آشپزی

طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی

طرز تهیه بریانی مرغ

مواد لازم بریانی مرغ

مرغ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.5 کیلو

پیاز . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 عدد

سیب زمینی . . . . . . . . . . . . . . . . 4 عدد

روغن نباتی یا کره  . . . 4 قاشق سوپ خوری

زنجبیل . . . . . . . . . . . 1 قاشق سوپ خوری

زردچوبه . . . . . . . . . . نیم قاشق چای خوری

چوب دارچین . . . . . .  . . . . . . . . . . .1 عدد

نمک و فلفل . . . . . . . . . . . . . . مقدار کافی

زیره . . . . . . . . . . . . . . 1 قاشق چای خوری

گرمصاله مرغ . . . . . . . . 1 قاشق چای خوری

ماست کم چرب . . . . . . 2 قاشق غذا خوری

برگ تازه نعناع . . . . . . . 2 قاشق غذا خوری

هل سبز پودر شده . . . . نیم قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی . . . . . . . . . . . . . . . . 2 عدد

خرید ادویه

خرید ادویه

بریانی مرغ یک غذای فوق العاده

بریانی مرغ یکی ازغذا های خوشمزه و مجلسی می باشد که در کشور های عربی، ایران و پاکستان رواج دارد. طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی یا هندی اصلی با بریانی مرغ پاکستانی یکی می باشد، فقط مقدار ادویه های آن کم و زیاد می شود. راز خوشمزگی، عطر و طعم بریانی مرغ  فقط با ادویه جات اصل حاج محمد جلالی محقق خواهد شد. چرا که ادویه جات حاج محمد جلالی خالص بوده و دارای ناخالصی نمی باشد.

گام اول تهیه بریانی مرغ

گام اول در تهیه بریانی مرغ

برای طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی در یک ظرف بزرگ 2 قاشق سوپ خوری روغن نباتی یا کره آب کرده اضافه کنید. سیب زمینی را سرخ کنید تا قهوه ای شود سپس از ظرف در بیاورید. 2 قاشق روغن اضافه کرده و پیاز را با سیر و زنجبیل سرخ کنید تا پیاز طلایی شود. ادویه فلفل، زرد چوبه، زیره و نمک حاج محمد جلالی را به همراه گوجه اضافه کنید. برای بدست آمدن طعم قوی در بریانی مرغ می توانید ار گرانول فلفل سیاه یا نمک هیمالیا حاج محمد جلالی استفاده کنید.

در مدت سرخ شدن به مدت 5 دقیقه دائما مواد را هم بزنید. ماست، نعناع، هل و دارچین و گرمصاله پلویی را به آن اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و حرارت را کم کنید. در این میان گاهی مواد را هم بزنید تا گوجه ها پخته و پالپ شود. اگر مخلوط به نظرتان خشک آمد می توانید در هنگام پخت به آن کمی آب جوشیده اضافه کنید تا به ظرف نچسبد.

گام دوم تهیه بریانی مرغ

گام دوم در تهیه بریانی مرغ

در طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی وقتی مخلوطی که داشتیم به حالت غلیظ و روان در آمد، مرغ ها را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا مخلوط روی آن را بپوشاند. درب ظرف را گذاشته و روی حرارت خیلی کم بگذارید تا بپزد و مرغ ترد شود. زمان لازم برای این کار بین 35 تا 45 دقیقه می باشد. بعد از 45 دقیقه باید آب بسیار کمی از مخلوط مانده باشد. اگر لازم بود درب ظرف را برداشته تا آب اضافی بخار شود.

گام سوم در تهیه همبرگر مرغ

برنج را به خوبی بشویید و در آبکش بگذارید تا کاملا آبش خارج شود. در یک ظرف بزرگ روغن نباتی ریخته و پیاز ها را سرخ کنید تا طلایی شود. زعفران، گرمصاله پلویی حاج محمد جلالی، هل و برنج را اضافه کنید. مرتبا هم بزنید تا تا زمانی که برنج یا مواد خوب مخلوط شود. در یک قابلمه متوسط سس مرغ و نمک را ریخته و حرارت دهید. زمانی که مخلوط خوب داغ شد روی برنج بریزید و خوب هم بزنید. مخلوط آماده شده را به مرغ و سیب زمینی اضافه کنید و به آرامی با برنج مخلوط کنید. همه را با هم در قابلمه ریخته و در آن را کاملا بپوشانید. حرارت را کم کنید و 20 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد. بریانی مرغ شما آماده است. در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

1 دیدگاه در “طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی

  1. سا گفت:

    افغانستان هم این غذاروداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *