آشپزی

طرز تهیه کیک نسکافه کافی شاپی

طرز تهیه کیک نسکافه کافی شاپی

کیک نسکافه ای جزو خوشمزه ترین طعم در بین سایر کیک ها می باشد. عطر نسکافه درون کیک سبب حال خوش در افراد می گردد. بسیاری افراد به هنگام صرف صبحانه یا عصرانه خود از این کیک خوشمزه استفاده می کنند. دوستان عزیز امروز می خواهیم با هم طرز تهیه کیک نسکافه کافی شاپی را بررسی کنیم. مطمئن باشید شما نیز با کمی دقت در اندازه مواد انتخابی برای پخت کیک نسکافه ای، قادر خواهید بود در منزل این کیک لذیذ را درست کنید. در ابتدا بهتر است با مواد اولیه این کیک آشنا شویم.

مواد لازم برای تهیه کیک نسکافه کافی شاپی:

مواد لازم برای تهیه کیک نسکافه کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه کیک نسکافه کافی شاپی

آرد سفید نول

 

2پیمانه
تخم مرغ های رسیده به دمای محیط 4 عدد
شکر یک پیمانه
روغن مایع دو سوم پیمانه( کمی بیشتر از نصف پیمانه حدود 100 گرم)
پودر قهوه فوری( نسکافه) 2 قاشق غذا خوری
شیر 2 پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق غذا خوری
نمک اندازه بسیار کم

دستور پخت کیک نسکافه کافی شاپی

دستور پخت کیک نسکافه کافی شاپی

دستور پخت کیک نسکافه کافی شاپی

پس از تهیه مواد لازم، حالا آماده مخلوط کردن تمامی مواد با یکدیگر و پخت آن خواهیم شد. برای این منظور بهتر است مراحل کار را با دقت باهم بررسی کنیم:

  • در ابتدای کار باید سفید و زرده تخم مرغ ها را با دقت از هم جدا کرده و سپس سفیده تخم مرغ های ریخته شده در ظرف دیگر را به مدت 2 الی 3 دقیقه توسط همزن و یا با دست به خوبی هم بزنید تا مخلوط حاصل به صورت کف پف کرده سفید رنگ سبکی، تشکیل شود. سپس نصف پودر شکر خود را به آرامی در ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط خوب فرم بگیرد به گونه ای که با برعکس کردن ظرف، سفیده های مخلوط شده تخم مرغ بیرون نریزد.
  • در رابطه با زرده های تخم مرغ و مابقی، شکر را داخل ظرفی دیگر مخلوط و شروع به زدن با همزن یا به صورت دستی و یا برقی میکنیم تا کرمی به شکل کشدار و با رنگ یکدستی به ما بدهد. دقت کنید بهتر است نصف پودر وانیل را نیز در این مرحله از مخلوط کردن استفاده نمایید، تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود.
  • در مرحله بعدی باید روغن مایع را به آرامی به مواد کرمی مخلوط شده، یعنی زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و باز هم بزنید. بهتر است شیر را کمی روی حرارت گذاشته و گرم کنید. شیر ولرم به خوبی با سایر مواد مخوط می شود و نیز اسید های لاکتیک درون آن برای فعالیت های تخمیری که موجب پف کردن کیک می شود، با این روش بیشتر فعال خواهد شد.
  • بعد از ولرم ساختن شیر، پودر نسکافه را درون آن به راحتی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در این مرحله مخلوط شیر و پودر نسکافه را نیز به ظرف حاوی زرده تخم مرغ مخلوط شده و شکر و روغن اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.
  • در نهایت باید آرد را در طی سه مرحله به این مخلوط اضافه کنیم.

نکته مهم:

در ابتدای کار باید حتما حتما، آرد سفید نول و بکینگ پودر و نمک را داخل ظرفی مناسب ریخته و با هم کاملا مخلوط و سه بار الک کرده و سپس آن را کنار می گذاریم. الک کردن آرد به اصطلاح افراد حاذق در فنون کیک پزی، سبب پوک شدن آن می شود؛ چرا که به دلایل مختلف ذرات به هم فشرده و چسبیده آرد، سطح تماس کمتری با هوای پیرامون خود داشته و در صورت اضافه کردن آب به خاطر همین سطح تماس کم، به خوبی اختلاط صورت نمی گیرد. در صورتیکه با الک کردن این ذرات بهم فشرده آرد، از هم باز شده و امکان ورود و خروج هوا به داخل آن زیاد می شود. به این ترتیب آرد به راحتی با سایر مواد مخلوط می گردد و در هنگام پخت خمیر از انسجام بیشتری برخوردار شده و در نهایت فرم اسفنجی زیبایی، پیدا خواهد کرد.

  • پس از اضافه نمودن آرد آن هم در سه مرحله و سپس مخلوط کردن آن نوبت به اضافه نمودن سفیده ی تخم مرغ می رسد. این کار را نیز باید در چند مرحله و با صبر و حوصله انجام دهیم. برای مخلوط کردن بهتر است از یک لیسک و از یک جهت این کار را انجام دهیم. دلیل اینکه به شما می گوییم مخلوط کردن را به آرامی و تنها از یک جهت در این مرحله انجام دهید این است که نمی خواهیم پف حاصل از سفیده ی تخم مرغ ما بخوابد و خراب شود.
  • در نهایت قالب مورد نظر را به خوبی چرب کرده و کف آن را اندکی آرد پاشی کنید. در صورت تمایل از ورق های روغنی مخصوص کیک و شیرینی پزی استفاده کنید. مخلوط مایه کیک را درون قالب مورد نظر بریزد.
  • فر را قبلا خوب گرم کرده و سپس درجه آن را بر روی 180 درجه سانتی گراد قرار داده و مایه کیک درون قالب را داخل آن بگذارید. تقریبا در حدود 45 دقیقه طول می کشد تا کیک شما مراحل پخت خود را سپری کند و آماده سرو شود. نکته مهم این است تا زمانیکه بیشتر از نصف، از زمان پخت کیک شما نگذشته به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف زیبای کیک شما از بین نرود.
  • در نهایت برای اطمینان از خام نبودن خمیر کیک می توان از یک سیخ چوبی استفاده نموده و آن را داخل کیک فرو کنید. چنانچه خمیر به سطح سیخ نچسبیده باشد کیک شما آماده شده و پس از سرد شدن و خارج کردن از قالب، می توانید سایز تزیینات لازم را بر روی آن انجام دهید.
  • این کیک را می توان در قالب های کوچکتر با تعداد بیشتری نیز پخت.
جمع بندی

امیدواریم اطلاعات مفیدی درباره ی طرز تهیه کیک نسکافه کافی شاپی در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده باشیم و شما عزیزان بتوانید این کیک بسیار خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید. همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید انواع ادویه و چاشنی های درجه یک از طریق سایت شرکت ادویه جلالی اقدام فرمایید و سفارشات خود را هرجای ایران که هستید تحویل بگیرید.

خرید ادویه

خرید ادویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *