آشپزی, خواص ادویه جات

ادویه کباب تابه ای چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه ادویه کباب تابه ای در منزل

ادویه کباب تابه ای چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه ادویه کباب تابه ای در منزل

یکی از غذاهای گوشتی سنّتی ایرانی، کباب تابه ای است. هنگام تهیه این کباب اگر از ادویه کباب تابه ای استفاده شود، مزه عالی به خود می گیرد. هر غذایی با ادویه مخصوص به خود، مزه و طعم منحصر بفردی خواهد داشت. در ادامه این مقاله با ادویه کباب تابه ای، ترکیبات و طرز تهیه آن در منزل آشنا می شوید.

ادویه کباب تابه ای چیست؟

ادویه کباب تابه ای چیست؟

ادویه کباب تابه ای چیست؟

همان طور که قبلا گفته شد هر غذایی با ادویه مخصوص به خود، دارای طعم حرفه ای و لذیذی می شود. اضافه کردن ادویه کباب تابه ای به کباب تابه علاوه بر اینکه طعم و مزه آن را منحصر بفرد می کند، موجب می شود سردی گوشت گرفته شود. معمولا کباب تابه ای از ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله ای چرخ شده، تهیه می شود. البته نباید از دیگر خواص این ادویه غافل شد، در ادامه به برخی خواص اصلی این ادویه نیز پرداخته می شود.

مواد و ترکیبات ادویه کباب تابه ای

مواد و ترکیبات ادویه کباب تابه ای

مواد و ترکیبات ادویه کباب تابه ای

ادویه کباب تابه ای دارای ترکیبات زیر است:

  1. پودر لیمو عمانی: 3 قاشق غذاخوری
  2. پودر زردچوبه: 2 قاشق غذاخوری
  3. پودر سماق: 1 قاشق غذاخوری
  4. پودر فلفل سیاه: 5/1 قاشق غذاخوری
  5. پودر پیاز: 2 قاشق غذاخوری
  6. پودر سیر: 5/1 قاشق غذاخوری
  7. پودر خردل: 1 قاشق مرباخوری
  8. پودر جوزهندی: 1 قاشق مرباخوری
  9. پودر میخک: 1 قاشق مرباخوری
  10. پودر گشنیز: 2 قاشق مرباخوری
  11. پودر جعفری: 2 قاشق مرباخوری
  12. پودر زیره سبز: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ادویه کباب تابه ای در منزل

طرز تهیه ادویه کباب تابه ای در منزل

طرز تهیه ادویه کباب تابه ای در منزل

مواد گفته شده در قسمت قبل را با یکدیگر ترکیب کنید. شاید مایل باشید خیلی از مواد گفته شده را خودتان به پودر تبدیل کنید. برای این منظور مثلا میخک را با دستگاه آسیاب به پودر تبدیل کنید و همه مواد گفته شده را در آسیاب بریزید و به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. حالا ترکیب به دست آمده را داخل یک ظرف در بسته در جای خشک و خنک و دور از تابش نور آفتاب نگهداری کنید.

برای تهیه ادویه کباب تابه ای خانگی یک راه حل دیگر نیز هست. برای این منظور شما خودتان می توانید مواد تازه را ابتدا خشک کرده و سپس به پودر تبدیل و با یکدیگر ترکیب نمایید. برای این منظور ابتدا لیمو عمانی را بشکنید و هسته های آن را جدا کنید، سپس داخل دستگاه آسیاب به پودر تبدیل کنید. جعفری، گشنیز، پیاز و سیر تازه ای را که جلوی باد کولر خشک کرده اید، نیز با دستگاه به پودر تبدیل کنید. حالا نوبت میخک، جوزهندی، خردل، زردچوبه و فلفل سیاهی است که به صورت چوب یا دانه از عطاری ها تهیه کرده اید، می رسد.این مواد را آسیاب کنید. حالا ترکیب به دست آمده را به مدت یک دقیقه در ماهی تابه زیر شعله ملایم تفت دهید تا اگر نم دارد، کاملا خشک شود. این مخلوط را در یک ظرف در بسته در جای خشک و خنکی نگهداری کنید.

راز خوشمزگی ادویه کباب تابه ای

راز خوشمزگی ادویه کباب تابه ای

راز خوشمزگی ادویه کباب تابه ای

یکی از مواد اصلی که باعث خوشمزه شدن و طعم خاص کباب تابه ای می شود، وجود پودر لیمو عمانی در ادویه کباب تابه ای است. برای این منظور بهتر است از لیمو عمانی تازه استفاده شود. یکی از رازهای خوشمزه شدن کباب تابه ای به وسیله ادویه تازه و باکیفیت است. شما می توانید مواد اولیه این ادویه یا خود ادویه را به صورت آنلاین از ادویه جلالی تهیه کنید. بسته بندی با کیفیت به همراه ادویه های تازه و با کیفیت از ویژگی های اصلی ادویه های قابل ارائه ادویه جلالی است.

خواص ادویه کباب تابه ای چیست؟

خواص ادویه کباب تابه ای

خواص ادویه کباب تابه ای

ادویه کباب تابه ای با کیفیتی که در ادامه توضیح داده می شود علاوه بر اینکه کباب را ترد و لذیذ می کند، موجب تقویت هضم غذا می شود. سیستم ایمنی بدن افزایش پیدا کرده و دستگاه گوارش را تقویت می بخشد. به دلیل وجود جعفری در این ادویه خواص ضد باکتریایی داشته و برای درمان کم خونی نیز مفید خواهد بود. وجود خردل در این ادویه موجب سم زدایی در بدن می شود. فلفل سیاه موجود در این ادویه نیز ضد نفخ بوده و در عین حال به پیشگیری از سرطان کمک قابل توجهی می کند. به طور خلاصه می توان گفت علاوه بر اینکه با ادویه موجود، غذای خوشمزه و لذیذی خورده اید، در عین حال از مزایای موجود در ترکیبات این ادویه نیز بهره خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *