آشپزی

آموزش درست کردن چای شیر با ادویه

آموزش درست کردن چای شیر با ادویه

آموزش درست کردن چای شیر با ادویه می تواند یک آموزش بسیار کاربردی برای درست کرن چایی مورد علاقتون باشد. امروزه چایی شیر به یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. انواع مختلفی از چای شیر وجود دارد. ما در این جا نحوه درست کردن چای شیر با ادویه میپردازیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

چای شیر چیست؟

چای شیر یک نوع چای هندی است که از ترکیب شیر، چای و ادویه جات به دست می آید. چای بسیار خوش طعم و خوش مزه ای است. بیشتر مردم هندوستان این چای را در فصل زمستان در وعده های صبحانه و عصرانه میل می کنند. اگر چه در طول سال این چای بسیار پر مصرف است.

این چای به نام دیگری نیز معروف است. چای ماسالا نام دیگر این چایی است که از ترکیبات شیر با ادویه جات به دست می آید. بسیار خوشمزه است و به سلامتی انسان هم خیلی کمک میکند. طوری که بسیاری از پزشکان آن را توصیه می کنند. این چآی بدن را گرم نگه می دارد و برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مناسب است.

ماسالا به معنی ترکیبی از ادویه جات است. و به چای دم کرده ادویه جات ماسالا چای گفته می شود.

شما می توانید هنگام تهیه چای یا استفاده از پودر Chai Masala ، ماسالا چای را با خرد كردن ادویه های كامل تهیه كنید.

طرز تهیه چای شیر با ادویه یا چای ماسالا

طرز تهیه چای شیر با ادویه یا چای ماسالا

طرز تهیه چای شیر با ادویه یا چای ماسالا

دستورات تهیه گوناگونی برای تهیه چای ماسالا وجود دارد، ما در این جا آموزش درست کردن چای شیر را به روش زیر براتون توضیح می دهیم.

مواد تشکیل دهنده ماسالا چای چیست؟

مواد اصلی تهیه چای ماسالا بسیار اساسی هستند و تقریباً در همه دستورها یکسان هستند. مقدار ادویه یا مواد افزودنی برای طعم دادن به چای متفاوت است. برخی دوست دارند مقدار زیادی زنجبیل اضافه کنند ، برخی دیگر مقدار زیادی هل و برخی دیگر فقط ادویه جات ترجیح می دهند.

مواد اولیه چای:

  1. اب
  2. شیر – بسته به سلیقه خود از شیر کامل یا 2٪ یا حتی بدون چربی استفاده کنید. همچنین می توانید از شیر بادام یا جو دو سر استفاده کنید.
  3. شکر – همچنین می توانید از شیرین کننده دیگری مانند عسل یا شربت افرا استفاده کنید.
  4. برگ چای –  هر نوع چای را که دوست دارید استفاده کنید، از چاهای با طعم و بوی خوب ترجیحا استفاده کنید. می توانید از کیسه های چای نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای چاشنی چای:

  • زنجبیل تازه
  • غلاف هل سبز
  • میخک ها
  • دارچین
  • دانه های فلفل سیاه

اگر از مخلوط Chai Masala از قبل آماده شده استفاده می کنید ، می توانید از 4 ماده آخر صرف نظر کنید و فقط زنجبیل تازه را به چای اضافه کنید.

آموزش درست کردن ماسالا چای

آموزش درست کردن ماسالا چای

آموزش درست کردن ماسالا چای

آموزش درست کردن چای شیر با ادویه به صورت زیر است.

با جمع آوری مواد اولیه و ادویه هایی که می خواهید به مواد چای خود اضافه کنید شروع کنید.

حدود 1 ⅓ فنجان آب را در قابلمه با حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید. (این  آموزش مخصوص 2 فنجان چای است)

در حالی که آب در حال گرم شدن است ، ادویه ها را با استفاده از هاون و گلدان یا آسیاب قهوه / ادویه خرد کنید. ادویه های خرد شده را به آب اضافه کنید.

زنجبیل را مستقیم داخل قابلمه آب رنده کنید.

حرارت را به  طور متوسط افزایش  دهید و آب را جوش بیاورید.

حالا برگ های چای را اضافه کنید و بگذارید یک دقیقه بجوشد. همچنین می توانید در این زمان شکر اضافه کنید یا هنگام خوردن  آن را در فنجان اضافه کنید.

¾ فنجان شیر اضافه کنید و آن را هم بزنید.

چای را بجوشانید. چای می تواند به راحتی سرریز شود ، بنابراین مواظب باشید و نزدیک آن باشید

به محض جوش آمدن چای. شعله را خاموش کرده و به مدت یک دقیقه با درپوش آن را بپوشانید.

چای را در یک فنجان بریزید و آن را میل کنید.

نکاتی برای ساختن ماسالای چای عالی

در آموزش درست کردن چای شیر با ادویه یک سری نکات و جزئیات وجود دارد که شما باید آن ها را رعایت کنید.

نسبت آب به شیر چقدر باید باشد ؟

 این نسبت کاملاً یک اولویت شخصی است. معمولا حدود ⅔ آب را به ⅓ شیر کامل را در یک فنجان چای ترجیح داده می شود. اگر چای غنی  را دوست دارید ، می توانید از شیر بیشتر و آب کمتری استفاده کنید یا برای یک چای غلیظ ، حتی از شیر کمتری نیز استفاده کنید.

قبل از افزودن ادویه و زنجبیل مطمئن شوید که آب در حال جوشیدن است.

زنجبیل یکی از موارد ضروری است. زنجبیل را در آب اضافه کنید و بگذارید قبل از افزودن شیر دم بکشد ، در غیر این صورت می تواند چای شـما طعم خوبی نداشته باشد.

ادویه هایی را که به ذائقه خود اضافه می کنید تنظیم کنید. چند بار تلاش می کنید  و این چای را درست کنید تا قلق کار دستتون بیاد.  ترجیحات  خود را در پایان یادداشت کنید تا بهترین ترکیب و مقدار ها را انتخاب کنید.

چای خشک را برای مدت طولانی جوش نزنید، زیرا ممکن است حالت طبیعی خود را از دست بدهد و طعم و بوی آن عوض شود.

مزایای چای شیر با ادویه

 بعد از اینکه آموزش درست کردن چای شیر با ادویه را یاد گرفتید، خوب است بدانید که این چای چه فوایدی برای بدن دارد. چای به خودی خود ماهیتی اسیدی دارد. افزودن زنجبیل و ادویه کامل ، خاصیت اسیدی چای را باطل می کند و فواید زیادی به آن می بخشد. فواید چای عمدتا از ادویه هایی است که به آن اضافه می شود. تمام ادویه هایی که به چای ماسالا اضافه می کنیم دارای فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

منفعت اصلی چای  شیرنآن است که خستگی  را کاهش می دهد. هر وقت خسته شدید، همیشه یک فنجان چای  شیرشما را سرحال می کند. تانن موجود در چای به آرامش بدن و احیای مجدد آن کمک می کند. چای همچنین حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار موجود کافئین  آن بسیار کمتر از قهوه است.

کلام آخر

امیدواریم که با آموزش درست کردن چای شیر با ادویه در سایت ادویه جات حاج محمد جلالی آبادان بتوانید چای شیر مورد علاقه خود را به خوبی درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *