گیاهان دارویی

گیاهان دارویی که باید در خانه داشته باشید !

گیاهان دارویی که باید در خانه داشته باشید !

گیاهان دارویی برای مداوا در درمان بسیاری ازبیماری های شایع مفید هستند. گیاهان دارویی را می توانید به شکل های مختلفی استفاده کنید. شما می توانید آن ها را به شکل های چای و دمنوش، به شکل روغن و عصاره و به شکل قرص استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که بسیار مهم است، قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید. اگر تصمیم به پروش این گیاهان را در خانه خود دارید، توجه داشته باشید که از هیچ گونه سموم و کود های شیمیایی استفاده نکنید. چراکه هیچ کدام از ما دوست نداریم مواد شیمیایی وارد بدن ما شود.

برای کمک به شما در تصمیم گیری این که کدام گیاه دارویی با چه خاصیتی را می توانید پرورش دهید یا در خانه داشته باشید، ما این مطالب را برای شما گرد آوری کرده ایم.

خرید ادویه

خرید ادویه

گیاه دارویی ریحان

ریحان گیاهی رایج است که برای تزئین سالاد، ماکارونی و بسیاری از وعده های غذایی دیگراستفاده می شود. همچنین از آن برای طعم بهتر غذا استفاده می شود. به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ریحان، مانند ویتامین K و آهن ، این گیاه برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها مفید است. به عنوان مثال، منگنز موجود در ریحان به متابولیزه کردن ترکیبات مختلف بدن شما کمک می کند.

ریحان مقدس، که معمولاً به آن tulsi گفته می شود، گونه خاصی از ریحان است که از هند سرچشمه می گیرد. این گیاه که در چای ها، پمادها و موارد دیگر از آن استفاده می شود به درمان انواع بیماری هایی مانند تب و دیابت کمک می کند. این گونه ریحان طعم بسیار قوی تری نسبت به ریحان معمولی دارد.

فواید دارویی ریحان

استرس را کاهش می دهد

خواص ضد باکتریایی قوی دارد

منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است

از اثرات مضر پیری جلوگیری می کند

التهاب و تورم را کاهش می دهد

استخوان ها و کبد را تقویت می کند

ایمنی را تقویت می کند

سوخت و ساز بدن را تقویت می کند

هضم را بهبود می بخشد

خواص گیاه دارویی ریحان

گیاه دارویی فلفل هندی

فلفل هندی یا Cayenne pepper گونه ای فلفل ها است که نسبت به سایر گونه های خود تند تر است. این فلفل در نوشیدنی ها و وعده های غذایی نزد بسیاری به عنوان سم زدا بسیار معروف است. گیاه دارویی فلفل هندی دارای فواید بسیاری است که برخی از این فواید شامل کاهش درد و کاهش کلسترول می باشد. از این نوع فلفل در انواع سس ها و ترکیب ادویه جات هم استفاده می شود.

فواید دارویی فلفل هندی

بدن را سم زدایی می کند

سوخت و ساز بدن را تقویت می کند

معده ناراحت را تسکین داده و به هضم غذا کمک می کند

گردش خون را بهبود می بخشد

درد را تسکین می دهد

خواص گیاه دارویی فلفل قرمز هندی

گیاه دارویی بابونه

گیاه بابونه  دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشد که آن را به عنوان گیاه عالی برای تسکین انواع بیماری ها تبدیل می کند. بابونه معمولاً به عنوان چای مصرف می شود و می توانید با دم کردن گلهای بابونه خشک، خودتان در خانه این دمنوش را درست کنید. نوشیدن یک فنجان بابونه قبل از خواب می تواند بسیار در تسکین و آرامش شما موثر باشد.

فواید دارویی بابونه

سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد

درد را تسکین می دهد

التهاب و تورم را کاهش می دهد

منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است

گرفتگی را تسکین می دهد

گیاه دارویی قاصدک

قاصدک ها نه تنها خوراکی هستند بلکه پر از فواید سلامتی نیز هستند. این گیاه دارویی مملو از چیزهایی می باشد که برای شما بسیار عالی است: ویتامین K، ویتامین C، آهن، کلسیم و … این ویتامین ها و مواد معدنی به سلامت استخوان ها و کبد کمک می کنند. تمام قسمت های یک قاصدک برای شما مفید است. به عنوان مثال ، ریشه های قاصدک معمولاً برای چای استفاده می شود، از برگ ها به عنوان چاشنی ظروف مختلف استفاده می شود و  از شیره قاصدک برای پوست استفاده می شود.

فواید دارویی قاصدک

کبد را سم زدایی می کند و از سلامت کلی کبد حمایت می کند

عفونت پوست را درمان می کند

سلامت کلی استخوان را پشتیبانی می کند

ازعفونت ادراری پیشگیری و به درمان آن کمک می کند

گیاه دارویی سیر

این گیاه فوق العاده برای مبارزه با عفونت ها و کمک به مدیریت کلسترول و موارد دیگر بسیار عالی است. خوردن سیر به طور منظم برای سلامتی کلی شما مفید است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. سیر خام از بقیه مدل های آن قوی تراست، بنابراین سعی کنید آن را برای استفاده بیشتر از خواص آن نپزید.

خواص دارویی سیر

به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند

کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد

از زوال عقل، آلزایمر و بیماری های مشابه جلوگیری می کند

سلامت گوارش را بهبود می بخشد

خواص گیاه دارویی سیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *