خواص ادویه جات

ادویه فست فودی | ادویه های مناسب فست فود کدامند؟

ادویه فست فودی | ادویه های مناسب فست فود کدامند؟

فست فودها معمولا غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند. به همین جهت می‌توان گفت که ادویه فست فودی در فست فودهای جهان تقریبا یکسان هستند. البته دو نکته را باید در نظر داشت: یکی اینکه مقدار استفاده برخی ادویه‌ها با توجه به منطقه مورد فعالیت فست فود ممکن است متفاوت باشد. همان‌طور که می‌دانید هندی‌ها مقدار زیادی از ادویه‌های تند در فست فودهای خود استفاده می‌کنند. دیگر اینکه برخی از فست فودهای معروف دارای ادویه‌های اختصاصی خود هستند.

خرید ادویه

خرید ادویه

ادویه پاپریکا

ادویه پاپریکا

ادویه پاپریکا

ادویه پاپریکا یک ادویه فست فودی پرکاربرد است. این ادویه یکی از انواع ادویه چیلی یا همان فلفل است. البته به یاد داشته باشید که این ادویه از لحاظ طعم و اندازه تندی نیز انواع مختلف دارد. نوع خوش‌طعم و شیرین آن بیشتر در فست فودها استفاده می‌شود. استفاده عمده ادویه پاپریکا فست فودی در انواع پیتزا، سیب زمینی و مرغ سوخاری بوده که برای خوش‌طعم کردن آن‌ها استفاده می‌شود.

ادویه ماسالا

ادویه ماسالا

ادویه ماسالا

ادویه ماسالا نیز یکی دیگر از انواع ادویه فست فودی بوده که علاوه بر اینکه پرکاربرد است دارای طرفداران زیادی نیز هست. این ادویه یک نوع ادویه ترکیبی بوده که از ترکیب ادویه و گیاهان مختلف به دست می‌آید. البته دو نوع ادویه ماسالا در بازار وجود دارد. این ادویه‌ها با نام‌های ادویه ماسالا پاچیلی و ادویه ماسالا گوجه شناخته می‌شوند.

ادویه ماسالا پاچیلی همان‌طور که از نامش مشخص است طعم چیلی غالبی دارد. این ادویه از ترکیب گیاهان و ادویه‌های مختلفی چون فلفل سیاه، پونه کوهی، آویشن، دارچین، تخم گشنیز، پاپریکا، میخک، زردچوبه، گل سرخ، دارچین و زیره تهیه می‌شود. البته در فست فودهای مکزیکی و اسپانیایی از جوزهندی و انیسون در ترکیبات ادویه ماسالا پاچیلی استفاده می‌شود. این ادویه بیشتر در تهیه بال و ران سوخاری، پاستا و سالاد مکزیکی استفاده می‌شود.

ادویه ماسالا گوجه دارای ترکیبات مشابه ماسالا پاچیلی است با این تفاوت که عنصر اصلی تشکیل‌دهنده آن پودر گوجه است. استفاده عمده این ادویه فست فودی در تهیه سس مرغ و پاستا است.

ادویه تاکو مکزیکی

ادویه تاکو مکزیکی

ادویه تاکو مکزیکی

ادویه تاکو یک ادویه فست فودی خاص است. این ادویه معمولا تند بوده و از ترکیبات فوق‌العاده و خاصی تهیه می‌شود. پودر سیر، پودر پیاز، پودر فلفل قرمز، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل سفید، پودر زیره سبز و نمک طعام ترکیبات ادویه تاکو هستند. پودر پیاز موجود در این ادویه طعم خاصی به آن می‌دهد. ادویه تاکو در غذاهای فست فودی مانند انواع پیتزا، ذرت مکزیکی و سیب زمینی تنوری استفاده دارد.

ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی در غذاهای فست فودی مانند انواع پاستا و سالادهای ایتالیایی استفاده می‌شود. این ادویه فست فودی از ترکیب ریحان خشک، پونه کوهی خشک، مرزنگوش خشک، رزماری خشک، پودر آویشن و پودر مریم گلی تهیه می‌شود. این ادویه ایتالیایی به ادویه گیاهان کوهی نیز معروف است. طعم خاص غذاهای فست فودی ایتالیایی به دلیل استفاده از همین ادویه ایتالیایی است.

ادویه پاستارمی

ادویه پاستارمی

ادویه پاستارمی

ادویه پاستارمی همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد برای تهیه انواع پاستا کاربرد دارد. این ادویه فست فودی از ترکیب گیاهان معطر و ادویه‌هایی چون پودر هل، پودر دارچین، فلفل سیاه، پودر لیمو، تخم گشنیز، پودر زیره، پودر ریحان و پودر کرفس تهیه می‌شود. البته از این ادویه می‌توان برای خوش‌طعم شدن انواع سالاد ایتالیایی و مکزیکی نیز استفاده کرد.

آویشن و ادویه فست فودی محبوب در ایران

پودر آویشن با مزه خاصی که دارد به‌عنوان یک ادویه فست فودی محبوب در ایران حرف اول را می‌زند. این ادویه دارای انواع مختلف بوده و خواص دارویی نیز دارد. این گیاه خوش‌طعم بیشتر به در تهیه انواع پیتزا و انواع سالاد مکزیکی و ایتالیایی مخصوصا ذرت مکزیکی استفاده می‌شود. در فست فودهای ایرانی این ادویه در کنار نمک و فلفل سیاه بر روی میزها برای استفاده مشتریان قرار دارد.

فلفل سیاه و دیگر ادویه محبوب فست فودی در ایران

فلفل سیاه به دلیل تندی مطبوع و به اندازه‌ای که دارد یک ادویه فست فودی موردعلاقه ما ایرانیان است. فلفل سیاه علاوه بر اینکه در هنگام طبخ غذاهای فست فودی استفاده می‌شود، معمولا بر روی میز فست فودها برای استفاده بیشتر در کنار نمک طعام قرار دارد.

انواع ادویه فست فودی مناسب و ادویه جلالی

تهیه ادویه فست فودی مناسب و باکیفیت یکی از دغدغه‌های افرادی است که فست فود دارند. طعم خاصی که غذاهای فست فودی دارند نام یک فست فود را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند. همین طعم خاص و نام ماندگار می‌تواند مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کند. ادویه جلالی با ادویه‌های خاص فست فودی که دارد می‌تواند کمک شایان و قابل‌توجهی به طعم خاص و ماندگاری نامتان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *