ساطوری شده، رب گوجه فرنگی یک قاشق چای خوری و در پایان انواع ادویه‌های مختلف نظیر زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم.

در تهیه سوپ ورمیشل با مرغ، ابتدا پیش از هر چیز می بایست مقداری آب مرغ تهیه شود. در تهیه آب مرغ، سینه، ران یا بال مرغ را با پیاز و مقادیری آب می جوشانیم تا مرغ به طور کامل بپزد، پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت، کمی روغن در ماهیتابه تفت می دهیم تا طلایی شود سپس ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی را در آن تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد آب مرغ را به آن افزوده و پس از این مرحله، هویج قطعه شده، سیب زمینی خرد شده را به آن اضافه کرده و در آخر ورمیشل و جعفری ساطوری شده را هم اضافه می کنیم. در این مرحله سوپ ورمیشل با مرغ آماده سرو است.

سوپ ورمیشل و پیازچه:

مواد تشکیل دهنده:

  • 1 بسته رشته فرنگی خشک شده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
  • 1 حبه سیر خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری سس سویا
  • ½ قاشق غذاخوری سس چیلی
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • 1 عدد پیازچه خرد شده

دستورالعمل پخت سوپ ورمیشل

مرحله اول:

یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید. ورمیشل را به آن اضافه کنید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که ورمیشل به خوبی بپزد ، صبر کنید. مراقب باشید که ورمیشل ها بیش از حد پخته نشود ، در غیر اینصورت له می شوند.

مرحله دوم:

روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سیر را تفت دهید تا نرم شود. ورمیشل ها را هم بزنید و با سس سویا و سبس چیلی ، نمک و فلفل مزه دار کنید. روی آن پیازچه خرد شده بپاشید و به همین راحتی سوپ ورمیشل شما آماده سرو است. نوش جان.

ارزش غذایی در هر وعده: 271 کالری ؛ پروتئین 2.3 گرم کربوهیدرات 48 گرم؛ 7.1 گرم چربی سدیم 356.9 میلی گرم تغذیه کامل

سبزیجات معطر برای سوپ ورمیشل

این سوپ ورمیشل معطر پر از سبزیجات مفید است. در صورت تمایل مواد و سبزیجات یا ادویه های دلخواه خود را جایگزین یا اضافه کنید.

مواد تشکیل دهنده برای تهیه سوپ ورمیشل با سبزیجات معطر عبارت اند از:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن پخت و پز
  • 6 عدد پیازچه تازه
  • 4 حبه سیر
  • 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری سس سویا
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز خشک شده
  • 2 پیمانه آب
  • 1 پیمانه آب مرغ
  • 4 عدد هویج خرد شده
  • 4/1 کلم قرمز یا سفید
  • 4/3 قاشق چایخوری نمک
  • پوست رنده شده 1 عدد لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 بسته ورمیشل
  • 1/2 قاشق چایخوری روغن کنجد

دستورالعمل:

در یک قابلمه بزرگ ، روغن پخت و پز را روی حرارت متوسط ​​و ملایم گرم کنید. پیازچه ، سیر و زنجبیل را اضافه کرده و خوب تفت دهید ، گاهی اوقات هم بزنید تا عطر چاشنی ها آزاد شود ، حدود 3 دقیقه کافیست.  سس سویا ، پودر آسیاب شده فلفل قرمز ، آب و آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

هویج ها را به آب مرغ اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد. کلم و نمک را بهم بزنید و 5 دقیقه بیشتر بجوشانید. پوست لیمو را اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاید و بگذارید خوب نرم شود ، حدود 5 دقیقه کافیست. در همین حال ، در یک قابلمه بزرگ با آب نمک در حال جوش ، ورمیشل را تا زمانی که نرم شود ، حدود 9 دقیقه بپزید. سپس آبکش کنید. رشته های ورمیشل را به قابلمه برگردانید و روغن کنجد را بریزید. مقداری رشته ورمیشل در ظرف بریزید و سوپ را روی آن قرار دهید. می توانید ورمیشل را به آب مرغ و مواد دیگر بیفزایید و سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید.

کلام پایانی

همچنین باید اضافه کنیم که در بسیاری از کشورهای آسیایی برای توصیف انواع رشته های نازک از اصطلاح ورمیشل استفاده می شود به طور مثال در کشور ویتنام از ورمیشل برای نام بردن ماکارونی و یا غذایی به نام کاپلینی استفاده می شود.  در کشور ایران مهمترین استفاده از ورمیشل در تهیه انواع سوپ و نودل است.

از ورمیشل در تهیه انواع سوپ استفاده می شود از جمله: سوپ ورمیشل با مرغ، سوپ ورمیشل با قارچ، سوپ ورمیشل با گشنیز و غیره. طرز تهیه سوپ ورمیشل با قارچ همانند دستور پخت سوپ ورمیشل با پیازچه است که به آن قارچ اضافه می کنند.

از انواع سوپ عموما به عنوان پیش غذا استفاده می کنند اما سوپ ورمیشل را می توان به عنوان وعده اصلی نیز سرو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *