خواص ادویه جات

گرانول فلفل سیاه چیست ؟

گرانول فلفل سیاه چیست

گرانول فلفل سیاه یکی از رایج ترین انوع ادویه در سراسر جهان می باشد. زمانی که گیاه فلفل میوه می دهد (Piper nigrum) آنها چیده و خشک می شوند. خشک شده میوه فلفل دانه های فلفل سیاه یا گرانول فلفل سیاه نام دارد. در واقع گرانول فلفل سیاه همان میوه فلفل سیاه می باشد که خشک شده اند. در تمام فروشگاه های ادویه جات، فلفل سیاه به شکل های مختلف پودر، دانه یا گرانول یافت می شود.

خرید ادویه

خرید ادویه

چرا باید از گرانول فلفل سیاه استفاده کنیم ؟

چرا باید از گرانول فلفل سیاه استفاده کنیم ؟

چرا باید از گرانول فلفل سیاه استفاده کنیم ؟

ادویه فلفل سیاه دارای عطر و طعم بسیار قوی است که در بسیاری از غذا ها و ادویه جات ترکیبی استفاده می شود. بسیاری از ما ترجیح می دهیم تا ادویه هایی که در غذا های خود استفاده می کنیم تازه باشد. گرانول فلفل سیاه را می توان به عنوان یک میوه پوست کنده نشده در نظر گرفت. به صورتی که زمانی شما یک میوه را پوست می کنید پس از مدتی طعم تازگی را از دست می دهد. گرانول فلفل سیاه هم دقیقا ماننده همین است. زمانی که دانه های فلفل سیاه توسط دستگاه های گریندر صنعتی یا خانگی خرد یا آسیاب می شود، تازه طعم و عطر آن آزاد می شود.

خواص پودر و گرانول فلفل سیاه در هر 2 حالت یک است. اما آنچه آن ها را متمایز می سازد در عطر و طعم آن هاست. پس نگران آن نباشد که پودر فلفل سیاهی که در اختیار دارید دارای خواص مکتری است. اگر شما در منزلتان دستگاه گریندر یا آسیاب دارید می توانید از گرانول فلفل استفاده کنید.

ما در ادامه این مقاله شما را با چند خواص برجسته فلفل سیاه آشنا می کنیم

1. پودر یا گرانول فلفل سیاه دارای خواص ضد التهابی

خواص ضد التهابی گرانول فلفل سیاه

خواص ضد التهابی گرانول فلفل سیاه

التهاب های مزمن در بسیاری از بیماری های آرتروز، بیماری قلبی، دیابت و سرطان می تواند به عنوان یک عامل اساسی و تحریک کننده باشد. بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است پیپرین (piperine) (ترکیب اصلی در گرانول فلفل سیاه) ممکن است به صورت موثر یا التهاب مبارزه کند. به عنوان مثال، در مطالعات انجام شده در موش های مبتلا به آرتریت، استفاده از پیپرین منجر به سرکوب آسم و حساسیت های فصلی در موش شد.

2. گرانول فلفل سیاه ممکن است برای مغز مفید باشد

گرانول فلفل سیاه مفید برای مغز

گرانول فلفل سیاه مفید برای مغز

در مطالعات حیوانی انجام شده پیپرین موجود در گرانول فلفل سیاه موجب بهبود عملکرد فعالیت مغز شده است. علاوه بر این نشان داده شده است فلفل سیاه می تواند در جلوگیری و بهبود بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون موثر باشد. به عنوان مثال در مطالعه ای انجام شده بر روی موش صحرایی که مبتلا به آلزایمر بود، فلفل سیاه منجر به بهبود حافظه موش شد.

در مطالعه ای دیگر روی جوندگان، عصاره پیپرین (گرانول فلفل سیاه) موجب تشکیل پلاک های آمیلوئید می شود. این پلاک ها باعث آسیب رسیدن کمتر به بافت پروتئینی مغز می شود که مربوط به بیماری آلزایمر است .

3. گرانول فلفل سیاه موجب بهبود قند خون می شود

مطالعات نشان داده است که پیپرین ( ماده اصلی گرانول فلفل سیاه ) ممکن است به بهبود متابولیسم قند خون کمک کند. در مطالعه ای به روی موش های صحرایی که آن ها عصاره فلفل سیاه تغذیه کرده بودند، بعد از مصرف گلوکز در مقایسه با موشهای گروه کنترل، دارای قند خون کمتری بودند. در مطالعه ای دیگر، 86 فرد دارای اضافه وزن که به مدت 8 هفته از مکمل حاوی پیپرین و سایر ترکیبات استفاده کردند، پیشرفت قابل توجهی در حساسیت به انسولین تجربه کردند.

4. گرانول فلفل سیاه سطح کلسترول را کاهش می دهد

کاهش سطح کلسترول با گرانول فلفل سیاه

کاهش سطح کلسترول با گرانول فلفل سیاه

کلسترول خون بالا با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است که عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان می باشد. در یک مطالعه 42 روزه ، موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شدند، عصاره گرانول فلفل سیاه میزان کلسترول خون ، از جمله کلسترول LDL (بد) را کاهش داده. همان اثرات در گروه کنترل مشاهده نشد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که گرانول فلفل سیاه و پیپرین باعث افزایش جذب مکمل های غذایی می شوند که دارای اثرات احتمالی کاهش کلسترول است. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند كه فلفل سیاه می تواند جذب عنصر فعال زردچوبه – كوركومین – را تا 2000٪ افزایش دهد.

5. گرانول فلفل سیاه ممکن است دارای خواص ضد سرطان باشد

محققان فرض می کنند که ترکیب فعال موجود در گرانول فلفل سیاه یا پیپیرین، دارای خواص ضد سرطان است. اگرچه هیچ آزمایشی در انسان انجام نشده است اما مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که پیپرین باعث مرگ و کاهش سرعت تکثیر سلول های سرطانی پروستات و روده بزرگ می شود و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

در نهایت پیشنهاد ادویه جات حاج محمد جلالی به شما عزیزان خرید گرانول فلفل درجه یک و بسیار با کیفیت از سایت hajmohamadjalali.com می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *