خواص ادویه جات

تفاوت فلفل سیاه با فلفل سفید چیست ؟

تفاوت فلفل سیاه و سفید چیست ؟

فلفل سیاه میوه نرسیده درخت فلفل می باشد که به رنگ سبز است. آن ها پخته و خشک می شوند و سپس پوست آن ها ساییده می شود و رنگ سیاه در می آید. برعکس فلفل سفید میوه رسیده درخت فلفل و به رنگ قرمز تیره می باشد. تقریبا دانه های آن 15 روز در آب خیسانده می شود و سپس پوست آن جدا می شود. زمانی که پوست از بین رفت بذر سفید آن پدیدار می شود که همان دانه های فلفل سفید می باشد و به شکل پودر استفاده می شود.

وقتی صحبت از طعم آن ها می شود، هر دو دارای طعم و عطر سلیقه ای می باشد. با این حال فلفل سیاه دارای عطری تند و طعم خاکی می باشد. از طرف دیگر فلفل سفید هم در عطر و هم در طعم تند می باشد.

از آن جا هر دو فلفل از یک گیاه می باشند انتظار می رود دارای خواص مشابهی باشند. آنها سرشار از ویتامین K ، A و C و همچنین منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی هستند. در عین حال، آنها حاوی قند و کلسترول صفر کمتری هستند.

در ادامه مقاله به تفاوت های فلفل سیاه با فلفل سفید می پردازیم.

خرید ادویه

خرید ادویه

 

1. تفاوت در پردازش فلفل سفید و سیاه

فلفل سفید و فلفل سیاه، هر دو میوه Piper Nigrum یا گیاه فلفل می باشند که در جنوب آسیا یافت می شود. اما در نحوه پردازش آنها تفاوت وجود دارد. دانه های فلفل سیاه زمانی که گل می دهند چیده می شوند سپس در آفتاب خشک می شوند. این روند باعث به وجود آمدن لایه بیرونی فلفل سیاه می شود. از آن طرف به فلفل سفید اجازه می دهند تا به صورت کامل برسد سپس چیده می شوند. سپس آنها را برای چند روز در کیسه های حاوی آب می گذارند تا لایه بیرونی آنها نرم شود. پس از آن، آنها در زیر آفتاب مانده اند تا سفید شوند.

تفاوت فلفل سیاه و سفید چیست ؟

2. تفاوت در عطر

فلفل سیاه و فلفل سفید از نظر عطر بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. اما عطر آن ها متناقض است. بسیاری از سر آشپز ها اعتقاد دارند، فلفل سیاه عطر لطیف تری دارد. اما فلفل سفید عطر و بوی شدید تر و تند تری نسبت به فلفل سیاه دارد.

3. تفاوت در حرارت

فلفل سفید در طعم، حرارت را سریع تر به شما منتقل می کند. فلفل سیاه هم ممکن است به همان اندازه حرارت داشته باشد. اما شما بعد از جویدن می توانید به آرامی حرارت آن را متوجه می شوید.در واقع بستگی به سلیقه شخصب شما دارد.

4. تفاوت در زیبایی

فلفل سفید باعث ایجاد زیبایی در سس ها، سوپ ها و سیب زمینی های پوره شده می شود. فلفل سفید به دلیل رنگ روشنی که دارد نسبت به فلفل سیاه که رنگ تیره دارد در غذا های رستوران ها بیشتر استفاده می شود.

تفاوت فلفل سیاه و سفید چیست ؟

5. تفاوت در غذاهای مختلف

منشأ آنها ممکن است یکسان باشد اما فلفل های سفید و سیاه در غذاهای مختلف ترجیح داده می شوند. بیشتر غذاهای بین المللی و بین قاره ای از فلفل سیاه استفاده می کنند. اما در غذاهای چینی، تایلندی و فرانسوی بیشتر از فلفل سفید استفاده می شود. طعم معطر و سوزناک آنها طعم این غذاها را تقویت می کند.

6. تفاوت در بو

از آنجا که فلفل سیاه لایه میوه بیرونی آن دست نخورده است، حاوی ترپن های به وجود آمده در آن است. این ترکیبات طعم گل و چوب فلفل سیاه  را به آن می بخشند. با این حال در فلفل سفید، این عطرها به دلیل از بین بردن این لایه بیرونی از بین رفته اند. فلفل سفید دارای بوی قارچ است که در طی تخمیر آن ایجاد می شود.

7. تفاوت در ارزش های دارویی

فلفل سفید در مقایسه با فلفل سیاه دارای ارزش های دارویی بیشتری است. در روشهای درمانی باستانی آیورودیس و چینی، فلفل سفید به طور گسترده ای برای معالجه ورم مفاصل، مالاریا، یبوست، درد مفاصل، احتقان بینی، مسمومیت غذایی، حالت تهوع و وبا مورد استفاده قرار می گرفت.

8. میزان آلرژی

در برخی مطالعات مشخص شده است که افرادی که به طور کلی به فلفل حساسیت دارند، نسبت به فلفل سیاه واکنش بدتری نشان می دهند. این مهم است زیرا فلفل سفید فقط بذر گیاه است در حالی که فلفل سیاه کل میوه است. به همین ترتیب، ترکیب فلفل سیاه شدید است و باعث واکنش های آلرژیک می شود.

9. تفاوت در ماندگاری

فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید از ماندگاری بیشتری برخوردار است. بدون اینکه عطر و طعم معطر آن خراب شود، می تواند در آشپزخانه شما نگهداری شود. اما در مورد فلفل سفید ، شما نمی توانید آن را برای مدت طولانی ذخیره کنید زیرا این حالت طعم تلخی در آن به دلیل پوسیدگی در آن ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *