آشپزی

طرز تهیه همبرگر مرغ

طرز تهیه همبرگر مرغ

همبرگر مرغ یا چیکن برگر (chicken burger)

آیا تا به حال همبرگر خانگی با گوشت مرغ درست کرده اید؟ همبرگر مرغ یا چیکن برگر یکی از انواع خوشمزه برگر می باشد که در برگر فروشی های سطح شهر شما می توانید پیدا کنید. اگر شما این برگر مرغ را در خانه تهیه کنید متوجه تفاوت بسیار آن با مدل هایی که در فست فود های ارائه می دهند می شوید. در چیکن برگر یا همبرگر های فست فود ها ادویه جات و سبزی فراوانی پیدا نمی شود. در حالی که در مدل خانگی آن انواع ادویه جات ترکیبی و سبزی جات نظیر کرفس، جعفری، هویج، آویشن و تخم مرغ به آن اضافه می شود که طعم آن را نیز لذیذ تر می کند. طریقه درست کردن این برگر خوشزه بسیار ساده است و می توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی میل کنید.

مواد لازم همبرگر مرغ

مرغ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . نیم کیلو

پیاز . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 عدد

هویج . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 عدد

ساقه کرفس . . . . . . . . . . . . . . . . 1 عدد

تخم مرغ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 عدد

جعفری خرد شده . . . . . . 2 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

روغن . . . . . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

آویشن . . . . . . . . . . . 1 قاشق چای خوری

گرمصاله مرغ . . . . . . . 1 قاشق چای خوری

برگ بو . . . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

خرید ادویه

خرید ادویه

گام اول در تهیه همبرگر مرغ

نیم کیلو مرغ ترجیها سینه مرغ را خوب بشویید و آن را داخل یک قابلمه قرار دهید. 1 لیتر آب به همراه مقداری برگ بو را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگدازید و زمان دهید تا سینه مرغ با حرارت ملایم به صورت کامل پخته شود. زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

شما می توانید آب مرغ بدست آمده را جدا کرده و برای درست کردن سوپ، سس و خورش ها از آن استفاده کنید. چرا که برای درست کردن همبرگر مرغ به آب آن نیازی نیست. حال گوشت سینه مرغ را از استخوان های آن جدا کنید. گوشت جدا شده را با استفاده از چرخ گوشت چرخ کرده و آن را کنار بگذارید.

گام اول در تهیه همبرگر مرغ

گام دوم در تهیه همبرگر مرغ

یک عدد هویج را خوب شسته و پوست آن را تمییز کنید. سپس با درجه کوچک رنده هویج خود را رنده کنید. هویج رنده شده خود را با سینه مرغ چرخ شده مخلوط کنید. یک عدد ساقه کرفس شسته شده را با چاقویی تیز به قسمت های کوچک تقسیم کنید. کرفس خرد شده را به مخلوط سینه مرغ و هویج اضافه کنید. یک عدد پیاز رنده شده را با 2 قاشق جعفری خرد شده به ترکیبات قبلی اضافه کنید.

حال زمان اضافه کردن ادویه است. مقداری نمک هیمالیا، فلفل سیاه آسیب شده و پودر آویشن به آن اضافه کنید. شما در این مرحله می توانید از ادویه جات ترکیبی نظیر گرمصاله مرغ و ماهی، پاپریکا و یا پینک پپر برای طعم قوی تر همبرگر مرغ استفاده کنید. حال برای یک دست شدن تمام سبزیجات و ادویه جات و سینه مرغ چرخ شده آن ها را خوب بهم بزنید. یک عدد تخم مرغ را درون یک ظرف بشکنید. سفیدی و زدی آن را خوب بهم بزنید تا مرحله ای که کف کند. سپس تخم مرغ هم زده را به ترکیبات خود اضافه کنید.

گام سوم در تهیه همبرگر مرغ

مقداری روغن در داخل تابه ای بریزید. اگر شست وشوی ظروف شما را اذیت می کند می توانید از تابه های نچسب و تفلون استفاده کنید. حال تابه را روی حرارت قرار دهید تا خوب گرم شود. حرارت را روی کم سمت گاز قرار دهید تا روغنتان نسوزد اما در عین حال داغ باشد.

از ترکیبات تهیه شده همبرگر مرغ در مراحل قبل به اندازه یک سیب گلاب برداشته و در کف دست ماساژ دهید. سپس آن را با فشار دست به اندازه کف دست پهن کنید. آن را در داخل روغن میگزاریم تا خوب 2 طرف آن سرخ شود. به طوری همبرگر مرغ ما رنگ طلایی به خود بگیرد. همبرگر شما آماده است و می توانید به همراه مخلفات خیارشور، گوجه، ترشی میل کنید.

روش های مختلفی برای درست کردن همبرگر مرغ وجود دارد. به عنوان مثال می توانید بعد مخلوط کردن مواد همبرگر مرغ و صاف کردن در کف دست آن را در پودر سوخاری قرار داده سپس سرخ کنید. همچنین در کنار همبرگر مرغ خود می توانید از انواع پنیر ها پارمیزان، گودا، پیتزا و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *