آشپزی, خواص ادویه جات

طرز تهیه ادویه پیتزا

طرز تهیه ادویه پیتزا

ادویه پیتزا که از ترکیب سبزیجات و گیاهان معطر تهیه می شود عاملی مهم در خوشمزه و خوش طعم شدن پیتزا هستند. امروزه ادویه ها برای غذاهای مختلفی استفاده می شود مثلا ادویه پیتزا انواع مختلفی دارد مانند ادویه برای پیتزا مرغ و گوشت و ادویه برای پیتزا پپرونی که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد. پیتزا از دسته غذاهای فست فودی است که آن را می توان در خانه نیز درست کرد و با اضافه کردن ادویه پیتزا تند تند می توان آن را بسیار خوش طعم و معطر  تهیه نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با ادویه پیتزا و طرز تهیه ادویه پیتزا آشنا کنیم.

خرید ادویه پیتزا

خرید ادویه پیتزا

ادویه پیتزا چیست؟

ادویه پیتزا چیست؟

ادویه پیتزا چیست؟

ادویه پیتزا از ترکیب چند سبزی معطر برای طعم دار و خوشبو کردن پیتزا تهیه می شود. بطور کلی برای درست کردن ادویه پیتزا می توان از سبزیجاتی مانند ریحان، پونه کوهی، آویشن، پودر سیر، پودر پیاز، رزماری، جعفری، گشنیز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا و نمک استفاده کرد. اگر در خانه اقدام تهیه ادویه پیتزا می کنید می توانید ترکیبات ادویه پیتزا را بسته به ذائقه و سلیقه خودتان کم و زیاد کنید.

ادویه پیتزا را می توان روی مواد پیتزا ریخت یا اینکه این ادویه را به سس پیتزا اضافه کرد همچنین می توان ادویه را با خمیر پیتزا مخلوط کرد تا پیتزا بهتر طعم بگیرد. ادویه برای پیتزا مرغ و گوشت غذاهایی مانند ساندویچ همبرگر، ماکارونی و سوپ استفاده شود و طعم آن ها بسیار فوق العاده خوشمزه کند.

ترکیبات ادویه پیتزا چیست ؟

ترکیبات ادویه پیتزا چیست ؟

ترکیبات ادویه پیتزا چیست ؟

برای پخت انواع پیتزا ادویه های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد که ترکیبات مشابهی دارند. بطور کلی برای پخت پیتزا و خوش طعم کردن آن ادویه هایی شامل جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک مورد نیاز می باشد. برای تهیه ترکیبات ادویه پیتزا می توان از ترکیب پونه خشک، ریحان، پودر پیاز یا  ترکیب پودر سیر، پودر آویشن، رازیانه و یا ترکیب ادویه پاپریکا، فلفل قرمز و …را استفاده کرد.

طرز تهیه ادویه پیتزا در خانه

برای تهیه ادویه پیتزا باید تمام مواد مورد نیاز را به صورت خشک و پودر شده آماده و با یکدیگر مخلوط کرد. سپس آن را باید در یک ظرف درب دار ریخته و در جایی بدون رطوبت و دور از آفتاب نگهداری کرد تا این ادویه پیتزا بتواند 4 الی 6 ماه طعم و عطر خود را حفظ نماید و قابل استفاده باشد. برای تهیه ادویه پیتزا می توان از پودر سیر، پودر تخم گشنیز و پودر جوز هندی بر اساس ذائقه خود استفاده کرد.

مزایای استفاده از ادویه پیتزا

ادویه پیتزا می تواند مزایایی بسیاری را داشته باشد مثلا با استفاده از ادویه‌ های ترکیبی مصرف نمک در این غذا کاهش می یابد و یا در بعضی مواقع نیازی به استفاده از نمک در تهیه پیتزا نیست. بنابراین پیتزا می تواند برای افرادی که نباید زیاد نمک مصرف کنند بسیار مفید باشد. همچنین با استفاده از ادویه پیتزا می توان به آن طعم و مزه ی بسیار خوشایندی داد.

  • ادویه جوز هندی برای پیتزا

از این ادویه به صورت خشک و پودر شده برای طعم دار کردن غذاهایی است که در تهیه آن ها مواد زیادی به کار رفته است. ادویه جوز هندی معطر بوده و بوی شیرین دارد. برای معطر کردن پیتزاهایی که دارای اسفناج هستند از جوز هندی استفاده می شود. این ادویه پیتزا دارای فیبر بالایی بوده و خاصیت ضد سرطانی دارد. همچنین ادویه جوز هندی برای درمان و تسکین دردها، متعادل کردن خواب، حفظ سلامت دستگاه ایمنی، کاهش علائم آلرژی، تقویت ساختار اسکلتی بدن به دلیل داشتن مس و منگنز مفید است.

  • ادویه اورگانو برای پخت پیتزا

اورگانو به اسم پونه کوهی و نام علمی مرزنجوش  که یک گیاه دارویی نیز است شناخته می شود. از این ادویه برای طعم دار کردن غذاهای ایتالیایی و پیتزا به کار می رود و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می باشد. ادویه پیتزا اورگانو دارای آهن، کلسیم، منیزیم، مس، پتاسیم، ویتامینA، B6، C، E، K، نیاسین و تیامین  است و برای درمان بیماری های قلبی، سرطانی، فشار خون بالا بسیار مفید می باشد.

  • آویشن برای تهیه ادویه پیتزا

از آویشن به عنوان یک ادویه پیتزای سبزیجات است که در تهیه بسیاری از غذاهای سنتی و مدرن برای طعم دار و خوشمزه کردن آن ها استفاده می شود. از این ادویه آویشن خشک و پودر شده می توان روی پیتزا پاشید و یا اینکه به سس پیتزا اضافه کرد. همچنین برای تزئین روی پیتزا می توان از شاخه تازه آویشن استفاده کرد. ادویه پیتزا شامل آویشن خواص درمانی بالایی برای پوست و مو ، التهاب مزمن بدن، هضم خوب غذا و رفع نفخ و گاز معده و زخم معده، مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، خواب آرام و درمان سرطان می باشد.

  • فلفل سیاه برای ادویه پیتزا

اگر به دنبال یک ادویه پیتزا تند تند هستید فلفل سیاه همان ادویه مد نظر شما است که دارای طعم تند بی نظیری است. فلفل سیاه شامل  ویتامین K، C، آهن و فیبر است و بنابراین دارای خواص ضد سرطانی، ضد باکتری، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سیستم گوارش می باشد.

  • نمک برای تهیه ادویه پیتزا

علاوه بر ادویه هایی که گفته شد اصلی ترین طعم دهنده هر غذایی در تمام دنیا نمک است. برای تهیه پیتزا نیز می توان به دلخواه از نمک استفاده کرد در برخی مواقع بسته به موادی که در تهیه ادویه پیتزا به کار رفته است ممکن است نیاز به اضافه کردن نمک به پیتزا نباشد.

نکات مهم درباره ادویه پیتزا

نکات مهم درباره ادویه پیتزا

نکات مهم درباره ادویه پیتزا

  • تهیه ادویه پیتزا برای گوشت و مرغ باید از سبزیجات مناسب و به میزان مشخصی استفاده کرد. زیرا هر کدام از مواد اولیه پیتزا دارای طعم و مزه خاصی هستند و می توانند روی مزه کلی پیتزا تاثیر گذار باشند.
  • باید برای تهیه ادویه پیتزا سبزیجات تازه خریداری کرد و به روش درستی آن ها خشک و پودر نمود تا ادویه ای با کیفیت بدست آید.
  • ادویه‌ها می‌توانند ضد انعقاد خون باشند بنابراین مصرف زیاد ادویه در طولانی مدت برای افراد دارای خون رقیق هستند می تواند سبب خونریزی شود.
  • مصرف زیاد ادویه باعث افزایش انقباضات کیسه صفرا می ‌شود. بنابراین برای کسانی که  مبتلا به سنگ ‌های صفراوی و یا مجاری مسدود شده صفراوی هستند می تواند خطرنک باشد.
کلام پایانی

امیدواریم از گزارش طرز تهیه ادویه پیتزا در سایت ادویه جلالی استفاده لازم را برده باشید، شرکت ادویه جلالی با بیش از 100 سال سابقه در تولید و پخش انواع ادویه و چاشنی غذا درجه یک بهترین انتخاب برای خرید آنلاین ادویه می باشد. همچنین شما عزیزان می تواینید برای خرید ادویه عموده از طریق همین سایت سفارشات خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *